nieuw hier

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door Roos21, 21 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hoi hoi,

ook ik ben nieuw hier,

Ik ben Roos, ben bijna 22 jaar, heb een dochtertje van bijna 4 jaar die er gekomen is met clomid.
    toen ze 1 jaar was besloten we voor een 2 de wondertje te gaan...
    na 3 maanden was het zover en nog spontaan ook! helaas na 7 weken, liep het sprookje op zijn einde...en ik kreeg een miskraam...
    daarna nog wat aangemodderd en toch maar weer naar de gyn gestapt...terug met clomid,en na 3 maandjes was het weer zover....helaas na 11 weken weer een miskraam gekregen....
    verder gedaan met clomid, maar er was geen eisprong meer te krijgen, zelfs met de hoogste dosis niet...
    toen begon de gyn over een HRF hormoon pompje, wilde we daarmee starten, maar door een cyste die niet zo snel wilde weg gaan, hebben we dat een aantal maanden moeten uit stellen. in februarie 2006 was het dan zover, ik kon beginnnen met mijn pompje...na 7 maanden met die rot pomp te hebben gelopen, en 2 eisprongen verder, vond mijn gyn dat het geen zin meer had om verder te ''pompen''...ik moest een afspraak maken in Jette (feriliteitskliniek) in november kon ik komen...wat was dat spannend!
    ik had een afspraak met een heel bekwaam feriliteitsarts...ennn, ik mocht gelijk , diezelfde dag beginnen met menopur spuiten...natuurlijk moest ik eerst bloed laten prikken, om te zien of mijn hormonen waarden laag genoeg waren, het was al van het pompje gelden dat ik nog gevloeid had...ik heb pco en bijna nooit een eisprong....nou, dus mijn hormonen waren als bij iemand anders in het begin van de ''cyclus'',dus kon ik gelijk diezelfde dag starten met menopur.s'avonds naar mijn eigen gyn, voor de eerste injectie,die leerde me hoe het moest, en sindsdien zette ik de injecties zelf...na een dikke 14 dagen te hebben gespoten,echo's te hebben gehad, bloed te laten prikken, kreeg ik eindelijk een verlossend telefoontje dat ik de pregnyl spuit mocht zetten,en de avond erna sex moest hebben...wat was dat spannend zeg! mijn vriend zette de pregnyl,en we gingen ervoor!
    2 lange lange weken gingen voorbij....de dag dat ik mocht testen, was ik bloed nerveus..had mij al voorbereid op een negatieve test....ging naar de badkamer, plaste in een potje, dopte de test erin,en legde hem op de rand van het bad,en ging er met mijn rus naartoe zitten....heb daar zo wel een paar minuten gezeten, zonder te surven kijken....heb al mijn moed bijeen geraapt en gekeken, en wat zag ik 2 ROZE STREPEN!
    ik ben beginnen huilen van geluk! mijn vriend dacht dat het niet gelukt was omdat hij me hoorde huilen...ik ben naar de slaapkamer gerend, vriendlief en Shania lagen in bed,en heb al stotterend gezegt, het is gelukt! het is gelukt! en nu zit ik hier, 31 weken zwanger van een zoontje!

liefs

2. sas25

sas25 Actief lid

3 mei 2007
    374
    0
    0
    heerlen
    Welkom op de forum en veel leesplezier

3. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    als ik het goed begrijp ben jij op je 17e al aan de medicatie gegaan om zwanger te worden. Dat vind ik appart.

Welkom hier iig. En heel veel leesplezier.

4. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ja sorry, ik dacht precies hetzelfde, maar durfde het niet te zeggen :oops:
    Welkom hier verder.

5. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Van harte welkom op het forum en veel kletsplezier gewenst !

6. Ja dat klopt...hoor je niet dikwijls hè! :)

7. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Wat fijn dat jullie toch nog een tweede wondertje mogen krijgen, veel plezier hier en natuurlijk welkom!

8. taatje

taatje Fanatiek lid

14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    Welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap!

9. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    welkom en veel plezier hier op het forum

10. Niet meer actief

Welkom en veel prikplezier!

11. Niet meer actief

Hoi

Ik verdenk je nergens van, maar ben gewoon nieuwsgierig.
    In Belgie lopen ze nl altijd vooruit qua medici dan in NL.

Je bent dus gestart met Clomid op je 16e/17e.

Waarom zo vroeg? Hier doen ze dat echt niet.

En waarom staat de ks al zo vroeg gepland? Hier is het zo dat ze pas tegen de einddatum je ks plannen, ongeacht of je gyn op vakantie gaat of niet.
    En anders is er toch een andere gyn?

Mogen jullie ook zelf kiezen voor een ruggeprik?

Dit zijn gewoon vragen, omdat ik geinteresseerd ben in de medische wereld in Belgie en ik me er telkens over verbaasd dat 2 buurlanden zo verschillend zijn. In Belgie zijn ze al zoveel verder op medisch gebied. Ook qua PGD enzo.

Enne welkom hier.

Liefs

Janne

12. hoi Janne,

natuurlijk, vragen staat brij natuurlijk hè!

Ik ben idd op mijn 17 de gestart met clomid; was naar de gyn geweest en bloed laten prikken omdat ik nooit ongi werd..daaruit bleek dat ik te veel mannelijk hormooon aanmaakte,dus nooit een eisprong had. ik had dus PCO. als ik het nu allemaal terug bekijk, dan is het idd zo dat ik op hele jonge leeftijd de clomid kreeg, maar als je kinderwens zo groot is,dan sta je daar bij helemaal niet stil...ik woonde ook al samen, en werkte al (ging nog 2 dgn naar school per week, den rest werkte ik).

en die keizersnede, hopelijk is die helemaal niet nodig en draait de kleine nog, maar als dat niet het geval is, dan sta ik er zelf op dat mijn eigen gyn die dan doet, ik zou geen andere gyn willen die dat zou doen, dus dat ligt puur aan mijn eigen hoor...ik heb gewoon ook mazzel dat hij de afspraak wilt vast leggen voor me...

Liefs

13. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    welkom op het forum!

14. Niet meer actief

Dank je voor je antwoorden.

Gadsie PCO, daar moet je dus echt niet blij mee zijn.
    Dat is veel meer dan alleen niet ongesteld worden. Ik ken het ( gelukkig alleen vanuit de boeken). Het is echt heel erg lastig.

Maar jullie mogen toch ook keizen voor een ruggeprik. Heb een poos terug iets bij Dr. Phil gezien dat die vrouw in A'ka een bevalling moest doen zonder ruggeprik. Ze vond het een drama. Staan jullie daar ook zo tegenover? Nee toch?

Geniet van je zwangerschap en je meisje.

15. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    welkom en succes !

Groetjes danielle

16. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007