hoi! Mijn naam is Lotte (bijnaam Ludde), ik ben 30 geworden dit jaar en heb een geweldige vriend met wie ik nu 2 jaar samenwoon. Wij gaan voor een eerste kindje en ik ben net gestopt met de pil. Ik ben niet mijn hele leven aan de pil geweest, maar slik deze wel vanaf mijn 15de. Heb af en aan periodes zonder pil gehad, omdat ik dan niet 'actief' was en het fijn vond geen pil te slikken. Een soort detox zeg maar Ik heb nooit extreme ontpil-verschijnselen gehad en mijn cyclus was altijd nagenoeg hetzelfde als met de pil. Nu ben ik dus net gestopt en heb ik allemaal zwangerschapsverschijnselen. In de week van mijn innesteling (periode tussen de 6 tot 12 dagen na eventuele bevruchting) het gevoel gehad dat ik ongesteld moest worden (krampen) Op dat moment was ik er van overtuigd dat de innesteling pas op dag 9 kon plaats vinden - dit had ik ergens gelezen. Ik had dus niet meteen bedacht dat dit een teken kon zijn. Ik heb een tijd lang last gehad van deze krampen, maar ook van mijn stoelgang. Ik heb spierpijn onderin mijn buik maar ook mijn kuiten voel ik gek genoeg meer na een wandeling. Heb last van pijnlijke/gevoelige tepels en ben wat misselijk geweest. Inmiddels is alles een stuk rustiger geworden en wacht ik mijn NOD af. Gisteren in de middag toch maar een test gedaan: negatief na 2 minuten (tussendoor niet gekeken) Het was toen ongeveer 4 dagen voor NOD (dinsdag zou ik het moeten worden met normale cyclus) en ik heb het niet met ochtendurine getest... bovendien op mijn werk sloten thee gedronken. Zo spannend! Het is nog maar de 1e rond en ik had nog niet verwacht dit allemaal te ervaren. Het kan natuurlijk van alles zijn. Ga het dinsdag bij het wegblijven van mijn ong. nog eens testen met een Etos test. Zal dit weekend maar geen wijntje drinken (de fles Rose kijkt elke keer wanneer ik de koelkast open heel zielig naar me haha) Ik vind het erg leuk om jullie verhalen te lezen en zal zo nu en dan lekker mee kletsen of om advies vragen. Groetjes, Lotte
hey welkom! het kan soms zeker effe duren.. hoeft niet altijd met ontpillen te maken te hebben! hoop voor je dat je dinsdag gewoon een mooie positieve test krijgt! heel veel succes verder!
Aggg zielige rosé! Succes met wachten Lotte, hoop voor je dat het raak is. En anders heb je altijd nog je rosé .