Vriend met kinderen, leeftijdsverschil en zwanger worden

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door Nurse89, 18 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nurse89

Nurse89 Niet meer actief

Hallo allemaal,

En ja hoor....weer een lid rijker! Ik ben een meid van 24 jaar, verpleegkundige en woonachtig in Limburg. Sinds oktober ben ik gestopt met de pil, maar helaas nog niet zwanger. Mijn vriend is ouder (45) en heeft al 2 kinderen. Is er nog iemand op dit forum met een leeftijdsverschil of een vriend met kinderen? Dan hoor ik graag iets, als je wil kun je me een privebericht sturen.

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hoi, ja hierzo... al 20 jaar samen, vriend is 10 jaar ouder en heeft een volwassen dochter. we zijn inmiddels papa en mama van twee mooie dochters en ons vlinderkindje Yannick*. daarnaast inmiddels ook al opa en "oma" van een kleinzoon.

3. Nurse89

Nurse89 Niet meer actief

Wat leuk!! De kids van mijn vriend zijn pubers en moeten nog erg wennen aan het idee dat wij samen ook een kindje willen! Hoe was dat bij jou?

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Tegen de tijd dat wij kinderen kregen was mn stiefdochter ook al samenwonend en bezig met kinderen krijgen. Althans toen ik zwanger was van de oudste, zijn zij gestopt met de pil... helaas heeft het bij hen nog drie jaar geduurd voordat ze hun zoontje mochten verwelkomen.

5. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Hier over twee weken 22 en een vriend van 37..15 jaar ouder dus,

Heb ook een stiefdochter van 8 jaar die hier de meeste van de tijd is.
    Nu 9 weken zwanger van ons wondertje na ruim 2 jaar en 2 miskramen!

6. amber23

amber23 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.239
    0
    0
    NULL
    NULL
    welkom en succes

7. Nurse89

Nurse89 Niet meer actief

Dankjewel allemaal voor jullie reacties. Ik ben dus niet de enige, haha.

@hopmarjanneke, gelukkig dat t allemaal zo goed is gegaan en zijn kinderen hebben gekregen.

@pluisje, gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoe gaat zijn dochtertje om met het feit dat jij zwanger bent nu?

8. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ik ben 23 en heb een vriend van 37, met twee kindjes van 7 en 5!

9. Cinderellea

Cinderellea Niet meer actief

Hier ook een veel oudere vriend, wij zijn pas beiden voor het eerst ouders geworden. :)

10. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

ik heb altijd het 'vooroordeel' dat ik het 'raar' vind.
    Jou stiefdochter wordt dus zus en moeder in een hele korte tijd. Hoe vond ze dat?
    Hoe oud is je stiefdochter als ik vragen mag?

Ik ben erg benieuwd naar de andere kant van het verhaal ipv mijn eigen gevoel laten denken.

11. Nurse89

Nurse89 Niet meer actief

Wat leuk, er zijn toch nog meer mensen. Ik vraag me eigenlijk vooral af hoe jullie ermee omgaan ten op zichte van de kinderen. Zijn kinderen weten dat we graag nog een kindje willen, maar dat gaat niet van harte! En wat zeggen jullie partners over het feit dat jullie nog een kindje hebben/ willen. Hoe gaat dat? Mijn vrirnd zegt bijv dat hij een kindje wel genoeg vindt, hij is bang dat hij op latere leeftijd te moe is om veel met de kleine te doen. Bijv na werktijd etc....

12. Nurse89

Nurse89 Niet meer actief

13. Nurse89

Nurse89 Niet meer actief

#13 Nurse89, 19 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 jan 2014
    Sorry voor de korte berichtjes, er gaat steeds iets mis en weet niet hoe ik het nu verwijder!

14. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Toen ik een relatie kreeg met vriend heb ik heel duidelijk als eerst gezegd : ik wil kinderen dus als je dat niet zit zitten omdat je jezelf te oud vind of gewoon niet meer wil zeg het dan gelijk. Dan gaan we stappen en lol maken maar geen relatie.

Vriendlief wilden wel heel graag nog kinderen , en ik moest er zelfs even aan wennen toen hij er mee kwam. Wel heeft hij altijd gezegd ik wil niet na mijn 40 ste beginnen met kinderen. Dan wordt ik te oud.
    Hij is nu net 37 en wij zijn begonnen net voor zijn 34e.
    Wilden eerst niet helemaal lukken , met clomid zwanger geraakt en twee miskramen gehad. Nu dus in de zwevende hemel ;).

Zijn dochter vind het geweldig. Ze was natuurlijk jong toen wij een relatie kregen en onze band is geweldig. Wij hebben ook altijd gezegd je krijgt een broertje of zusje vroeg of laat.
    Dit gaat dus helemaal goed. Gelukkig!

15. Nurse89

Nurse89 Niet meer actief

Super, gelukkig maar!! Hier moeten zijn kinderen er erg aan wennen. De jongste wat minder, de band tussen ons is ook veel beter vind ik zelf. Hij was overigens ook 4 toen ik kwam.... De oudste was al 7 toen en vond en vind het heel erg dat zijn ouders uit elkaar zijn, al is het nu alweer 7.5 jaar geleden. Mijn vriend wilde overigens ook niet meer lang wachten, maar ik wilde m'n studie eerst afmaken. Nu is t dan zover...jij nog Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hopelijk heb ik binnenkort ook meer nieuws!

16. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Hahaha wat dacht je dan van mij :D.... in een jaar tijd moeder, oma en ook nog tante worden :$. Uiteindelijk was het zelfs binnen 7/8 maanden allemaal.
    Stiefdochter vond het volgens mij allemaal wel prima, ze wordt volgende maand 25. en ken haar inmiddels 20 jaar

17. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Hier getrouwd met een man die 11 jaar ouder is en al twee kinderen had van inmiddels 17 en 9 jaar (toen wij een relatie kregen waren ze 5 en 13)

Zijn kids vonden het heel leuk toen wij nog een kindje kregen, zijn trotse broers. De oudste is verstandelijk gehandicapt en snapt het allemaal niet zo goed, dat zn ouders gescheiden zijn en nieuwe gezinnen enz.

in de subcategorie "samengesteld gezin" zijn veel stiefmoeders die (bezig zijn met) een eigen kindje hebben. Misschien leuk om daar eens te kijken?

18. Nurse89

Nurse89 Niet meer actief

;)Hè cvm1985, wat fijn dat dat zijn kids het leuk vonden! Hier gaat het helaas wat moeilijk zoals je vast al gelezen hebt en maak me daar soms zorgen over, dus je tip is zeker goed! Bedankt!

19. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Haha nou het krijgen van hun zusje is ook zo'n beetje het enige wat ze leuk vonden en waar ze niet over piepen, voor de rest ook een hoop onrust met mijn mans ex, problemen met de kids, jaloezie, stoken enz ;)
    Het leven van een stiefmoeder gaat niet over rozen ;)

20. letloa

letloa Actief lid

23 aug 2013
    261
    0
    16
    Eersel
    @nurse89: ALs ik vragen mag, het is een meisje he? het oudste bedoel ik? EN zij is nu wat, 10-11? en toen haar ouders gescheiden waren was zij 3?
    Mijn mesije was 2 toen wij (haar papa en ik) gescheiden werden en 3 toen ik mijn man heb ontmoeten. ZIj vond het echt leuk om een broetje te krijgen, maar zij was echt bang dat het nieuw kind haar plaats zou kunnen nemen. Zij is al 9 nu, en mijn zoontje 3, maar zij kan heel boos worden als zij denkt dat papa(mijn man) meer aandacht aan onze jongen geef. Misschien is jouw oudste stiefkind ook hetzelfde? gewoon bang... :(

Deel Deze Pagina