Hoi hoi, Bij mijn eerste bevalling wilde mijn placenta niet komen. duurde 70 minuten en heel veel inspanning want ik wilde met alle geweld níet naar de ok. hij kwam nog net op tijd. nu moet ik de volgende keer in het zkh bevallen hiervoor. volgens mijn vlos is kans op herhaling groot. heeft iemand hier ervaring mee? wilde de 2e (3e, 4e, etc) placenta idd ook maar moeizaam komen? groetjes Marieke
Geen ervaring maar weet wel dat ze je iets kunnen geven zodat je baarmoeder beter gaat samenknijpen en het dus sneller gaat
ook hier bleef hij 2x gewoon vast zitten hoor. ondanks de spuiten en noem maar op. je hebt dan ook gewoon een grote kans dat het zich herhaalt
1e keer duurde het 55 minuten voordat mijn placenta kwam. de gyn heeft het er letterlijk uit moeten trekken. bij de 2e 6 weken geleden kwam de placenta uit zichzelf na 4 minuten al.. ook ik had dit niet verwacht. maar het kan dus wel.
Bij de eerste op de OK verwijderd met als gevolg 2,5 liter bloedverlies. Bij de tweede al aan allerlei medicatie, infusen enz. Weer kwam de placenta niet los met als gevolg 4 liter bloedverlies. De gynaecoloog ging er al van uit dat dit weer ging gebeuren. Hier kreeg ik ook het advies om niet meer zwanger te worden. De kans op herhaling is heel groot met waarschijnlijk nog meer bloedverlies en dit kan fataal zijn. In mijn geval dan.