Via deze weg wil ik me even voorstellen. Ik ben een dame van 38 jaar en mijn vriend en ik hebben vanaf augustus 2014 een kinderwens. In januari 2015 was het al raak, maar helaas een miskraam (leeg vruchtzakje). Na een curettage begin maart 2015 zijn weer verder gaan proberen, helaas met weinig resultaat. In oktober zijn we via de huisarts bij de gynaecoloog in het ziekenhuis gekomen en in december en januari is mijn cyclus bekeken met inwendige echo. Baarmoederslijmvlies is bij eisprong rond de 6.8 en follikel is bij 17 mm gesprongen. Heel normaal en de waardes vallen binnen de grenzen werd in het ziekenhuis gezegd. Helaas was de samenlevingstest negatief. Wel veel zaadjes maar deze bewogen niet. Wel heb ik last van tussentijds bloedverlies een week voor mijn menstruatie. A.s. maandag krijg ik een HSG. Als dit onderzoek positief is, moeten we volgens het ziekenhuis tot april 2016 wachten voordat ze ons verder helpen. Iets wat ik niet zo goed begrijp aangezien ik over 4 maanden 39 word. Ze zeggen in april 2016 ben je pas weer 1 jaar 'bezig' en dan helpen we je verder.... (het voelt alsof ik gestraft word dat ik een miskraam heb gekregen) Graag zou ik een test willen om te kijken hoe ver ik van de overgang verwijderd ben...of dat mijn zuurgraad gemeten wordt...hoe dat mijn hormonen tijdens mijn cyclus zijn, aangezien ik tussentijds bloedverlies heb. Kan iemand mij zeggen dat het normaal is dat ik tot april moet wachten? (elke maand wachten voelt te lang...) of kan ik bovenstaande testen al eerder laten uitvoeren. Mocht iemand mij kunnen helpen dan hoor ik het graag.
Welkom op het forum, wat een nare situatie. Ik weet er vrijwel niets van af dus ik kan je helaas niet helpen, sorry..
Oh wow, wat apart zeg dat ze zo strikt aan de regels van een jaar houden! Vooral omdat er ook een medische oorzaak is gevonden (uit de samenlevingstest). Wat er verder officiële regels voor zijn weet ik niet. Ik kan me voorstellen dat je dat niet lekker zit, je word ook niet jonger he . Heb je je zorgen met het ziekenhuis besproken, en wat zeggen ze hier op? Ik dacht dat als je wat ouder bent dat ze dan na een half jaar proberen al actie ondernemen (ipv een jaar). Maar weet dit niet meer zeker en ook de leeftijdsgrens niet meer (35 of 40). Misschien is dit ook bij ieder ziekenhuis weer anders? Veel ziekenhuizen hebben hun stappenplannen en protocollen op hun site staan, misschien kun je daar wat mee?