nieuw, jong en wonend in het buitenland

Discussion in 'Even voorstellen' started by blondie21, Apr 2, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. blondie21

blondie21 Bekend lid

Mar 15, 2015
    611
    0
    0
    turkije
    Dag iedereen!

Ik ben hier nu zo een maandje actief maar ik had mijzelf nog niet voorgesteld.
    Ik ben 20 jaar, zwanger van ons eerste kindje en wonend in Turkije.
    Sinds dat ik 18 was heb ik de liefste man uit de hele wereld ontmoet. Mijn eerste gedachten waren: 'shit, hij woont in het buitenland én is moslim!'
    Maar nadat ik hem beter leerde kennen en ik 3 x op bezoek ben gegaan bij hem en zijn familie van in totaal 60 dagen besloot ik (nadat ik mijn toeristische opleiding had afgerond, heb daar een jaar over gedaan, was een particuliere, versnelde hbo opleiding) besloot ik mijn koffers te pakken en Nederland te verlaten.
    Ik heb de aller liefste en beste ouders van de hele wereld dus zij staan altijd aan mijn kant en steunen me door dik en dun. Ook hebben wij het boven gemiddeld waardoor mijn mama elke 3 maandjes op bezoek komt voor een week (als het kan. Paps kan niet mee want we hebben een eigen winkel die hij weigert aan iemand anders over te laten voor een week)

Ook doordat mijn ouders mij altijd hebben gesteund heb ik de beslissing genomen om op mijn 18e te trouwen. Het klinkt voor jullie misschien heel jong maar geloof me, ik voelde me 10 jaar ouder dan dat. Ben nu dus 20, volgende maand 21 en zwanger van ons eerste kindje!! Spannend!!
    Nu vind ik het alleen heel moeilijk om bij mijn ouders vandaan te zijn en vriendinnen en mijn broer.. ik had er normaal geen last van omdat ik er zelf voor gekozen heb om te vertrekken, maar nu ik zwanger ben spelen de hormonen erg op haha!
    Zijn er nog meer dames die in het buitenland wonen?

2. doedie1991

doedie1991 Bekend lid

May 28, 2014
    660
    0
    16
    Hoi hoi

Wat leuk en spannend allemaal zeg.
    Ik woon nu bijna twee jaar in koeweit ook met een moslim man.
    Ik zie me familie nooit ze stonden niet achter me keuzen.
    Had al twee kinderen van vorige relatie en nu nog een zoontje erbij.
    1 is bijna 3
    2 is bijna 7
    En deze is 0 jaar.

Ben zelf.ook vrij jong ben 23 jaar.

3. mama201

mama201 Bekend lid

Feb 25, 2015
    973
    1
    16
    Wat leuk om te lezen. Zijn jullie dan ook bekeerd of hoe doen jullie dat met je kinderen qua opvoeding?

Ben zelf nl getrouwd en bekeerd met een moslim heb oom tijdje in buitenland gewoond nu weer in nl ben zwanger vam de 4e

4. blondie21

blondie21 Bekend lid

Mar 15, 2015
    611
    0
    0
    turkije
    wat leuk dat je in Koeweit woont!
    Jammer dat je familie niet achter je staat en je ze daardoor dus niet ziet. Zit je eraan te denken om af en toe naar Nederland te gaan om hun te bezoeken of heb je daar zelf ook geen behoefte aan?

5. blondie21

blondie21 Bekend lid

Mar 15, 2015
    611
    0
    0
    turkije
    Nee, ik ben niet bekeerd en dat ga ik ook niet doen. Ik ben atheïst en dat wist mijn man voordat wij gingen trouwen dat het mijn keuze is om mezelf niet te bekeren en dat accepteerde hij.
    Zelfs zijn zussen zijn atheïst en zijn vader gelooft er ook niet zo in. De enige die echt in Allah gelooft is zijn moeder, maar ook zij loopt zonder hoofddoek rond.
    Bij ons is de opvoeding dus op 1 lijn, behalve dan dat meisjes echt een stuk minder mogen hier dan jongens maar tegen die tijd praat ik mn mannetje wel even bij haha.

Gefeliciteerd met je 4e wondertje!! Wat bevalt je beter, het leven in het buitenland of toch Nederland?

6. mama201

mama201 Bekend lid

Feb 25, 2015
    973
    1
    16
    Oke fijn dat jullie op een lijn zitren dat is echt belangrijk. Nou ik vind buitenland veel fijner dan hier. Voel me toch meer aangetrokken tot een islamitische land

Toen ik mijn,man,ontmoete heeft hij ook geaccepteerd hoe ik ben en dacht er zeker niet aan,om te bekeren dat is vanzelf gekomen,toen had ik net me 2e kindje

7. Mommy2015

Mommy2015 Actief lid

Sep 19, 2014
    261
    1
    18
    Wat knap dat je al zo jong zulke grote beslissingen hebt gemaakt. Begrijp heel goed dat je nu je familie extra mist. Ik woon sinds 3 jaar in italie en zwanger van eerste. Mijn ouders en zus komen vaak deze kant op en ben vorige week voor de "laatste" keer nog even naar nederland geweest. Dat heeft me heel goed gedaan.

Probeer nu nog even regelmatig naar nederland te gaan en geniet van de momenten samen met je familie. Skypen en whatsappen maakt de afstand een stuk kleiner en gelukkig kan je vaak je verhaal op internet kwijt.

8. fayenne

fayenne Bekend lid

Sep 3, 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Welkom ! Wat leuk ik heb zelf ook.een jaar in Turkije gewoond vanwege mijn Turkse man.
    Ondertussen wonen we alweer jaren in Belgie.
    Ik wilde toen ik zwanger was niet in Turkije blijven.
    Ik snap dat het gemis van je famikie en vrienden nu extra groot is.
    Hopelijk kan je geregeld heen en weer.
    Waar woon je in Turkije ?

9. Hannah1989

Hannah1989 Fanatiek lid

Jan 11, 2014
    1,269
    16
    38
    welkom!

en gefeliciteerd met je zwangerschap!
    snap wel dat het nu moeilijk is!
    je wilt je familie om je heen!
    gelukkig hebben ze wel altijd een heerlijk vakantie adresje waar ze bij jullie kunnen gaan genieten van jullie wondertje!

10. blondie21

blondie21 Bekend lid

Mar 15, 2015
    611
    0
    0
    turkije
    Wat een lieve berichten! Dankjewel :)
    Het is inderdaad een grote beslissing geweest maar ik wist het zeker, dit is het leven wat ik wil!
    Ik heb er dan ook geen moment over getwijfeld :D
    Nu 2 jaar verder en nogsteeds super gelukkig!

@fayenne wat leuk dat je ook in Turkije gewoont heb! Ik woon in Denizli. Waar woonde jij?

11. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Welkom blondie en gefeliciteerd!
    Lijkt me best lastig om je familie te moeten missen gelukkig zie je jou moeder regelmatig.
    Hoelang woon je daar al?
    Hier ook een jonge mama (22 en net zwanger van de tweede ).
    Ik ben overmorgen al 2 jaar getrouwd.

12. blondie21

blondie21 Bekend lid

Mar 15, 2015
    611
    0
    0
    turkije
    Bedankt zonnebloem!
    ik woon er nu om precies te zijn 2 jaar en 1 maand haha. En op 2 mei ben ik 2 jaar getrouwd. In mei word ik ook 21 dus ik zal 21 zijn als ons wondertje geboren word!
    hoe oud was jij toen je 1e kindje geboren werd?

13. fayenne

fayenne Bekend lid

Sep 3, 2013
    935
    0
    0
    NULL

Bodrum.
    Is ondertussen wel 10 jaar geleden hoor.
    Wij hebben de eu route gedaan en wonen nu al 9 jaar in Belgie.

Share This Page