hoe je baby vermaken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Chanoetje22, 21 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chanoetje22

Chanoetje22 Actief lid

3 jul 2007
    202
    0
    0
    KLANTENSERVICE
    ALMERE
    wat doen jullie om je baby de hele dag bezig te houden? ik weet dat ze in t begin nog veel slapen maar als ze wakker zijn wat kan je dan met ze doen? het is eigenlijk alleen slapen en eten en meer niet. ze is nog te jong om met speelgoed te spelen of om iets te begrijpen en ik voel me zo lullig als ik haar maar de hele dag laat slapen. dus mijn vraag is hoe jullie je kleine baby te vermaken?

2. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Op de leeftijd die jou kleintje nu heeft deed tijn ook niets anders dan eten, poepen en slapen. Vanaf een maand of twee begon hij pas wat meer wakker te worden en houden we hem lekker bezig. Vooral met onszelf en zo min mogelijk met van die hysterische lichtflitsspeeltjes. Gewoon lekker zingen, kiekeboe en andere spelletjes. Voel je niet schuldig, want op deze leeftijd is slapen het belangrijkste dat ze doen.

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mja ik had een man die zich daar ook wat schuldig over voelde.. want tja.. tis toch moeilijk he

ook als ze zoals anne nu een maand of 3 zijn... speelgoed snappen ze niet echt

dus die heeft voor zn verjaardag "het grote papaboek" gehad
    daar staat oa in waarom kinderen cool en handig zijn
    maar ook per leeftijdscategorie welke spelletjes je kunt spelen :)

en dus ook wat je met kindjes van 0-3 maanden kan doen :)

echt een heel leuk boek (niet alleen voor papa's.. ik spiek af en toe ook wel)

staan gwoon veel leuke doedingetjes in :)
    dingetjes die ook nog eens goed voor de ontwikkeling van kindlief zijn overigens :)

4. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Niet schuldig voelen hoor! Op die leeftijd is lekker knuffelen voor of na het drinken alles wat ze nodig hebben :)

5. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    sven heeft gekleurde knuffels in zijn box, die vond hij vanaf het begin al mooi om naar te 'kijken'. verder klets ik lekker veel tegen hem als hij wakker is, over vanalles en nog wat. nu heb ik al veel interactie met hem en besturdeerd hij z'n omgeving goed. exht spelen is het niet dus gewoon lekker teuten en knuffelen.

6. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Pete heeft een muziekmobiel boven zijn box hangen, die deed ik altijd aan als hij nog even in de box lag na zijn flesje.

Verder deed ik wel eens liedjes zingen voor hem of wat met zijn handjes of beentjes bewegen terwijl ik aan het praten was tegen hem.

7. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    als het maar een klein beetje weer was ging ik lekker wandelen. verder legde ik hem smiddags vaak lekker een tijdje in de box, zodat hij lekker om zich heen kon kijken en lekker kletsen, zingen, kiekeboe. overdag deed ik hem vaak in de kinderwagenbak om te slapen, vond ik gezelliger, maar dat was meer voor mij als voor hem haha

8. ik doe vooral veel zingen,de muziekmobiel aanzetten en ook weer kiekeboe spelen,meer dan genoeg voor de kleintjes

9. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    ik ben de hele dag aan het springe,n dansen, gekken bekken trekken, kiekeboe aan het spelen, liedjes zingen en gek aan het doen om MArit te vermaken..:D

Toen ze zo oud was als jouwn kindje deed ik ook niet echt veel met ze kwa echt spelen...Ze lag wel eens in de box kijkend naar haar mobiel, en ikwas veel aan de wandel

10. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Absoluut niet lulig voelen, slaap hebben ze zo hard nodig nu. Als ze wakker is lekker knuffelen, met 3 weken kun je gewoon nog niets doen. Ja zingen is natuurlijk altijd leuk. En massage na badje enzo. maar verder hoef je echt niets te doen nog. Lekker van genieten dat ze veel slaapt. Emma sliep van voeding tot voeding de eerste weken, Pas na 3 maanden werd het actiever met haar dingen doen.

Was voor mij weleens saai :) , maar die kleintjes hebben het gewoon nodig.

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mja.. je kan dus WEL spelletjes doen met kinderen zo klein :)

alleen.. is het geen mens-erger-je-niet of ganzenbord
    maar spelletjes op niveau

ooit "komt een muisje aangelopen" gedaan?
    muisje komt aangelopen over de borst van je baby (natuurlijk met een leuk geluidje) en dat kruipt dan onder het babykinnetje om te kriebelen (met natuurlijk een ander geluidje)
    vinden ze helemaal top

of een beetje sporten..
    fietsen, slalommen.. achteruit fietsen, stappen... etc
    terwijl je kindje ligt.. dus met de beentjes fietsen, heen en weer slalommen.. en natuurlijk af en toe een springschans

dat soort dingen kan je echt wel doen

en ze zijn vaak ook gek op zingen, rare geluidjes, gewoon praten en lekker kriebelen.

dus wie er bedacht heeft dat je met een baby neit kan spelen.. ik was het niet :)

ook al slapen ze meest van de tijd... net na het voeden zijn ze wel wakker en vinden ze het wel leuk om geentertaint te worden
    (en niet te wild.. anders komt het eten er weer uit)
    en lang duurt het nooit natuurlijk.. in het begin zijn ze maar heel kort wakker tenslotte.
    then again.. 2 uur slalommen is het ook voor mamma niet *grinnik*

12. Krullebol

Krullebol Actief lid

31 dec 2006
    386
    1
    0
    Wij spelen ook met ons ukkie hoor! Hij heeft een wipstoeltje met drie knuffels erboven (van de Prenatal), nou daar vermaakt hij zich echt wel een half uur mee. Hij begint er nu echt naar te grijpen. Ook leggen we hem in de box op of bed met aan beide kanten van zijn hoofd een grote knuffel...Ook daar begint hij nu naar te grijpen. Eentje is een soort grote tuimelaar van Nijntje die geluid maakt als je er tegenaan slaat, dat vindt' ie prachtig...Verder leggen we hem op zijn buikje, gaan we met hem voor het raam zitten om naar buiten te kijken, laten we geluidjes horen enz. Hij vindt het geweldig hoor! Ik moet er wel bij zeggen dat hij minder slaapt dan gemiddeld, hij is rondom een voeding rustig anderhalf uur wakker zonder te piepen...

13. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Hier ook zo. En gekke geluiden maken vindt ze ook geweldig.
    Ze wordt ook helemaal wild als ik in haar nekje hap of op haar buik blaas, niet alleen gewoon blazen maar met mn mond echt op haar buik, lippen op elkaar en dan blazen, dat kriebelt en ze schatert het dan uit.

(Ze schatert het ook uit als ik heel hard auw gil als ze in mn tepel bijt, erg grappig hoor... :( grr)

14. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Ik heb Kylian met een week of 4 al onder zijn babygym gelegd en de speeltjes heel laag gehangen.
    Eerst wat het alleen maar kijken, later begon hij te lachen als wij de speeltjes heen en weer zwiepten. Toen begon hij heel ongecontroleerd er zelf naar te meppen, daarna kwam hij erachter dat er aan de zijkant ook heel interessante dingen waren en probeerde hij zich daar naar toe te draaien.

Tuurlijk wil je met je baby spelen en vermaken maar je kindje mag ook leren dat er momenten zijn dat hij/zij zichzelf even moet vermaken, anders zit je straks met een kleintje dat constant vermaakt moet worden.

Groetjes Anita

15. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Hier ook heel de dag door gekke bekken trekken, zingen (vooral heel hoog en vals.. :) vindt ze geweldig.. ), lekker kriebelen of gewoon samen luieren op de bank.. Ook lees ik voor uit Jip & Janneke.. Ze begrijpt er natuurlijk nog niets van.. maar het schijnt goed te zijn voor de woordenschat.. en ik vind stiekem Jip & Janneke ook erg leuk! :p

Deel Deze Pagina