Even een updaten: Ondertussen in t ziekenhuis aan de ctg. Voelde sinds gisteravond me kindje niet meer, en zo'n buikpijn, dus verloskundige gebeld daar om controle geweest hartje doet t mooi gelukkig. Maar nu even aan de ctg voor controle en miss wel een inwendig onderzoek. Ik hou jullie op de hoogte! ♡
Hey meiden, Weer even een update mijnerzijds. Net terug uit 't ziekenhuis. CTG gehad, was allemaal prima, de kleine doet 't keurig, beweegt goed volgens 't apparaat. Alleen voel ik 't veel minder vaak en minder hard. Ook controle echo gehad bij de gynaecoloog. Was ook allemaal goed qua vruchtwater ed. Ze schatten haar via de echo nu op 2600 gram, dus een 5,5 pond. De lengtes waren wel wat klein, maar ja dat zit in de familie. De voeten zaten rond de 35 weken en de benen rond 37. Maar niks om me zorgen om te maken iig, want gewicht was "krap aan" maar wel goed! Morgen moet ik weer voor controle komen bij de gynaecoloog en CTG. Als de bewegingen dan niet 'verbeterd' zijn, moet ik elke dag om controle bij de gynaecoloog komen, dus nemen hun 't van de verloskundige over. Dan willen ze ook gaan bespreken over eventueel inleiden. Ook al doet de kleine 't wel goed, als ik qua gevoel verandering voel gaan ze daar over praten. Wel vind ik 't apart dat ze niet gevoeld hebben of ik al wat ontsluiting heb, want dat zouden ze toch moeten weten, omdat ze moeten weten of ik überhaupt wel inleidbaar ben!? Maar goed, morgen misschien? Morgen weer me moeder mee met controles zodat vriendlief nog even kan werken!! Spannend allemaal. Aan de ene kant hoop ik dat ik d'r niet 'beter' ga voelen, want ik weet iig wel dat 't goed gaat met haar. En dat ze dus ondanks dat binnenkort gaan inleiden. Maar aan de andere kant, wil ik 't ook weer niet omdat ik 't wel weer wat natuurlijk wil meemaken, maar dan heb ik kans dat 't nog wel een tijdje gaat duren! Nou morgen eerst maar afwachten, als ik d'r morgen weer op 'normale' manier zoals ik gewent ben, voel, dan ga ik gewoon verder met controles bij de VLK. Anders bij hun. Jemig, moet ik ELKE DAG heen voor een CTG! Spannend allemaal.. Gelukkig heb ik haar wel weer gevoeld, maar wel minder vaak en minder harde bewegingen! Ik weet nu dat 't in ieder geval wel goed gaat met haar!! Dus dat is een opluchting!
't liefste hoop ik dat 't vannacht of zo ineens gebeurd. Of eventueel morgen.. zodat ik van al 't gezeur af ben, en toch een natuurlijke bevalling heb meegemaakt! (maar goed, eerst maar eens afwachten, misschien voel ik d'r straks of morgenochtend wel weer op 'normale manier/wat ik gewend ben). En mag ik gewoon bij de vlk onder controle blijven. Maar enige wat ik dan wel weer rot vind, is dat 't wel weer lang kan duren tot de bevalling. Maar goed. We zullen even afwachten. Spannend hoor.
Jeetje dat zal even schrikken geweest zijn voor je. Gelukkig is alles goed met je meisje. Ik hoop voor je dat de bevalling door gaat zetten en je gewoon natuurlijk kan bevallen. Wel spannend!
Jeetje spannend allemaal hoor Simoon.... Gewicht is vaak een schatting en kan mee of tegen vallen. Ik vind 2600 wel een beetje licht eerlijk gezegd. Maar volgens mij ligt de grens om mee naar huis te gaan bij 2500.... Hier heb ik vandaag laatste groei echo/liggings echo gehad en deze man was al bijna 2500. En die is iets te licht voor het termijn.. Tenminste hij zat net met alles onder het gemiddelde. Maar goed dit is een jongetje & die zijn meestal ook iets zwaarder hè.... Als het ziekenhuis zegt dat het goed is , ga daar gewoon van uit !! Hoelaat moet je morgen weer ? Spannend meis!!
Ben benieuwd hoe het nu met je is. Hier al een aantal dagen voorweeen hoop ook steeds dat het doorzet, maar tot nu toe zit ie nog te lekker. Merk wel dat ie steeds minder ruimte heeft, hij wordt op zo'n 4000 gram geschat flinke jongen dus. Als hij deze week niet komt wordt ik ingeleid!
Ik moet vanmiddag half 2 weer CTG en daarna controle gynaecoloog. Ik weet sinds gister wel wat voorweeen zijn iig, baarmoeder Trekt van boven naar beneden samen als een keiharde bal en eindigt met een steek. Helaas heeft een goede vrijpartij van gisteravond tot nochtoe miet geholpen, tsja was t proberen waard. Ik voel d'r wel maar twijfel ik of ik d'r op zelfde manier voel. Ze zeggen ga op linker zij liggen, maar dan voel ik d'r juist slecht ineens! Beter plat op de rug, maar goed, we zullen Zien, het liefst hoop ik op een natuurlijke bevalling, maar ja goed, dat kan ook nog vet lang op zich laten wachten! Mijn zus was met. 4 dagen eerder geboren en was maar. 44cm en 2685 gram ofzo, ik was 4 dagen later, 48 cm em 2950 zoiets. Dus allemaal wel klein.
Succes vanmiddag! Hier voel ik de kleine het best als ik op rechterzij ga liggen. Mijn broer is op uitgerekende datum geboren met 2500 gram en ik ook uitgerekende datum met 3500 gram als tweede was ik dus een stuk groter. Maar dat mijn kleine zo groot wordt geschat is geen wonder ik ben 1.80 mijn,man is 1.98 meter.
is inderdaad geen wonder. Ik zelf ben 1.63 en m'n vriend rond de 1.78 kan ook wel eens 1.73 zijn, weet niet precies (weet hij zelf niet eens haha) Mijn zusje en zus zijn ook rond de 1.60 en m'n vader en moeder ok rond de 1.70! ! Dusjaa, 't wordt ook geen groot kindje
Succes vanmiddag meis !! En idd vaak krijg je dan geen groot kindje... Ik zeg erbij vaak want mijn stiefdochter was een flinkerd terwijl haar moeder heel klein is (kleiner als 1.60) en haar vader is ook rond de 1.74. Dochter was ruim 4 kg maar nu wel een echt kleintje hoor dus was alleen een grote baby Ach weet je het komt helemaal goed klein groot als het maar gezond is en dat is jou prinses
Precies Pluisjee de gezondheid is 't belangrijkste! Ik vond 't wel jammer dat ze gister niet "nog een extra" bevestiging kon geven op 't geslacht, ze had namelijk de beentjes op getrokken. Maar goed, met 20 weken en 28+6 weken was 't toch nog een meisje, dus dat zal wel goed zitten .
Controle vlk, alles goed, kijken per week aan of ik t nog vol houd. Hij vond bloeddruk voor mijn doen wel hoger, maar is nog wel mooi 115/76. Ik heb normaal lager. Hopelijk zegt t wat voor bevalling, mijn moeder had paar dagen/week? Voor bevalling hogere bloeddruk. Hopelijk geen zwangerschapsvergiftiging of ietsdergelijks.
Mijn bloeddruk is ook wat hoger dan normaal maar nog niks om zorgen over te maken zei de vk. En mijn bloeddruk is wel een stukje hoger dan die van jou 140/80 Zou me maar niet zo druk maken meid!
Maak ik me niet druk om hoor. Normaal is m'n bloeddruk rond de 103/60 of 107/70. Nu ineens 115/76! Hopelijk werkt t bij mij t zelfde als bij m'n moeder en komt de bevalling op gang binnen deze dagen haha
Mijn bloeddruk was gisteren 118\68 de hele zwangerschap al rond 120/70 dus netjes. Hartje van de kleine was 160 hij was op dat moment behoorlijk actief.. Vandaag ga ik niks doen dan luieren/uitrusten! Huis is compleet schoon!