Hallo Dames, Ik stel me even voor als Loesy, ben 23 jaar, mijn partner is bijna 27 jaar en wij zijn al 11 jaar samen. In juli hebben wij een hele mooie beslissing genomen, we wilden proberen om zwanger te raken. Ik ging er vanuit dat dit nog zeker een half jaar tot jaar zou gaan duren. Maar, dinsdag 06 oktober, 1 dag na mijn NOD toch al een positieve test gedaan. Kon het niet geloven, zo ontzettend blij! Ik ben zwanger! Had inderdaad ook al symptomen, maar zo vroeg. Ik dacht het zit vast tussen mn oren. 's Avonds op een lieve manier het mijn vriend verteld, die kon zijn geluk niet op. Een trots gevoel ging door onze lijven. We worden papa en mama! Ik ben al met al nu 5 weken zwanger. Maar dan komt die volgende stap, je bent blij, zo blij, dat je je afvraagt wat je familie er van gaat denken. Mijn schoonfamilie twijfel ik niet over, die worden gegarandeerd blij! Mijn moeder kan denk ik haar geluk ook niet op, maar dan heb je mijn vader. Ik ben de jongste van het gezin, zo ben ik ook altijd behandeld vooral door mijn vader. Hij kan zijn zorgen op een erg rotte manier uiten, altijd verkeerd eigenlijk, terwijl hij het niet zo bedoeld. Dit heeft in mijn jeugd ook vaak gezorgd voor veel huilbuien. Nou ben ik erg bang voor zijn reactie. We hebben allebei nog geen vaste baan, ik krijg die sowieso niet, maar heb wel een fantastische leuke baan en over een vast contract van mijn vriend twijfel ik niet over. Ik denk dat het wel goed komt, maar dan nog. Dit is denk ik ook meteen wat ik voor mijn neus geschoven krijg als wij vertellen dat wij een kindje krijgen. Niet blij, maar meteen woest. OF hij wordt zo emotioneel, dan is het natuurlijk super. Maar hem kennende gaat dit niet helemaal zuiver denk ik. Hij heeft altijd een goede baan gehad, is 2 keer over met een vast contract er uit gegooid. Maar als wij, zijn kinderen, gingen solliciteren, moesten we altijd vragen om meteen een vaste aanstelling, een bepaald loon, anders doe je het niet. Tjah, in deze tijd is dit bijna onmogelijk. Maar hij had een baan, waarin dit kon. Wij hebben allemaal een baan die je gewoon neemt, voor jou 10 anderen. Een grote baas der bazen die verteld wel hoeveel jij verdiend, niks is te onderhandelen. Dit wil er ook bij hem niet in. Elke keer zegt die wel da t je dat echt wel kan doen. Het is eigenlijk NOOIT goed. Al met al, ik word heel gestrest van dit. Elke uur word ik eigenlijk banger en verdrietiger. We hebben dan ook net besloten dat we het vanavond al aan onze ouders gaan vertellen. Het verlossende woord moet er uit! Ik duim echt dat dit goed gaat. Ik weet anders niet wat ik moet doen. En de kleine is natuurlijk zo welkom! Excuus voor deze ontzettend lange praat. Liefs, Loesy
Allereerst; gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik wil je heel veel sterkte wensen voor vanavond! Ik hoop dat het mee gaat vallen voor je en je toch een leuke reactie gaat krijgen. Het klinkt waarschijnlijk cliché, maar als jullie er klaar voor zijn doet verder de mening van een ander er niet toe. Wij hebben zelf ook gigantisch lopen dubben daarover en ik ben ook heel erg benieuwd hoe sommigen gaan reageren als het bij ons zover is, maar wij hebben echt besloten om vooral te kijken naar elkaar en of wij ons er klaar voor voelen. Ik hoop echt dat het vanavond een leuke avond voor je wordt en dat je dan lekker kan gaan genieten! Liefs
Bedankt Bien1990!, Het waren geweldige reacties! Helemaal emotioneel waren ze. Ik heb me weer druk gemaakt om niks! Ben nu zo blij! Ik denk indd dat je je er echt druk om kunt maken, maar een baby is natuurlijk echt een wonder! Jullie in ieder geval heel veel succes! Word een spannende periode! Toi toi toi! Liefs
Ha wat leuk, we zitten ongeveer in de zelfde week. Wat fijn dat de reacties positief waren! Zelf waren mijn vriend en ik ook ontzettend bang het te vertellen aan mijn vader, maar bleek ook helemaal voor niks te zijn. Heel veel succes met je zwangerschap.
Wat leuk Shirtleyx ! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Leuk dat we ongeveer in de zelfde week zitten. Ik word morgen gebeld door de verloskundige. Vind het allemaal heel erg spannend! Succes met je zwangerschap liefs
Laat je weten hoe het is gegaan als je een afspraak heb bij de verloskundige? Wij waren vorige week al even geweest maar op de echo was alleen nog maar het vruchtzakje te zien. 22 Oktober mogen we weer langs komen want dan klopt als het goed is het hartje.