Hoi, Wie is er nog meer bang voor naalden? (als in injecties en bij bloedprikken) Ik vind het zo vreselijk om bloed te moeten laten prikken. Het doet nauwelijks pijn, maar alleen dat idee van die naald. Verschrikkelijk... Ben ik nou zo'n watje of hebben meer mensen dit? Chrisje
Ik had daar ook last van, maar de laatste jaren moest ik zo vaak i.v.m bloedarmoede dat ik niet beter meer wist...
Ik heb dat ook, al jaren. Ik ben als kind veel geprikt en ben er altijd bang van geweest. Ik heb het soms maanden uitgesteld als ik werd doorgestuurd voor bloedonderzoek. Inmiddels durf ik wel, ik probeer het een beetje rationeel te bekijken zo van het duurt maar 10 seconden en echt pijn doet het niet. Ik kijk altijd de andere kant op en vraag van tevoren of ze de naald niet laten zien. Dat helpt redelijk.
En ik vind je trouwens geen watje, iedereen is wel ergens bang voor, de een voor spinnen de ander voor naalden, iedereen heeft wel iets
Nee hoor helemaal niet raar. Ik heb het zelf ook. Ben er even vanaf geweest een aantal jaren terug. Ik moest toen zo vaak ivm angina en het vermoeden van mijn huisarts (keer op keer) dat ik pfeiffer had. Hup daar gingen we weer naar het rode kruis. Ik was al heel lang niet geweest en moest laatst dus voor dat rhesus en bloedgroep etc. Gewoon veel praten tegen de man of vrouw die je prikt. En schaam je niet door te zeggen dat je het eng vindt! Bij mij hebben ze ook wel eens babynaalden gebruikt. Groetjes Senseemillia
Hier nog een watje, ik ging (let wel ging) altijd onderuit, tot mijn vorige zwangerschap. Zwangerschapssuiker en 3 weken in het ziekenhuis met iedere dag een nieuwe infuusnaald in je arm maken je een rustig slachtoffer. Ik vind het nog steeds niets, maar ben nu wel eraan gewend!
Ik ben er ook geen fan van hoor. Ik kan bijvoorbeeld niet kijken als ze bloed prikken. Ik denk dat de meeste mensen er toch wel een beetje bang voor zijn. Niks om je voor te schamen hoor.
Ik ben niet bang als ik zelf bloed moet gaan prikken, maar kan niet kijken hoe de naald de amr ingaat haha... Als die er eenmaal inzit kan ik wel kijken, bijvoorbeeld op tv kan ik het ook niet zien.
Haha Chrisje wat dacht je van mij dan?!?! Ik heb me grootste trauma al gehad en dat was de injectie in me bil en het bloedprikken wat helemaal mis ging! Morgen krijg ik trouwens wel de uitslag dus ben benieuwd Hoop dat het allemaal keej is anders moet ik nog een prik
haha, ik vind het altijd wel interessant eigenlijk! ziet er erg leuk uit als die buisjes volstromen. altijd al fascinerend gevonden, haha
Ik vind het bloedprikken altijd wel erg boeiend, ik wil altijd graag kijken, ik ben ook bloeddonor. Maar ja, ik ben verpleegkundige en moet ook wel eens andere injecteren en dat vind ik veel spannender dan dat ik zelf geprikt wordt (doe het ook niet zo vaak). Ach ja, ik krijg helemaal de kriebels van spinnen (vooral grote met haren) kleintjes kan ik nog aan (held). Groetjes Senna
Ik hou er ook niet van om geprikt te worden, ben er 1x van flauw gevallen. En dat was niet eens toen ik geprikt werdt maar in de wachtkamer op me beurt zat te wachten. Nu gaat het gelukkig beter.
Ik ben ook heeeeel erg bang voor spuiten en naalden. Als kind 48 peniciline spuiten gehad op 36 uur tijd omdat ik als kind een hartafwijking had. Nou dit zit nog steeds in mijn hoofd. Probeer er ook altijd onderuit te komen. Mijn man en ik moesten voor ons huwelijk in tr bloed laten prikken om te kijken of je allebei geen ziektes hebt, nou niemand was zo blij toen die buiten kwam als ik. hahhaha en meerdere van jullie denk ik. Maar als ik weer moest gaan was ik weer hartstikke nerveus niks aan te doen.