Hoi allen, ik heb me net aangemeld. Een kleine maand geleden hebben mijn man en ik besloten voor een kindje te gaan. Ben bijna 4 weken gestopt met de pil nu (3 als je de, nog normale, stopweek niet meetelt). Vind t wel spannend! Vooral omdat ik eigenlijk niet wist dat er zoiets als ontpillen bestond; had ik dat geweten was ik vast enkele maanden geleden gestopt! Hopelijk valt dat mee en komt alles snel of gang. Of, nog beter, ben ik die ene uitzondering waarbij het toch direct raak is na stoppen met de pil Het is wel verwarrend dat je allerlei typische zwangerschapskwaaltjes voelt (lichte buikkrampen, misselijkheid, vermoeidheid, hoofdpijn, en zo voorts) en dat het waarschijnlijk alleen maar van die vervelende pil is. Die komt er dus nooit meer in hierna, dat weet ik vast zeker! Hoe is dat allemaal bij jullie gegaan? Wisten jullie al dat soort dingen van te voren of was het ook een wat onwelkome verrassing toen je daar opeens achter kwam? Groetjes, Emily27
Hoi Emily Welkom! Ik ben begin oktober gestopt met de pil. Ik heb altijd 28 dagen cyclus gehad, werd altijd precies om 11 smorgens ongesteld haha en ineens het ontpillen. Wel van gehoord, nog nooit meegemaakt. Voelt wel ineens heel raar aan je lichaam! Nu we er heel bewust mee bezig zijn kunnen we ook niet wachten tot we hier onze positieve test kunnen showen! Jullie heel veel succes en hopen op positief nieuws!
Ook spannend bij jullie dus, Marik! Ik had vroeger (maar dat is wel meer dan 10 jaar geleden) ook een behoorlijk regelmatige cyclus, niet zoals jij op de minuut af, maar wel altijd 28 a 29 dagen. Ik hoop dat het ook zo weer terugkomt. Dat zou dan aankomend weekend moeten zijn, dus nog even afwachten. Raar eigenlijk he, we besloten er voor te gaan met een idee van we zien wel, maar als je er dan voor kiest wil je het toch opeens nu nu nu
Ja stom is dat hè! Ik zei nog tegen manlief zullen we er echt nu voor gaan? Aahh ja dacht ik... Het kan ook nog een jaar duren, dus dan hebben we gewoon rustig de tijd! Maar nu zijn we er mee bezig en wil ik ook eigenlijk meteen een positieve test! Haha Ik hoop dat je cyclus dan weer aardig normaal is! Ben benieuwd!
Hahaha ik had precies zo. Je denkt; of vanaf nu mag het wel, en dan opeens wordt het dat je aan niets anders kan denken dan... Toch maar proberen gedachten te verzetten want kan natuurlijk nog een hele tijd duren...
Hey Emily, Wij zijn ook net gestopt met de pil in oktober. We beginnen er wel pas aan in december omdat ik zware antibiotica heb genomen en zeker geen risico wou nemen. Mijn cyclus was eigenlijk onmiddellijk regelmatig, hopelijk houden we dat zo. Ik ben hier zeer blij mee want ik hoor dat dit niet bij iedereen zo is. Van het ontpillen heb ik niet zo heel veel last gehad, voornamelijk hoofdpijn, maar dat is langzaam aan het verdwijnen. Ik wens je veel succes!!!!