hallo dames ik heb even een vraagje aan de ouders waar sint maarten gelopen word op 11 nov Vanaf welke leeftijd liep jullie kind met een lampion langs de deuren? Wij hebben elk jaar Sint Maarten hier( omg Alkmaar ) En heb t zelf tot mijn 10de jaar met plezier gelopen maar nu vroeg ik me af.... welke leeftijd is een beetje "normaal"om aan Sint Maarten te beginnen? mijn oudste is 3 dus tja.... ik weet niet of dat al een geschikte leeftijd is dus vandaar mijn vraag hier bedankt alvast voor de antwoorden
Hier geen Sint Maarten maar wel 3 koningen zingen op 6 januari (aardig vergelijkbaar), ze gaan het hier meestal vanaf groep 1/2 doen. Maar als jij het leuk vindt om het samen te doen (weet niet met hoeveel kinderen je dan een groepje hebt hier zijn het er 3 van de 3 koningen/wijzen uit het oosten) waarom niet.
Finn is 2,5 met Sint Maarten, en wij gaan wel even langs een paar deuren...zoals buren, opa en oma...gewoon niet teveel zodat het leuk blijft. Op hetk kdv maakt hij zelf een lampion, dus is wel leuk om te gebruiken
Luca ging vorig jaar toen hij 2 was al hoor! Een vriendin liep met haar dochtertje van 2 en zoontje van 4 en haar buurvrouw met kindje van 4 en wij gingen ook mee. Zelfs een kindje van 1,5 ging mee in buggy. Zo met een groep is wel leuker, vind ik dan alleen gaan met je kindje.
Ik vind als je alleen met een 2/3 jarige langs de deuren gaat moet het kindje kunnen/durven zingen, anders zou ik een jaartje wachten. Met grote broer/zus buurkind mee kan natuurlijk altijd, laat het er lekker bij staan dan. Even naar de buren familie kan natuurlijk altijd. Ik heb vanaf mn 4e tot 12e gelopen. mijn zus begon mee 2 jaar die zong als een tierelier!
Onze dochter liep vanaf 1 jaar en 2 maanden gewoon al, wel alleen bij opa en oma, hun buren, een oudtante en overgrootopa en oma (die allemaal in dezelfde buurt wonen). Ze kon zelfs al iets in de richting van een echt liedje zingen haha. Jaar erna zelfde rondje gedaan met wat extra buurtjes erbij, en jaar daarna nog net zoiets. Nu ze 4 is verwacht ik wel dat ze meer wil lopen De voorgaande jaren was het net mooi zo'n 5 tot 10 huisjes en de rest van de avond lekker de snoepjes uitdelen bij de deur natuurlijk
vorig jaar met 2.5 alleen de buren (4 huizen) dit jaar denk ik hetzelfde maar nu gaat zijn broertje van anderhalf vast ook mee.
De oudste was net 2 toen hij mee ging lopen. De eerste keer maar 4 huizen ofzo hoor, dat vond hij al fantastisch. De jongste loopt nu niet mee, volgend jaar. Nu maar hopen dat het dit jaar een beetje goed weer wordt.
vanaf 4, maar voor mijn middelste was de tocht te lang om zijn aandacht bij te houden.(we liepen met de school een lampionnen optocht en gingen dus niet langs de deuren, nadien kregen ze warme choco en wat lekkers op het schoolplein) bij mijn dochter ging het wel meteen goed. ze doen mee vanaf de kleuterschool hier, met een eigen lampion.
Elk jaar gaan we met de buurt St Maarten vieren. Met een lampion en langs de deuren. Mijn oudste is nu 10 jaar en de jongste bijna 4. Die ging al mee toen hij bijna 3 was. Gewoon in de buggy want hij kon niet alleen thuis blijven omdat hubbie s´nachts nog werkte destijds.
als alles meezit (het weer e.d.) loopt mijn zoon dit jaar voor het eerst sintmaarten met zijn buurmeisje. (ik en haar moeder gaan mee) vorig jaar zouden ze al lopen maar toen stormde het dus heb ik het over laten gaan ik hoop dit jaar op mooi weer
2 jaar bij bekenden (buren/opa en oma) en dit jaar weet ik nog niet of ze gaat lopen, haar broer en zus zijn dan bij hun vader dus denk weer alleen bij bekenden, maar hangt ook van het weer af.
Mijn dochter is voor het eerst gegaan toen ze 2 1/2 was. Ze had op het kdv een lampion gemaakt dus kon er niet omheen! We hebben een tweeling van haar leeftijd naast ons wonen, dus met drie meiden en twee mammas een rondje om het blok. We hebben veel contact met de buurt dus vel bekenden voor de meisjes. Mn dochter is niet een echte durfal, maar ze heeft me echt verbaasd. Bij iedere deur die open ging begon ze uit volle borst te zingen, echt geweldig om te zien! Dus, gewoon gaan, hardstikke leuk!!
Fleur is nu 2 maar wij gaan nog niet. Ik kijk volgend jaar wel of ik het wat voor haar vind, maar nu zal het nog niet gaan werken denk ik.
Wij zijn vorig jaar een beetje sint maarten gaan lopen, toen was Wayne 2,5 jaar. Voor het eerst met zijn zelfgemaakte lampion. Zo leuk.Alleen bij de opa's en oma's langs, en bij een oom en tante, en bij mijn ouders in de flat, bij de buurtjes langs, daar liepen we enigszins droog. Dit jaar weet ik nog niet hoe we het gaan doen. Hangt ook van het weer af. Maar ik denk dat het weer rondje opa's oma's en de oom en tante van Wayne, en dan denk ik weer bij mijn ouders de seniorenflat bij langs.
Mijn zoontje Maarten is 3,5 en wij gaan dit jaar voor het eerst met hem st. Maarten, 11-11-2011 is natuurlijk ook een bijzondere st. Maarten!
bedankt voor alle antwoorden. ik begrijp dat jullie met de "jonkies"alleen naar bekende gingen. hier hebben we geen opa en oma in de buurt wonen( Tilburg en Almere) maar miss wilt haar oudere nictje wel met ons mee lopen als t weer tegen zit gaan we denk ik t rondje rond en dat is wel leuk denk ik dan