Voorstel misschien ????

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Sabrina25, 1 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Tuurlijk doet zo'n titel mij wat, ik ben ook geen gevoeloos mens maar ik weet wel dat dit de realiteit is en dat is gewoon rondiut verschrikkelijk.
    Wat ik hiermee bedoelde is,, als je de titel ziet dan weet je toch al dat je het niet wil lezen?

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Hoe erg die onderwerpen ook zijn, het is helaas wel realiteit, waar je je ogen niet voor kunt sluiten. Ik kan niet begrijpen hoe mensen tot zulke daden komen en mijn hart breekt elke keer als ik zoiets lees of zie op tv.

Maar het iets wel iets wat bekend moet worden, voor die kinderen, dat miljoenen mensen met ze begaan zijn ook al zijn de ouders van die kindjes dat helaas niet. Hoe meer mensen er voor opgepakt worden hoe beter, dan krijgen die kinderen teminste een beter huis.

Dat je je kind dumpt in een container, leg het dan te vondeling in een ziekenhuis of besluit tot abortus, alles beter dan een kind zo niet willen hebben dat het in een container gedumpt wordt, er zijn geen woorden voor...:x

3. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Dan moeten we met een heel goed idee komen want het idee wat jij had hadden de andere topic starters over dit onderwerp ook haha:p

Daarbij ben ik het er wel mee eens dat die dingen gewoon kut zijn om te lezen.
    Maar je leest ze wel en je kiest daar zelf voor.

4. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Oke, ik had het voorstel om er 1 speciaal topic van te maken nog niet gelezen namelijk :)

5. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Ik lees die topics gewoon niet, staat altijd duidelijk bij schokkend etc. Is geen desinteresse, maar ik lees de krant en hoor het nieuws, dus hoor dit toch wel en ben dan niet geinteresseerd in wat wij er met zijn allen van denken, immers niemand zal op zo'n onderwerp reageren met 'ja logisch' we denken er allemaal hetzelfde over, dus voor mij zijn die topics niet boeiend

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.864
    19.282
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik sluit me aan bij hierboven. Zulke topics zijn in mijn ogen inderdaad niet interessant omdat we toch allemaal dezelfde mening erover hebben. Ik snap dus het nut niet van het openen van zo'n topic. Mensen die dit soort berichten willen lezen, zullen het ook zonder hulp van zwangerschapspagina wel tegenkomen op nieuwssites / het journaal / in de krant.

Ik vind het al helemaal niks als er *schokkend* voor staat in de titel. Het komt erg sensatiebelust over. Kom niet aan met "Het is bedoeld als waarschuwing" Want vervolgens kun je aan de titel al zien waar het bericht over gaat ("baby in glasbak") Dus krijg je ook zonder het topic te openen toch mee wat er is gebeurd, ook als je dat (op dat moment) helemaal niet wil weten.

7. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Wil toch even reageren aangezien ik gisteren zo'n topic heb geopend.. De reden waarom er Schokkend bij staat, is om dat dat een tijd geleden zo was afgesproken.. Toen is deze discussie ook al geweest..
    Dus ja, het is idd als waarschuwing bedoeld..

Daarnaast kun je het hele televisie en/of nieuws wel weg doen.. Dat Jan Smit vader is geworden zie je ook in de krant of op tv.. Zo geldt dat met alles denk ik..

En tuurlijk moet ik vaak ook slikken als ik een bepaald topictitel zie staan, maar dan is het net iets verder weg.. Als ik het wel lees komt het voor mijn gevoel zo dichtbij.. Niet echt duidelijk he, maar hoop dat jullie snappen wat ik bedoel..

8. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83

Er is geloof ik destijds speciaal om gevraagd aan de mods of dit mogelijk was omdat als het er niet bij staat mensen nog meer kunnen schrikken. en nu een keus hebben om het wel of niet te lezen.

Dus beetje rare opmerking als je praat over sensatiebelust....Net of ik het geweldig vind om zo'n topic te open want ja een kind mishandelen is sensatie...:(

9. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Tja en toch is het heel simpel: het topic niet openen. Je komt overal nare dingen tegen: op internet, in de krant, op het NOS-journaal, je ontkomt er niet aan.

Ik begin ook weleens een schokkend topic, moet ik eerlijk bekennen. Maar dan wil ik mijn boosheid erover uiten en meerderen kunnen dat dan doen. Dat doe ik niet uit sensatie of wat dan ook... Het is soms gewoon dan 'fijn' om het erover te hebben.

Dus wat mij betreft hoeft hier geen verbod op te komen, en ik raad jullie dan echt aan om het topic niet te openen, als er schokkende dingen instaan. Eigenlijk heel simpel, toch?

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.864
    19.282
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ja, maar de waarschuwing "schokkend" voor een titel werkt dus niet, omdat je dan de titel al gezien hebt. Zo werkt lezen namelijk: je ziet (korte) zinnen bijna in één keer. Je kunt dus niet stoppen met lezen na het woordje schokkend en maar gewoon doorgaan naar de volgende regel.
    Sterker nog: doordat het woord schokkend nu vaak in hoofdletters of tussen sterretjes wordt neergezet, wordt je oog er nog meer naartoe getrokken. Dat werkt dus alleen averechts!
    Het feit dat er nu nog steeds geklaagd wordt over dit soort berichten, laat al duidelijk zien dat dit dus niet werkt.

Als je al zoiets wil doen, moet je echt alleen het woord "schokkend" vermelden. Of bijvoorbeeld "schokkend nieuws" en dan de datum. Maar zodra je al in de titel van het onderwerp zet waar het over gaat, ontneem je de mensen de keuze om NIET te kijken.

Om eerlijk te zijn: ik heb (nu) geen last van die berichten. Ik vind het erg dat dit soort dingen gebeuren, maar kan het goed van me afzetten. Ik lig er zeker niet wakker van.
    Maar ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die er niet zo makkelijk overheen stappen. We zitten hier voor een groot deel met vrouwen die (net) moeder zijn of die graag zwanger willen worden. En dat gaat niet bij iedereen zonder de nodige problemen. Om over de hormonen nog maar te zwijgen. Ik kan me echt goed voorstellen dat als zwanger worden steeds niet lukt of als je zelf een kindje verloren bent, dat je dan even niet met dit soort berichten wilt worden geconfronteerd. Ik heb zulke periodes zelf ook wel gehad.

De enige vraag die (steeds maar weer) wordt gesteld is:
    Dwing mensen niet om dit soort dingen te lezen.
    En dat kan heel makkelijk voorkomen worden, door gewoon niet in de titel te vermelden wat er dan zo schokkend is! Want zodra je het in de titel vermeld, duw je mensen dit soort berichten toch weer door de strot.

11. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Als het op tv is bel je dan ook de televisie zender?? En als het woord "schokkend" niet werkt volgens jou heb jij dan een beter idee??

Het is nooit goed, als je de titel neerzet ja dat kan niet want dan krijg je geen waarschuwing.
    Zet je schokkend voor de titel ja dat kan ook niet wantja dan druk je het mensen door de strot???

Tja wat kan dan wel??

12. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    wat doe je dan als je dat hoort op de tv? ik heb toevallig dr phil ook zitten kijken kijk het afentoe. en net die aflevering dus ook gezien. en vanmorgen begon het bij rtl4 dus al na 2-3 nieuwsberichten ook daar over.... is heel erg.

misschien is het wel een idee. om er speciaal een hoofdstuk te openen. net zoals het kopje nieuws,films en tv.waar bij staat bevat schokkende berichten
    dat je eerst dus iets moet openen en dat daaronder alle berichten apart in staan die mensen posten over mishandeling en andere schokkende dingen. is heel erg dat zoiets allemaal gebeurt. en dat daar over gedacht moet worden in een forum over kindjes en zwanger zijn. maar het gebeurt nu eenmaal in de wereld.. hoe erg het ook is.

13. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.963
    5.271
    113
    Home
    het is nieuws en het gebeurt helaas
    en iedereen kiest er zelf voor om het nieuws te kijken op tv en berichten op internet te lezen.
    en er staat schokkend bij dan kan je er voor kiezen om het niet te openen en dus niet te lezen.

14. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Je reageert behoorlijk fel hierop moet ik zeggen. Waarom is het voor jou zo belangrijk dat het hier wél te pas en te onpas vermeld wordt?

15. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    #35 LuckyMommy, 1 dec 2010
    Laatst bewerkt: 1 dec 2010
    Hmm fel?? Ik vind het niet belangrijk dat het op het forum staat, integendeel eigenlijk.
    Ik vind gewoon dat veel mensen de ogen hiervoor willen sluiten en dat is heel vaak de reden dat die kinderen NOG steeds in dat huishouden leven en NOG steeds heel erg ongelukkig zijn.

Dit bedoel ik niet persoonlijk tegen iemand,, maar het is gewoon een feit.

Mischien reageer ik vel omdat ik in zo'n huishouden heb geleefd en iedereen zag het maar niemand deed wat,, ook zo'n typies gevalletje "Ogen dicht dan bestaat het ook niet, dan is het weg"
    Nee het hoord te zien te zijn,
    Deze berichten zijn de stemmen van de kinderen, een schreeuw om hulp.

Plus dat het nooit goed is de topic titel niet, maar het woord schokkend ook niet,, ja wat is dan wel goed vraag ik me dan af.

Maargoed ik ben uit dit topic want dit zal eindeloose discusie worden denk ik haha,,Nogmaals lieve meiden dit is tegen niemand persoonlijk bedoeld! Hoop dat we elkaar nog lief vinden:p

16. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Bedoel het niet lullig hoor, maar ik denk dat als je alleen in titel schokkend neer zet, en verder niks in de titel mensen het alsnog gaan lezen. Mensen willen toch altijd lezen wat dan de inhoud is. Of zij het ook als schokkend ervaren. Dus ik weet wel zeker dat dat ook niet gaat werken.

17. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Het spijt me, ben het hiermee niet eens ;)
    Of ik nu wel of niet het nieuwsbericht lees dat een baby is vermoord, ik kan er alsnog niks aan veranderen.
    Wanneer ik merk dat er in mijn omgeving een kind mishandeld wordt, zal ik niet sneller of juist minder snel actie ondernemen wanneer ik wel of niet geconfronteerd word met dit nieuws.
    Kindermishandeling en kindermoord hoort nu eenmaal, hoe vreselijk ook, bij (een ziek gedeelte van) de mensheid, en krijg je nooit weg, hoeveel aandacht we er ook aan geven.

Ik ben het wel met je eens dat we het niet moeten doodzwijgen hoor. Het is nu eenmaal de realiteit en daar hoeven we mijns inziens niet al te krampachtig mee om te gaan.

18. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Klopt! Dus waarom de topics stoppen, Ik lees ze echt heel soms, omdat ik het niet graag lees sla ik ze over,
    En als iedereen dat doet hebben we geen probleem.

19. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik houd niet van censuur of dat nu op politiek gaat, seks of andere gevoelige onderwerpen, je kan hier al geen bah of boe zeggen op het forum of er zit censuur op als je dit ook nog gaat doorvoeren dan mag je straks niets meer kwijt.

dit is nu eenmaal realiteit of je kruipt onder een rots of je verwerkt het net als elke andere volwassene (trek dus een les eruit dat jouw kinderen en andere kinderen die je wel kent het niet overkomt en move on)

20. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Nee dat probleem is er wel, vandaar dat er steeds topics over geopend worden.
    De hoeveelheid baby- en kinderdrama topics zijn zo hoog, dat we erg vaak geconfronteerd worden met schokkende titels die voor meerderen onder ons hard aankomen.

We hebben er gewoon een andere visie op, verander je niets aan denk ik ;)

Deel Deze Pagina