voorspellende droom, wie nog meer?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ons Kleintje, 27 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik heb een keer een gesprek gehad met een meisje van de bso dat ik nog helemaal niet kende, ik kreeg er echt kippenvel van. Ze was steentjes aan het zoeken en dit was het gesprek:
    Zij: "Deze is voor jou!"
    Ik: "goh, dankjewel!"
    Zij: "En deze is voor jouw man"
    Ik: "Dat is een mooie!"
    Zij: "Is jouw papa dood?"
    Ik: "Euh... ja...?"
    Zij: "Dan is deze voor jouw papa, en deze voor het kleine baby'tje in je buik" (ik was toen 5 weken zwanger en je zag echt helemaal niks aan me)

Hoe dat kind wist dat mijn vader was overleden (5 jaar daarvoor) en dat ik zwanger was... Geen idee!

2. angel229

angel229 Niet meer actief

Dat droomde ik ook steeds. Niet een keer over jongen gedroomd. Het kwam uit! Overduidelijk een meisje! Laat je wat weten?

3. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Mijn moeder heeft het vroeger vaak gehad. Mijn oma vertelde dat mijn moeder een keer helemaal overstuur was, want neef P was dood, had een ongeluk gehad. Een dag later belde tante in tranen op, want de politie stond voor de deur en P was dood, ongeluk gehad.
    Dit soort dingen had ze heel vaak vertelde ze, maar in de loop der jaren afgezwakt.

4. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    bij mijn eerste droomde ik elke avond over een dochter. nooit droomde ik over een jongen. Ik kreeg ook een meisje.
    Maar of het voorspellend was of wishfull thinking? geen idee.

5. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Vanacht gedroomd dat t zetten van n tattoo op mn voet geen oijn deed, hoop dat t uitkomt morgen

6. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

wat mooi dat je dat gedroomd hebt.

7. Celien22

Celien22 Actief lid

14 jan 2013
    452
    32
    28
    Onbekend
    Hier zat ik onze vorige woonkamer toen ik ineens een enorm deja vu gevoel kreeg. Wat bleek nou, ik had jaren geleden al gedroomd over deze woonkamer. Heel vreemd, maar toch ook weer heel mooi.

8. Kruiwagen

Kruiwagen Lid

27 apr 2013
    71
    0
    0
    Nederland
    Ik heb als meisje van 8 gedroomd dat ik in een klooster kwam te wonen. Kreeg een rondleiding. 2 jaar later werd ik naar een kindertehuis verhuisd voor 3 jaar, en kwam ik in een oud klooster te wonen en echt precies hetzelfde als in mijn droom!
    Je raad het al, tijdens de rondleiding wist ik gewoon de weg? En herkende ik dingen. Ik ben sws een flinke dromer, iedere nacht, vaak heftig en heel realistisch.

9. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

27 feb 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    Toen ik zwanger was van mijn dochter had Ik gedroomd over haar geboorte. Ik kreeg haar in mijn armen, een klein meisje met het cijfer 8 op haar gezicht. Zij is dus 8 dagen voor uitgerekende datum geboren en haar geboortedatumcijfers bij elkaar opgeteld is ook 8....

10. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Dromen heb ik vroeger weleens gehad, maar niet bijzondere dingen ofzo.

En tegenwoordig heb ik af en toe deja vu's. Dan ben ik in een situatie en dan weet ik precies wie wat gaat zeggen.

Had het één keer met mn vriend, we hadden een gesprek in de auto, en dat gesprek zou gaan eindigen in een ruzie als ik zou zeggen wat ik wilde zeggen en die ruzie zou echt heel heftig zijn. Dus toen heb ik mijn woorden met veel zorg uitgekozen en toen was er niks aan de hand.

11. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Ik heb mijn zoon ook al gezien in mijn dromen voor hij werd geboren....

12. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    In die periode was ik vanwege studie in Frankrijk en een week voor schoonvader overleed heb ik aan iemand geschreven dat ik het sterke gevoel had dat ik de week erna thuis moest komen ivm sv. Ik had alles klaar (kerstkaarten, sinterklaaskadootjes, gedichtjes etc.). En ik had gelijk... hij is zaterdagavond overleden en mn vriend belde zondagochtend op dat ik thuis moest komen. (Okay het was nog in de tijd vóór de mobieltjes en wij waren na half 10 niet meer bereikbaar in onze "studentenflat"/campus.)

13. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Naast wat ik hierboven schreef over het overlijden van schoonvader, heb ik ook gedroomd over het overlijden van de schoonmoeder van mn oom, ... al droomde ik over dat er een telefoontje van die oom kwam dat mijn oma was overleden... paardagen later ontving ik een brief van mn moeder dat dus zijn schoonmoeder (en niet mijn oma) was overleden... dit was ook in de periode in Frankrijk.

Verder heb ik vaak deja-vues gehad over simpele dingen, locatie waar we met onze drumband gingen spelen, naast wie ik zou zitten tijdens een borrel etc.

14. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ik heb alleen tijdens mijn zwangerschap een voorspellende droom over het geslacht gehad. Ik zal op de hoek van het bed met een baby in mijn armen.... alles was blauwig gekleurd. En toch heb ik heel lang gedacht dat ik een meisje kreeg.

Verder gelukkig nog niet.
    Wel in de vakantie gedroomd dat ik plots moest bevallen, met mijn voeten tegen de scheerlijnen van de tent.... floep! En ik had een baby op mijn buik.

Ook in de vakantie 2 x een dejavu gehad... en ik werd echt helemaal akelig, hartkloppingen, licht hoofd en super misselijk.... héél vreemd en eng!

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mijn vader had vroeger een eigen zaak en moest ook op koopavond werken, ik lag dan al in bed. Ik droomde dat iemand iets wilde stelen in de winkel, mijn vader had het door en sprak die man aan, ik zie nog zo die blik in zijn ogen voor me. De volgende ochtend kwam hij met het verhaal dat die avond iemand had geprobeerd een bril te stelen! Zo bizar!

En eentje van een vriendin van mij, ze had gedroomd dat een lerares van ons zwanger was en een tweeling zou krijgen. Ze wist ook nog de maand erbij. Een tijdje later kregen we dat dus van die lerares te horen! Ze had nog wat van die dingen die ze droomde of dacht, die ook uitkwamen. Heel bizar!

16. naatasja

naatasja Fanatiek lid

17 jan 2012
    1.003
    71
    48
    Enschede
    Ooit eens droomde ik dat toen ik naar mijn vriendin in r-dam ging en mijn vader naar limburg naar familie, dat er een ongeluk zou komen waar me vader bij betrokken zou raken. Toen ik was aangekomen in r-dam, belde ik mn vader om te zeggen dat ik goed was aangekomen. Mijn vader vertelde me toen, dat er een zwaar ongeluk gebeurd was vlak voor hem. Echt bizar

Deel Deze Pagina