Elena is sinds haar geboorte chronisch verkouden lijkt het wel. Voortdurend loopneus, alles zit verstopt, soms koorts of verhoging. Word er zo langzamerhand moedeloos van! Ze is net 2 weken geleden heel erg ziek geweest, 5 dagen lang 40 graden koorts enzo, wat uiteindelijk resulteerde in bronchitis. Heeft ze antibiotica gehad, alles was weer goed en ja hoor, sinds gister weer verkouden en net toen ik haar naar bed bracht, voelde ze weer warm en begon ze weer te hoesten! Ze is welgeteld 1 week snotvrij geweest. Doe ik nou iets verkeerd ofzo? Ik snap het echt niet... Ik kleed haar niet te koud niet te warm, houd haar uit de tocht, ja wat kan ik anders doen? Ik dacht nog laat ik haar maar extra vitamientjes geven ofzo, maar ja ze eet fruit en in haar voeding zitten ook vitaminen. Heeft iemand raad of herkent iemand dit? Is dit uberhaupt normaal? Ze gaat wel naar de creche, ze zeggen dat het daar ook van kan komen?
Nee hoor is niet raar. Hier ook op en af verkouden. Een paar dagen snotvrij en dan weer verkouden. Het hoort er gewoon bij, zeker als ze naar het KDV gaan pikken ze alles op. Verder moeten die kleintjes hun weerstand nog opbouwen en daarvoor worden ze ziek. Kan me echt voorstellen dat je er soms moedeloos van wordt !
Heeel herkenbaar! Fenja was haar eerste jaar ook bijna voortdurend verkouden, ik had haar bijna van het kDV afgehaald want daar werd ze iedere keer aangestoken(maarja, er moet ook gewerkt worden). Echt constant verkouden,koorts enz en dan was het eindelijk over. mama blij, papa blij en een paar dagen later..........weer die ellende. Pfffft. Hoesten, snotneus om gek van te worden! Toen ze een jaar was is het ineens beter gegegaan en kan ze nu zelfs weleens 2 tot 3 weken geen verkoudheid hebben. jaja we gaan vooruit. Maarja...het dagverblijf blijft hier de grootste boosdoener. Je bent niet de enige hoor, echt niet, maar vervelend is het wel he? Fenja eet tegenwoordig wel standaard 2 kiwi's op een dag. Dat is voor mijn eigen gevoel, dan weet ik dat ze iig voldoende vitC binnen krijgt. Maar omdat ik me er toendertijd toch zorgen om maakte (ivm alllergie ofzo) heb ik me wel door laten sturen naar een Kinderarts en deze heeft me toen gerust kunnen stellen. Dus misschien kun je voor je eigen geruststelling er een keer een kinderarts naar laten kijken. Succes ermee meid en beterschap voor je kleine meisje. Tis ook zielig voor die ukkies he? Vooral als het jou ukkie is!
Wat ik haar tegenwoordig ook geef als ze verkouden begint te worden is een kuurtje Nisykind Forte van VSM (is dus homeopatisch). Dat zou helpen het natuurlijk afweersysteem te activeren. Ik denk dat het best helpt want heb het gevoel dat ze dan eerder van de verkoudheid af is. Je kunt ongeveer 2 a 3 kuurtjes uit het flesje halen. Misschien het proberen waard?
Hoi Ozgul, ik snap je gevoel heel goed, ik heb (had) dezelfde zorgen en heb er ook een topic over geopend: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=97005 De reacties hebben mij wel een beetje gerustgesteld. beterschap voor je meisje Amber