Voorstellen

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door Smeetjuh1990, 11 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smeetjuh1990

Smeetjuh1990 Bekend lid

11 mei 2014
    974
    0
    16
    Hallo allemaal,

Mijn naam is Esmee, ik ben 23 jaar jong en heb al bijna 6,5 jaar een verschrikkelijk lieve vriend. Eigenlijk moet ik hem mijn verloofde noemen, maar dit klinkt zo vreemd. Het is echt mijn maatje en steun en toeverlaat.
    Sinds oktober konden we eindelijk samen wonen en hadden we een mooie woning gekocht. Van de zomer gaan we trouwen :) dus volop in de voorbereidingen!

Ik heb op dit moment nog geen daadwerkelijke kinderplannen, maar het kriebelt wel een beetje. Mijn vriend heeft al heel lang te kennen gegeven dat hij graag jong vader wilt zijn. Een vriendin van mij is pas geleden bevallen van een mooie zoon en is al meerdere keren langs geweest. Dan kan je haast niet 'niet' er over nadenken.

Ik heb altijd geweten dat ik kinderen zou willen hebben, maar door zowel recente gebeurtenissen als dingen van vroeger, vind ik het heel erg moeilijk om er over te beslissen wanneer het nou het juiste moment is. Ik wil weten hoe ik ga zijn, of ik sterk genoeg ben, welke invloeden van buitenaf sta ik wel toe of kan ik beter niet toe staan...en hoe moet ik dit later weer vertalen naar mijn kinderen.
    Ik ben hier denk ik beland omdat de wens er wel bestaat, maar ik ook zoek naar antwoorden. Ik weet dat ik dit niet echt zal gaan vinden hier, maar misschien wel andermans ervaringen. Dat het moederdag is speelt ook een grote rol... niet omdat ik denk: ik wil nu graag een kindje, maar omdat ik kwaad en gefrustreerd ben dat ik geen moeder heb die het verdient om cadeau's en verwennerijen te krijgen.

Verder geef ik in het dagelijks leven les, ben ik erg fan van haken, breien, bakken en koken, lekker gamen op een 3ds of wii u, wegdromen in een boek en heb ik 6 parkietjes <3. 1 koppeltje heeft op dit moment een nestje van 5 eitjes, waarvan de eerste overmorgen kan uitkomen.

2. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Welkom!!
    Bij ons was het precies hetzelfde.. Vriendlief was er al lang aan toe en ik twijfelde nog steeds..
    Door me er rustig in te verdiepen via het internet en allerlei dingen te lezen , kwamen bij mij ook de kriebels!!
    Echt je merkt het als je er aan toe bent!
    Heel veel leesplezier! En vragen kan altijd hier op het forum!

3. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Welkom Esmee!

Het is niet raar hoor dat je nog twijfels hebt en vind het heel verstandig van je dat je eerst je vragen beantwoord wilt hebben voordat je wilt gaan voor kinderen.

Het krijgen en opvoeden van kinderen is niet niks en verandert je hele leven.

Als je nog plannen hebt om te reizen of veel te stappen zou ik dat nu doen, want met kinderen wil dat haast niet.

Succes en gefeliciteerd met je verloving!

Deel Deze Pagina