5 voedingen per dag + groente hapje baby 5 maanden

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Hummeltje 1, 3 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Beste voedingdeskundigen.

Ik heb een vraag over het volgende.
    Ons zoontje is bijna 5 maanden oud.
    Vanaf het mement dat hij 4 maanden is krijgt hij savonds (rond 17:15) een groente hapje.
    Hij is er echt verzot op dus dat enkele lepeltje werd al snel andere halve eetlepel.

Nu het volgende.
    Hij kreeg tot 31-12 4 flessen (180+6) en smorgens zijn eerste voeding was een b.v.
    Sinds 1-jan krijgt hij 5 flessen (180+6)
    Deze flessen krijgt hij om de 3 uur en savonds om 19:00 krijgt hij zijn laatste fles.
    Dit omdat hij het gewoon niet langer uit houdt dan 19:00.
    Hij gaat dan naar bed en slaapt tot de volgende morgen 6:30/7:00.

Waar ik een beetje mee zit is de groente hapjes.
    Wordt het allemaal niet teveel?
    Ik zal even opschrijven hoe zijn dag indeling qua eten eruit ziet.

7:00 eerste fles
    10:00/10:30 tweede fles
    13:30/13:45 derde fles
    17:00 vierde fles
    17:45 groente hapje
    19:00/19:15 vijfde fles en gelijk de laatste

Zoals je ziet zitten de vierde en vijfde fles erg dicht op elkaar + het groente hapje.
    Ik vind het geen optie om hem naar bed te brengen om hem vervolgens een uur later wakker te maken voor de fles.
    Ook wil ik gaan proberen om hem een fruit hapje te geven maar wordt het dan niet helemaal overdreven?
    Of moet ik dan weer het fruit vervangen door zijn groente hapje.

Ik hoop dat je me kan helpen

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Hummeltje 1,

Met 5 maanden kun je inderdaad groente- en fruithapjes gaan geven. Let wel dat het echt om maar een paar kleine hapjes gaat naast de 5 flesvoedingen die jouw kindje nu krijgt. Dus wissel het groentehapje af met fruit en vice versa en dus niet en en. Zo went jouw kindje stukje bij beetje aan verschillende smaken en vaste voeding zonder dat het voedingsschema overhoop gaat.

Groet,
    Anne

Deel Deze Pagina