Obstipatie en hard persen

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Yara84, 17 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yara84

Yara84 Lid

10 jul 2012
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Zoals veel zwangeren heb ik last van obstipatie. Nou zat ik net op de toilet en moest het er echt even uit en dus heb ik hard zitten persen. Ik weet dat ik hier aambeien van kan krijgen, niet slim dus, maar mijn grootste angst is dat dit schadelijk is voor ons kleine wondertje. Ik ben nou 6,5 week zwanger. Na het persen kreeg ik ook weer meer menstruatie krampen in mijn buik en rug.

Wat denken jullie? Ik maak me echt zo'n zorgen.... We zijn misschien nog maar 6,5 week ver maar toch is zo'n klein boontje al zo belangrijk hè :)

Alvast bedankt voor evt reacties.

Groetjes Yara

2. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Hard persen is idd niet goed.
    Gebruik Colon Clean, te koop bij drogist.
    Elke dag 1 of 2 eetlepels mengen door een glas water en het gaat een stuk beter :)

3. huggy

huggy Actief lid

10 apr 2012
    345
    0
    0
    Gastouder
    Dordrecht
    Hard persen inderdaad nooit doen!
    Of het kwaad kan voor je kleintje weet ik niet, maar wat ik wel weet is dat je niet zit te wachten op aambeien. Ik weet hoe pijnlijk het kan zijn, laat staan als je er nog aambeien bij hebt ook!

Ik ben gestopt met het eten van bananen, verder drink ik naast andere dingen dagelijks ook minimaal 1 ltr. water. ik eet overigens wel perziken en ander vezelrijk fruit. Ook drink ik iedere dag een glas pruimensap (bij de natuurvoeding in de supermarkt) wat me helpt iedere dag te gaan, en het blijft dan ook mooi soepel en zacht.

Mocht dat nou nog niet baten dan kan je de verloskundige vragen om Curanol tabletjes om aambeien te voorkomen (de tabletjes houden je vaten soepel). Je kan ze overigens ook gewoon online bestellen (zonder recept) op Welkom op www.curanol.nl

Succes meis!

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Nee, hard persen kan geen kwaad voor je kleintje... je krijgt er echt geen miskraam van oid. Het is alleen zeer vervelend voor jezelf en evt aambeien die je kunt krijgen.
    ZOrg ervoor dat je voldoende vezels binnenkrijgt en dat je voldoende vocht tot je neemt, dat kan al veel schelen.

5. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    2 x per dag een glas lauw water een een kopje koffie wil al een hele hoop helpen

6. Yara84

Yara84 Lid

10 jul 2012
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Doet me goed om ook te horen dat het niet kwaad kan voor ons kindje.
    Ik ben van mezelf al wel wat onzeker maar sinds ik zwanger ben is het alleen maar erger. Dit kindje wil ik zo graag in maart in m'n armen kunnen houden... Bijzonder hoe sterk je gevoel al is zo vroeg in de zwangerschap.

Deel Deze Pagina