Goeiemorgen meiden, Ik ben Lindy/Lynn, 29 jaar met een kinderwens. Helaas lijkt het niet helemaal vanzelf te gaan. Mijn man en ik zijn al een jaar of 2 "onbewust" aan het proberen onder het motto: komt het dan is het welkom, komt het nog niet is het (nog) niet erg. Maar sinds een kleine maand heb ik ineens een enorme drang/wens naar een kindje. Ik snap ineens wat ze bedoelen met rammelende eierstokken! Doordat ik (achteraf) sinds mijn 9e een schildklierziekte heb maar daar pas achter kwam toen ik 24 was heeft mijn lichaam heel lang met veel te kort hormonen moeten doen. Mijn menstruatie bleef jaren uit... en de huisarts maar zeggen dat dat normaal was als je zo lang de pil had geslikt... Ben sinds de start van de medicijnen gelijk gestopt met de pil en nu pas begint er eindelijk weer wat beweging te komen in mijn menstruatie. Helaas is mijn cyclus zo onregelmatig als een klok met stroomstoring dus daar is geen touw aan vast te knopen. Soms maakt het me ineens heel verdrietig. Overal zie ik zwangere vrouwen en dan denk ik, zij wel, waarom ik niet? Waar ik van schrok bij mezelf was dat ik ineens ook stikjaloers kon zijn. Zo ben ik helemaal niet. Gek dat zo'n kinderwens je ineens zo veranderen kan. Dat herkennen jullie vast wel. Hoop dat ik hier veel kan inlezen en kan praten en dat we met z'n allen uiteindelijk een mooi kindje mogen verwachten. Groetjes Lynn (ps. wie slikt er foliumzuur vóórdat je begint met een poging tot zwangerschap? Ik hoorde dat je 6 weken van te voren daarmee moet beginnen, kan het kwaad als je dat niet doet?)
Hai welkom en ja ik slik zeker foliumzuur, daar moet je mee beginnen als je er alleen nog maar aan denkt zwanger te worden. Ik zit nu in ronde 4 en wordt dit jaar 34 jaar dus van mij mag het snel gebeuren allemaal! ik wens je veel succes hoor!
Haai Lynn, Welkom hier! Zodra mijn koperspiraal eruit ging, ben ik direct begonnen met foliumzuur, wat houd jou tegen? Foliumzuur is nodig voor sluiten van de neurale buis, dat is op dag 24. Probleem is dat je je exacte bevruchting niet weet, dus hebben ze de periode heel ruim genomen, dus 4 wk voor de conceptie tot 6 weken erna. Beter te vroeg dan te laat... Maar je hoeft het dus niet te doen zolang je nog anticonceptie gebruikt.
Hoi! Bedankt voor jullie reacties! Ben ruim 4 jaar gestopt met de anticonceptie. Wilde geen extra hormonen boven op de schildklierhormonen slikken. Ik weet niet of het foliumzuur mijn schildklierhormonen weer uit balans brengt. Ik zal de huisartsassistent eens vragen, dan kan ik het straks gelijk kopen. Denk dat ik ook maar eens zo'n ovulatietest ga proberen. Misschien krijg ik daar meer informatie mee over mijn cyclus. Jullie ook succes!
Hoi Maanvrouwtje, Ik gebruik Thyrax inderdaad. Super dat die combinatie kan. Ga vanmiddag gelijk met foliumzuur beginnen! Dank je wel he?!