hoofdje draaien bij rugligging

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Claartje79, 31 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hoe zorgen jullie ervoor dat de kleine netjes om en om met zijn hoofdje ligt bij het slapen in de rugligging? onze knul wurmt nogal en draait z'n hoofd zoals hij daar zin in heeft en omdat ik niet constant aan zijn wiegje sta heb ik geen idee of hij netjes de tijd verdeelt tussen de rechterkant en de linkerkant?! wie heeft er tips?

2. usMommy

usMommy Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.273
    1
    0
    Herndon VA USA
    Wij hebben al van alles geprobeert want ons kleintje wil ook niet 1 kant op blijven liggen en ligt het liefste met zijn hoofd over zijn rechterschouder. Ik leg altijd zijn hoofdje de andere kant op als hij ligt te slapen en ik zie dat hij de andere kant op ligt.
    Verder zijn de tips die ik heb gekregen:
    * het bedje anders om opmaken (dus dat afwisselen natuurlijk)
    * het matras iets verhogen aan 1 kant zodat het hoofdje niet makkelijk kan draaien.

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Bij ons lukt het ook niet, de ene keer ligt ie de ene kant en de andere keer de andere kant. Ik merk wel dat ie het liefst naar "open" kant kijkt, heb nu aan de andere kant een speeltje gehangen dat helpt wel. En ik maak het bedje om de paar dagen andersom op. Denk dat ie dan gemiddeld wel evenveel links als rechts kijkt.

Is het trouwens ook niet zo dat het alleen een probleem kan worden als je kindje constant 1 kant op kijkt? Lijkt me juist wel goed als ze zelf ook draaien met het hoofd.

Groetjes Rosa

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm hier was na 2 maanden er ook geen houden meer aan wat betreft welke kant anne op keek

maar inmiddels zit er een mooi kaal plekje precies op het midden van dr achterhoofd
    dat komt van het liggen zegmaar..
    en zolang dat in het midden zit.. gaat het goed

dus wij zijn weer gerustgesteld

5. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    ik draai het hoofdje van marit gewoon als ze slaapt..op het begin durfde ik dat niet echt te doen omdat ik bang was dat ze wakker zou worden echter snurkt ze gewoon door :)

gerwoon ff proberen!

6. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ik heb de hoop maar opgegeven. Jasmijn slaaopt altijd op haar rechterkant. Als ze wakker is dan stimuleer ik haar linkerkant. Op die manier probeer ik de afwisseling erin te houden. Haar hoofdje omdraaien in haar slaap werkt helaas niet bij haar :( Nu 1x bij een osteopaat geweest en hopelijk dat er vandering op gaat treden.

7. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Hier ook geen houden aan. Ik leg hem op de ene kant weg en hij wordt op de ander wakker. Ik weet nu wat tijdens het slapen zijn voorkeurskant is. Ik de box zorg ik ervoor dat hij dan de andere kant op kijkt. Ik leg hem zo dat hij de andere kant op moet kijken om mij of zijn speeltjes te zien. Zo compenseren we het. Volgens het CB ziet zijn hoofdje er prima uit, dus blijkbaar werkt het!

Deel Deze Pagina