Me man en ik liggen in scheiding. Na lang proberen en veel proberen lukt het gewoon echt niet meer. Nu is alles in werking gezet, maar nu komt het....ik kom er straks alleen voor te staan met me 3 kinderen, een eigen huisje, een uitkering zolang ik geen werk heb. Maar me huis moet ingericht worden, behang/verf, vloer erin, meubels enz enz.....maar hoe? ik heb al; salontafel grote wandmeubel fornuis met oven eethoek zoals jullie lezen moet ik nog heel veel, maar hoe kan ik dit zo goedkoop mogelijk aanschaffen aangezien ik met 4 personen straks van een uitkering/bijstand moet leven....hebben jullie misschien tips voor me?
Kijk ook naar kringloopwinkels...en wat naar voor je joh heb je zelf ook hulp? En hoe zijn je kinderen er onder? Overigens vind ik wel dat de vader er ook voor moet zorgen dat ze kinderen er goed bij zitten dus zou hij ook niet kunnen helpen?
Marktplaats!!! Staat heel veel..... en inderdaad ik vind ook dat de vader je wel mee moet helpen.... jullie kunnen dan wel gaan scheiden, zijn kinderen moeten er ook wonen en die wil hij toch wel goed achterlaten??? Sterkte en succes!!!
Mijn ouders helpen me waar ze kunnen maar ik wil ze niet overal voor op laten draaien. Dus ik probeer zoveel mogelijk zelf te regelen en zelf te doen....de vader wil wel helpen met bepaalde dingen maar ik kan niet verwachten van hem dat hij mij aan meubels enz gaat helpen toch?
Vervelend voor je hoor. Wat ik zelf zou doen als het moet: * fam/ vrienden melen of ze spullen over hebben/ of die je tijdelijk kan lenen * kijken op marktplaats * www.gratisoptehalen.nl * kringloop winkels Voor verf of behang zou je de bouwmarktkrantjes eens in de gaten moeten houden, regelmatig is er wel zo'n 20% korting sticker. Verf is ook niet echt goedkoop, voor de muren is behang wellicht voordeliger. Succes en sterkte!
Hè? en een paar maanden geleden dachten jullie nog over gezinsuitbreiding.... wat kan het hard gaan. Schrik hier wel een beetje van. Belangrijkste tip: zorg voor een eigen inkomen. Ga op zoek naar werk wat jij kunt doen. Bijstand is een prachtig vangnet, voor wie (tijdelijk) echt geen andere bron van inkomsten heeft. Maar het biedt jou en je kinderen geen duurzame basis. Verder heeft je man (straks ex) onderhoudsplicht t.o.v. jullie kinderen, en misschien ook wel alimentatieplicht t.o.v. jou. Hoe zijn jullie getrouwd: huwelijkse voorwaarden of gemeenschap van goederen? Als het dat laatste is, is de helft van jullie spullen en vermogen van jou. Verder zeg ik: op naar de kringloop, vriendenkring en familie, marktplaats, voor meubels en andere spullen. Heel veel sterkte gewenst, vooral voor je kinderen.
Ja daar wil ik sowieso wel kijken. Moet ook kleingoed zoals pannen enz aanschaffen. Geld voor nieuwe heb ik nu niet. Me zusje heeft veel dubbel in haar uitzet dus die heeft ook wel wat bestek en glazen voor mij....maar goed zal zelf ook veel bijelkaar moeten sprokkelen, behang/verf, vloer als het niet in het huis ligt.... Dank je wel!
familie en vrienden heb ik eigenlijk niet buitenom me ouders en oma en oom. Maar kan altijd wel even vragen of ze wat hebben wat ze niet meer gebruiken...... Marktplaats kan ik ook wel even kijken. Kringloopwinkels zal ik ook even na gaan!
En wat gebeurd er met jullie gezamelijke huisraad??? Als hij dat allemaal houdt, dan moet hij je daar de helft van de waarde van betalen. Of je moet onder voor jou hele erge slechte huwelijkse voorwaarden zijn getrouwd.
Ja ik heb altijd de wens voor een 4e gehad, nu is het goed dat het ook maar niet gebeurd is op dit moment. Maar goed. Me (ex)man wou eigenlijk nooit een 4e. En ik wel dus ja daar is een lang een discussie over geweest tussen ons. Maar dat is niet de reden van scheiding hoor haha..... Gemeenschap van goederen zijn we getrouwd. Ik neem de salontafel, de wandmeubel en het fornuis al mee. Hij wil me ook zeker wel helpen hoor, maar hij kan me lang niet bij alles gaan helpen. We hebben altijd geleefd van 1 loon dus geen vetpot....maar hij helpt waar ie helpen kan.... Dank je wel!
de gemeente heeft een potje bijzondere bijstand voor zulke dingen dus misschien eens contact op nemen met je begeleider van werk inkomen en zorg. Want op marktplaats en kringloop kosten deze dingen ook geld wat je misschien ook niet hebt. Ik moet straks ook een huis in richten en zit in het zelfde schuitje! krijg nu ook een bijstandsuitkering en vraag vrijstelling voor je gemeentelijke belastingen etc reinigingsrechten, waterschap. sterkte
Oja daar moet ik ook even achteraan...... Ik moet ook een wasmachine maar goed die kosten nog wel wat, dus dat is wel even een kostenplaatje waarvoor ik dan misschien even bij hun moet vragen....
Nou dat kan je wel! Wat van hem is, is van jou en andersom! Dus samen deken en de rest via de kringloop oid. Ga er wel vanuit dat get in het begin een ratjetoe is van spullen maar dan kun je gaandeweg ook wel sparen. Als jij fulltime voor de kids gaat zorgen zou ik hun meubels en spullen mee nemen.
Kijk ook even op de site van www.wytguod.nl die zit in Berlikum (FR) en volgens mij is dat toch wel bij jou in de buurt? Die verkoopt 2ehands witgoed met garantie. Weet niet of je dan qua budget beter uitkomt als met MP enzo... En gewoon heel brutaal rondvragen of mensen/bekenden/collega's van je bijna-ex-man nog wat hebben. Oh ja, mn zwager en zusje hebben nog een set banken plus stoel staan voor in de woonkamer. Is grenen. Ik durf niet te zeggen wat ze er voor vragen, maar niet de hoofdprijs. is 2+2+1-zits en ze wonen tussen Leeuwarden en Stiens in. Laat maar even weten of je evt interesse hebt.
Vraagje offtopic hoe heb jij zo snel een huis bij de woningbouw geregeld? ontopic marktplaats en idd de kringloop
Mogelijk heb je recht op bijzondere bijstand, inrichtingskosten op basis van lenen. Kun je vragen bij je klantmanager WWB bij de gemeente. Je krijgt dan een bepaald bedrag voor meubels, gordijnen, etc. waarvan je een gedeelte op een later moment terug moet betalen (bijvoorbeeld in maandelijkse termijnen) en een gedeelte krijgt.
Ik weet niet waar je woont, maar ik heb een bankstel gratis af te halen. Het is niet meer 1 van de mooiste, maar ja het is iets... Ik woon in Noord Holland.