Ik ben gestopt met inbakeren, maar dit heeft wel een groot nadeel: ze slaapt niet meer zo lekker lang door...! Ik maak haar altijd wakker voor de laatste fles om 23.00 uur en daarna sliep ze altijd tot een uur of acht 's morgens. Nu ik gestopt ben met inbakeren wordt het steeds vroeger. Eerst een paar dagen 06.00 uur, toen 05.00 uur, en vannacht 03.00 uur! Wat moet ik hier nou mee? Inbakeren wil ik niet meer, want ik vond haar op een ochtend met haar arm over haar neusje. Ze had zich los weten te wurmen, terwijl ik zeker weet dat de inbakerdoek (swaddle me) goed vast zat. Ze had al een paar dagen haar armen los weten te wurmen, maar toen was het echt eng. En ik ben nu al anderhalve week gestopt, weer beginnen met een andere doek lijkt me niet zo'n goed idee, aangezien ze toch al ruim drie maanden is. (volgens mij moet je met vier maanden afbouwen). Maarja, wat dan? Gewoon geduld hebben tot ze weer langer gaat slapen? Ze slaapt nu trouwens in een slaapzak met lange mouwen. Help, wie heeft er een goeie tip?
hai, Hier ook vorige week gestopt met inbakeren en hetzelfde probleem hoor. Marthijn begint nu wel wat langer te slapen maar doorslapen is ook nog niet weer gelukt. Wat hier helpt is heel strak onderstoppen. Dus gewoon slaapzakje aan, hier zonder mouwen en dan een lakentje er strak overheen. Ik loop steeds heen en weer om een speentje in zijn mondje te doen en een aai over de bol te geven. Het gaat al wel beter dan vorige week. Doorzetten dus..... suc6 wup
Hoi Roze Erg herkenbaar! Elise is inmiddels 6 maanden en dus MOESTEN we stoppen met inbakeren. Ik heb zo'n dikke, badstof slaapzak gekocht van Koeka en op zich gaat dat redelijk. Maar het inslapen blijft lastig en vooral 's avonds tegen 19.00 is het drama. Ze is zooooo moe, maar die armpjes..... En zelfs gisternacht werd ze ineens wakker en huilen.....nou...dat was lang geleden. Met dat warme weer heb ik dus een dunnere slaapzak gekocht, maar toen het weer kouder werd heb ik gauw de dikke zak weer gepakt. Ik denk dat het echt een kwestie van wennen is. Helaas even doorbijten. Succes! Groetjes, Henriet
Tip: schaf een bakerzak aan, kan niets mee gebeuren, kindje kan zich niet los wurmen en ze kunnen gewoon op het buikje draaien.
Dat denk ik ook. Wij zijn met Lize tijdig begonnen met 'ont-bakeren' en dat hield in dat ze wekelijks 1 slaapjes minder ingebakerd sliep. De rest van de slaapjes was ze wel ingebakerd. En elke week ging er 1 af. Dat heeft dus zo'n 5 a 6 weken geduurd in totaal (ik weet niet meer precies hoeveel slaapjes dat precies waren, de nacht telde ook als 1 'slaapje') Dat heeft heel goed geholpen. Het moment op de dag waarop ze het best en meest diep sliep, viel het eerst af. Dus 's avonds rond 7 uur werd ze niet ingebakerd. En zo voorts. Nu slaapt ze ontzettend goed, en ze heeft na het ontbakeren altijd prima geslapen. succes in ieder geval Amber
Dat is met een bakerzak ook niet veilig hoor. Het is dan voor de meeste kindjes ook nog heel moeilijk om weer terug te draaien. Daarbij komt ook nog dat een bakerzak geen officieele inbaker methode is en dus nooit is goedgekeurd. Mij werd het afgeraden om te gebruiken. Wat betreft het niet kunnen slapen, ik zou je kindje nog even de tijd geven om aan de situatie te wennen. Wil het nu echt niet lukken dan zou je kunnen overwegen en pacco doek te gebruiken. Heb het idee dat deze doek toch net wat beter zit als de swaddle me.
HIer was het ook even drama met uitbakeren. Wat wel kan helpen geef het in ieder geval de tijd. Straks instoppen, handjes onder de dekens stoppen, zodat het inslapen net wat makkelijker gaat. En even de kiezen op elkaar, kan over een week beter gaan, maar ook een maand. Succes meiden