ik zal je zeggen ik ben er vanmiddag echt slecht van aan geweest nadat ik t berichtje van t babietje in de glascontainer heb gelezen....Ik was lekker aant knuffelen en spelen met m'n dochtertje en ik kan t mij gewoon niet voorstellen hoe iemand een weerloos onschuldig babietje iets aan kan doen, verschrikkelijk! nog steeds ik kan er niet bij...ik begrijp je punt, maar als je t echt niet wilt lezen kun je t topic beter niet openen, maar lees je t hier niet, lees je t wel op teletekst in de krant, hoor je t op t nieuws ed...
Ik word er vooral moe van omdat die nieuwsberichten ALTIJD dezelfde reacties hebben. Dom/achterlijk/vreselijk/ziek/bizar/erg/arm kind/martelen/dader afmaken/zelfde doen met dader/doodstraf/afgrijselijk/afschuwelijk/hoe kun je etc Als ik zulk nieuws wil lezen kan dat ook op www.nu.nl www.rtl.nl www.telegraaf.nl www.nieuws.nl als ik het wil horen kan dat op skyradio, radio538, radio 10fm, Qmusic en radio10gold, en als ik het wil zien én horen kijk ik wel naar ned 1/2/3 rtl 4/5/6, sbs6, net5 of veronica Ik vind het hier gewoon niet meer van toegevoegde waarde omdat het alleen maar boze en kwade reacties oproept, mensen er boos en gefrustreerd door raken en dat totaal geen meerwaarde heeft omdat er elke week 80 van die berichten worden geplaatst tegenwoordig.En dan kan er wel gezegd worden "dan lees je het toch niet" maar dat is vaak geeneens aan de orde omdat de complete aard vh bericht in 99% vd gevallen toch al in de titel staat geschreven dus weet je meteen hoe en wat. Het is op 900 andere sites/tv/radio te lezen/zien/horen dus waarom moet het dan OOK nog op een zwangerschapsforum worden geplaatst waar vrouwen zitten die het vreselijk vinden dat ze zelf geen kindjes kunnen krijgen en waarbij dit soort nieuwsberichten je aan het hart gaan. Er zijn allejezes veel andere nieuwsberichten over kouderecords, natuurijs, schaatsen, elfstedentochten die mogelijk gehouden worden, de 1000 km file die er stond en overal in het nieuws was, de pelikaan die weer terecht is, de veerboot van vandaag die was vastgelopen, de terrorist die in marokko gevangen blijkt te zitten, cas spijkers die kanker heeft, kauwgom blijkt de concentratie te stimuleren etc En wat lees je hier? babylijk gevonden kind van brug gegooid Moeder vermoord 3 babys 4e lijk gevonden baby in vuilniszak gevonden Baby achtergelaten bij vuilcontainer baby gevonden babylijkjes gevonden in tuin
Je beschrijft precies wat ik eigenlijk bedoelde. Dit is een gezellig zwangerschaps en kinderforum. En niet een forum om leed over kinderen neer te plaatsen lijkt mij. Je ziet wat voor een reacties dit bij iedereen oproept nadat het gelezen is. De 1 wil haar vermoorden de ander zit een potje te janken.. Nou leuk hoor. En dan maar zeggen JA DAN HAD JE HET NIET MOETEN LEZEN... PFFFFFFF
Kom nou op zeg. Als jij een hoop getoeter voor je deur hoord en je hoort een botsing dan ga je toch ook kijken wat er aan de hand is. Dat is de nieuwschierigheid en interesse van de mens. En als je dan ineens iemand uit een auto ziet kruipen en valt dood voor je neus neer lijkt mij het niet dat je het niets doet. Dan kan een hulpverlener of wat dan ook toch ook niet tegen je zeggen van. Nou dan had je maar niet moeten kijken en binnen moeten blijven....
Idd, en ik hoef niet te lezen op een zw forum dat een oma haar kind van de brug gooit, of dat een babylijkje gevonden is in een glascontainer. Dat staat idd al in de topic titel.
Ik lees het dus inderdaad niet. De hele nieuwsrubriek niet. Als ik nieuws wil lezen dan zoek ik dat zelf wel op (thuis in de krant of online). Kan je koppen lezen en overslaan waar je even geen trek in hebt. Elmo
Toch is dit een zwangerschaps en babyforum. Probeer jij maar eens een babybanner op nu.nl te plaatsen. Ieder onderwerp heeft zijn eigen plekje op internet. Ik weet ook wel dat er kinderleed is op aarde zonder dat ik daar zwangerschapspagina voor nodig heb.
Ik lees de nieuwsrubriek ook liever niet. Maar het gaat ook over films en gtst etc etc. Nou dat vindt ik wel leuk. Maar ik hoef niet steeds geconfronteerd te worden met de titels. Schokkend babylijkje etc etc... Ik vind het al erg om dat te moeten lezen.
Dus jij vind dat omdat een aantal mensen het niet willen lezen, en anderen wel dat het dan maar niet meer geplaatst mag worden? Ik vind het flauwekul, waarom zou iemand het niet mogen plaatsen. Het is helaas de realiteit en deze dingen gebeuren er. En natuurlijk kun je het ook lezen op een telegraaf of andere nieuws site. Dat ben ik met je eens, en ik snap ook wat Devilshase schrijft over dat er altijd dezelfde reacties komen. Maar ik persoonlijk vind het flauwekul om het niet meer te plaatsen. Er word duidelijk in de titel aangegeven dat het schokkend is en wat het onderwerp is. Jij bent nog altijd zelf de persoon die het bericht dan daadwerkelijk gaat lezen. Als jij sommige berichten als te heftig ervaart ( wat vrijwel altijd zo is) dan kun jij zelf de keus maken om het bericht te openen of niet.
Nu ook, 3 van die schokkende titels met alle info op een rij! En tja, ik lees dit subforum ook voor films en televisie. Kan toch moeilijk een heel subforum gaan ontwijken omdat er schokkende dingen kunnen staan?
JA MAAR IK HOEF NOG GEEN EENS HET BERICHT TE OPENEN. HET STAAT AL IN KOEIELETTERS ALS ONDERWERP....... Terwijl ik er niet voor kies als ik iets over horrorfilms wil lezen of over gtst wat ook in het onderwerp films/tv en nieuws staat geconfronteerd te worden met een babylijkje. Laten ze dan tv en fims scheiden van het nieuws. Maak daar dan een ander subforumpje van
Meid dat snap ik heel goed maar heeft het dan niet meer zin om lotte of jan daarvoor te schrijven? In een prive bericht of in het topic "Deze site" Want dit topic gaat dat waarschijnlijk niet waarmaken.
We hebben het meermalen uitvoerig over dit onderwerp gehad. De titel moet duidelijk zijn (te schokkend wordt verwijderd...tjah, wat is TE schokkend??) en je kan er zelf voor kiezen of je het gaat lezen of niet.
Dat kan ik idd doen. Maar als ik bijv de enigste zou zijn die dit vind dan heeft het ook niet echt zin...
@ Elmo Kan je dan niet gewoon alleen als topictitel "Schokend nieuwsbericht" zetten, zonder in details te treden?????? Dan heb je de keus om het te openen of niet.