ook nieuw! diabetes en zwangerschap

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door jacq1987, 11 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jacq1987

jacq1987 Nieuw lid

10 jan 2015
    1
    0
    0
    Hallo alle dames en welkom ook voor de nieuwe dames! Nieuw en onwennig op een forum. Hoop hier vooral mijn ervaringen rond zwangerschap en diabetes met mensen te kunnen delen. Me afvragende of ik de enige ben. Vast en zeker niet, maar in mijn omgeving tref ik iemand die met me mee kan denkenof praten hierover.

ben dus 27 jaar, 2.5 jaar geleden overgestapt op de insulinepomp om me alvast voor te bereiden op onze eventuele kinderwens. Uiteindelijk heeel blij met de pomp was gelijk goed ingesteld. Ook de rest van mijn gezondheid werd gecheckt bloeddrukmedicijnen werden veranderd en we konden er voor gaan werd er gezegd in september 14. Met zie hier het resultaat! :) veel meten, veel hypo's en constante onzekerheid zijn lastig te plaatsen met blijdschap en genieten. We gaan ervoor een gezond kindje doordat ik er nu al dubbel goed voor moet zorgen.

2. iPinky

iPinky Actief lid

6 okt 2014
    382
    0
    0
    buitenland
    Hey, welkom! Vervelend dat je diabetes hebt, maar super leuk dat je nu zwanger bent! Gefeliciteerd!!!

Hier geen diabetes, maar wel zwangerschapsdiabetes. En ik ben (helaas) niet de enige.
    De dames met zwangerschapsdiabetes zijn veel actief in het volgende topic:

http://www.zwangerschapspagina.nl/onderzoeken-echos/542338-help-zwangerschapssuiker-91.html#post18116817

Misschien dat je daar een beetje steun aan hebt?

Ik weet eigenlijk niet zo goed in hoeverre 'gewone' diabetes verschilt van zwangerschapsdiabetes, behalve dat je er veel eerder rekening mee dient te houden in verband met een zwangerschap. Maar hier kunnen we allemaal ons ei kwijt over te hoge waarden en ons dieet. :)

Deel Deze Pagina