Hallo allemaal! Ik zal me even voorstellen aangezien ik nieuw ben hier. Ik ben 29 jaar en heb, samen met mijn vriend, een kinderwens. Aangezien ik overgewicht heb en volgens de dokter mogelijk pcos, hebben we een lange weg te gaan vrees ik. Hoewel ik met een afvalrace begonnen ben en inmiddels al ruim 40 kilo kwijt ben en ondanks dat mijn cyclussen redelijk aan het stabiliseren zijn, heb ik er toch een hard hoofd in dat het ons op een natuurlijke wijze gaat lukken. Ik heb me voorgenomen om me de komende maanden niet al te druk te maken tot onze afspraak in februari waarin we bij de huisarts een traject kunnen en willen starten. Tot ziens!
Hallo Adrianna, Welkom hier!! en wat goed dat je al 40kg bent kwijt geraakt,met pcos kan dat een geweldig effect hebben!! Ik ook ben 29 jaar en heb PCOS,dit heb ik te horen gekregen op mijn 18th,ik had ook overgewicht ik woog 130 kilo...was er kapot van.. Na duizenden keren te lijnen wat moeilijk ging heb ik anderhalf jaar geleden een gbp operatie gekozen,en vanaf het moment dat ik onder de 100 kilo kwam stabiliseerde ook mijn menstruaties en kon zelfs eisprongen voelen,na 80 kg kwijt te zijn en 6 maanden stabiel op gewicht,dacht ik ga het proberen,ik ben een bewust alleen staande moeder en doe het via selfinseminatie 1 keer per maand via een donor...4 weken geleden 1ste ronde en meteen raak!!!! Het kan dus wel op de natuurlijke weg,zelfs via een spuitje afvallen was bij mij genoeg!!! ook ben ik vegetarisch geworden (in vlees zitten veel hormonen) geef nooit op!!! ik hoop dat je snel een positieve test in handen heb. Groetjes
Jeetje wat super goed en gefeliciteerd met je zwangerschap! Dit geeft de burger weer wat moed, want wat kun je ontmoedigt raken door alle verhalen die je leest over pcos. Sterk van je dat je het alleen doet zeg.