Voortand weg na val zoontje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Vaasje, 7 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Ja, dit. De oudste is ooit eens gevallen en bloedde ook mega erg. Tand was niet kapot ofzo, maar zag later wel dat hij wat donkerder werd. Tijdens de controle aangekaart (maanden later) en kreeg echt op mijn kop. Hun beleid is: kind dat valt en schade heeft aan hun tand(en) direct bellen en langskomen. Dit was overigens zijn melk gebit.
    Inmiddels heeft hij gewisseld, maar ik zie nog steeds licht kleurverschil.

2. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ja zeker! Dit ging ook om een melktand.

3. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Die tandarts kon van mij de pot op, mooi dat ik een ander had gebeld hoor!
    Hoezo kun je niet gewoon naar binnen? Ik krijg in de huisartsenpraktijk zo vaak mensen die naar binnen stappen met een wond etc. Moet altijd worden beoordeeld. Spoedplekken zijn er altijd. En trauma is spoed. Daarbij kan hij amper eten en kun je niet beoordelen door de telefoon. Ik vind het maar raar hoor.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  4. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Toen mijn zoontje eens van zo'n ikea trapkastje voor die speelbakken was gevallen omdat meneer weer eens was klimmen moesten we ook gelijk bij de tandarts komen. Zijn voortandje zat wat los en bloedde iets en ze konden er weinig aan doen maar wilden toch even kijken voor de zekerheid. Zeker bij die kleine kinderen.

5. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Bizar dat je niet mocht komen. Mijn zoontje is vorig jaar (3jaar oud) gevallen op zijn mond, lip lag diep gescheurd o.a. Er was toevallig een tandarts in de supermarkt waar het gebeurde die heeft gekeken. Hij zag niets bijzonders maar zei gelijk: ‘naar de huisarts voor de lip, tandarts bellen en bij hem langsgaan. Als je niet mag komen, bel je mij en ga ik verder kijken’
    We mochten ook direct naar de tandarts komen.

6. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Onze jongste dochter was laatst op haar tanden gevallen en ik moest van de spoeddienst op zondagmiddag gewoon langskomen.

Ik zou er geen goed gevoel bij hebben als er niet mijn kind gezien zou worden door de tandarts.

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Mijn dochter had donderdag na een botsing met een deur een flinter van haar tand af (een blijvende tand) en pijn aan haar tand(en). Toen ik de tandarts belde konden we een uur later terecht.

Dat bij jouw zoontje is wel even een paar gradaties erger, ik zou ook langs willen komen...

8. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Bij mij is vroeger trouwens hetzelfde gebeurd: tand naar binnen geslagen. Mijn moeder belde geeneens, pakte mij bij kop en kont en hup de auto in richting tandarts.
    Overigens kwam de tand vanzelf er weer uit later (duurde lang) en was bruin/dood. Gelukkig weet ik het niet meer.

Ts ik zou vandaag alsnog een tandarts bellen. Verhaal uitleggen en zeggen dat de knul pijn heeft en amper kan eten.

9. pluisje29

pluisje29 Lid

19 mrt 2015
    51
    1
    8
    NULL
    NULL
    Het is inderdaad normaal echt wel gebruikelijk een kind direct na trauma te beoordelen. Het is dus niet correct dat de tandarts pas voor maandag een afspraak heeft laten maken. Sommige tandartsen vinden het nogal spannend om een kind te behandelen, maar dat mag geen reden voor uitstel zijn. Mijn gevoel zegt dat hier wellicht sprake van is.

10. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.959
    15.002
    113
    Mijn reguliere tandarts schoof t er gewoon tussen, hoorde erbij was soms vervelend maar je realiseerde je ook dat als jij wat had ook jij met spoed geholpen kon worden.

Vaak is t niet meer dan ff aanhoren wat er gebeurd was, ff kijken en klaar. In bijzondere gevallen fotootje maar dan was t vaak wel een gevalletje fikse vliegles of schade aan blijvende tanden (zoals mn man die de als kind de stoeprand knuffelde en twee voortanden afbrak).

Eigen tandarts had dan de voorkeur, maar bij ongevallen was t gewoon de dichtbijzijnde. Je gaat geen 10km fietsen met een kind met pijn achterop als er 500meter naast je ook een praktijk is (vroeguh he?)

11. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Wij hadden een keer op zondagochtend dat mijn dochter haar tand zo hard had gestoten dat hij scheef naar achteren stond (niet horizontaal hoor). Tandarts gebeld en we mochten komen. Dit kan hier in het weekend bij spoed. Foto’s gemaakt en we waren gerustgesteld. Dus het was nog lang niet zo erg bij jullie. Ik zou een andere tandarts zoeken die wel bij dit soort zaken actie neemt en vaak beschikbaar is.

12. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

22 apr 2017
    2.099
    941
    113
    Vrouw
    @Vaasje Hoe is het met je zoontje? Heeft hij minder pijn?

13. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Lief dat je het vraagt!

Gelukkig eet en drinkt hij gewoon en lijkt hij er geen pijn meer aan te hebben.

14. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

22 apr 2017
    2.099
    941
    113
    Vrouw
    Gelukkig maar!
    Zit zijn tand nog weggeklapt?

15. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.029
    113
    Overijssel
    Nou hier wel toendertijd, zoontje was iets van 14 maanden oud en op de vensterbank gevallen. We zijn zelf naar een tandarts geweest die weekenddienst had maar aangezien zoontje totaal hysterisch werd daar konden ze er niks mee. Maandags bij onze eigen tandarts nog langs geweest maar ze wilde niet eens een poging doen om te kijken ivm dat het kind een trauma op ging lopen ( ben benieuwd wat ze hadden gedaan als er een ontsteking bij was gekomen o_O)
    @Vaasje : bij ons zoontje is de tand heel mooi terug gegroeid en je kon minimaal kleurverschil zien onder tl-licht. Nu is hij 6 en de tand wordt nu wel lelijk en donker en zit ook al los een paar maanden. Verwacht dat hij er binnenkort uit gaat want hij heeft zijn onderste tanden al gewisseld.
    Hier een foto van mijn zoontje met ong 4,5 jaar. Kunt het verschil iets zien.

A46F3D9C-CE2A-4776-96B1-2DB63E6827B3.jpeg

16. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Ja helaas wel :(

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Zo zag het er bij onze jongste ook precies uit. Begon ook pas na een heel lange tijd te verkleuren. Geen foto meer, want vandaag gewisseld.

Theezeefje vindt dit leuk.
  18. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Onze dochter is nu bijna twee jaar geleden ook op haar mond gevallen en de twee voortanden waren naar achteren bijna eruit geslagen door de klap. De tandartsen (drie!!) die wij bezochten wilden niet trekken ivm trauma risico, maar was wel noodzakelijk. Haar hele bekkie lag open en de tandjes zaten aan de achterkant te vast om er uit te kunnen vallen. De kaakchirurg zei aan de telefoon ook dat we moesten afwachten, maar omdat ze niet meer kon eten/drinken/slikken vanwege de pijn hebben we de hele wereld af moeten bellen of we ergens een tandarts zo gek konden krijgen om ze toch te trekken. Dat lukte uiteindelijk en dat was maar goed ook, anders was ze in het ziekenhuis beland vanwege uitdroging ed. Wij hebben dat als heel bizar ervaren, dat er gewoon niet geholpen word. Vind ik hier hetzelfde, dat zo’n kindje niet eens even gezien word is absurd. Hier zijn we gelukkig bijna aan het wisselen toe (hoop ik).

19. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

22 apr 2017
    2.099
    941
    113
    Vrouw
    @Vaasje Ben even benieuwd hoe het met de tand is afgelopen. Zit hij er nog in of toch nog uitgevallen?

20. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Hij is naar boven geschoten blijkt nu, hij zakt namelijk weer naar beneden

Deel Deze Pagina