hallo dames, ook ik ben hier nieuw op het forum... ik zal mezelf eens even voorstellen. ik ben miranda en ik ben 21 jaar oud. Mijn vriend en ik wonen samen. allebei werken we en we willen allebei graag jong ouders worden. Jaren terug, rond mijn 15e was ik altijd heel regelmatig ongesteld. Toen werd ik wat ouder en ging ik aan de pil. Hier heb ik toen een tijdje aangezeten maar ik werd er wat neerslachtig van. daarom wilde ik er toen destijds even mee stoppen. zo gezegd zo gedaan. Ik stopte met de pil maar ik werd nooit meer ongesteld. na een half jaar ben ik naar de huisarts gegaan om dit feit en hij stuurde me door naar de gyneacoloog. Na echo's en onderzoek werd PCOS bij mij vastgesteld. Dit kwam echt als een klap, ik weet altijd al dat ik kinderen wil. maar toen destijds was ik daar nog niet aan toe en daarom ben ik toen wel weer aan (een andere) pil gegaan op advies van de gyneacoloog. tevens ben ik begonnen met afvallen. Nu een hele tijd verder denken mijn vriend en ik steeds vaker na over een kindje en dit willen we nu toch wel erg graag. daarom ben ik in november gestopt met de pil. ondertussen ben ik druk bezig met afvallen, want ik heb een streefgewicht. als ik 75 kilo weeg ga ik naar de gyneacoloog... en ondertussen blijven we het zelf proberen. ik heb onder het kopje zwanger worden en onderwerp gestart(PCO en sinds kort gestopt met de pil), wie weet kletsen we daar verder?! ik hoop op dit forum mn verhaal kwijt te kunnen en antwoorden en steun te vinden... liefs miranda
Welkom, succes met afvallen en zwanger raken! Gelukkig zijn er ook genoeg succes verhalen dus hopelijk voor jullie ook.
dankje caruli, ik hoop ook dat alles gaat lukken, de succesverhalen van dames die in dezelfde situatie zitten geven in ieder geval hoop en dat is wel heel fijn xx
Welkom! Hier ook PCO, maar door slechte zaadkwaliteit waren wij aangewezen op ICSI. Ik was ook (iets) te zwaar, maar na afvallen kwam mijn cyclus gewoon weer terug. Heb een vriendin die echt een heeeeele lange cyclus had (ook PCO) en die heeft toch echt 2 kindjes gekregen op de natuurlijke manier. Echt... Er is nog meer dan genoeg hoop voor je! Hoop dat het snel gaat lukken!
hallo karen, bedankt voor je reactie... ik ben ook bezig met afvallen... ik was 89 en nu 79... en ik wil bij 75 naar de gyn. en nu ik dus gestopt ben met de pil heb ik ondertussen al wel weer iets van een menstruatie.. het geeft hoop wie weet
Jeetje, al 10 kilo eraf! Goed bezig zeg! Bij mij kwam mijn cyclus na de eerste 4 kilo weer terug. Hopelijk bij jou snel succes, maar volgens mij gaat het de goede kant op!
@karen ja ik ben op de goede weg... en er gebeurd zeker iets door het afvallen.. er is in ieder geval iets van menstruatie, daarbij komt nog wel dan mijn lichaam nog aan het ontpillen is, dus dat kan ook nog meespelen waardoor het nog zo raar en onregelmatig is.maar iets is al beter dan niets... ik moet het ook tijd geven natuurlijk.. maar man o man, wat duurt alles lang als je het graag wil