Ik vraag mij dus heel erg af vanaf welke tijd je rekening moet gaan houden met de bevalling? Ik ben begin april uitgerekend en mijn vriend heeft begin maart een ski weekend met zijn werk in Polen. We gingen er eigenlijk vanuit dat dit wel zou kunnen omdat het 4/5 weken voor de uitgerekende datum is. Nu vertelde een collega dat hij dit riskant vond omdat het risico bestaat dat de kleine Dan al komt.... Het is ons eerste kindje en ook mijn eerste zwangerschap dus ik heb echt geen idee wat wijsheid is . Welke termijn hebben jullie aangehouden? Bijv. dat man/vriend geen alcohol meer dronk of minder enzovoorts?
Op reis gaan dat kan wel op 35 weken (ik ben ook nog op reis geweest) maar Polen vind ik persoonlijk toch iets te ver, ik snap je collega wel.. En wat bedoel je met minder alcohol drinken (voor je vriend dan)?
een weekendje weg zou nog kunnen, maar dan liefst wel ergens in de buurt inderdaad. Dat hij met een paar uurtjes wel thuis kan zijn.. Nou is de kans kleine dat het dan al komt, maar je weet nooit. En juist dan wil je samen zijn. Niet dat je vent 2 dagen moeite moet doen om uit een gehucht in Polen te komen Het is maar net hoe jullie je daarbij voelen. Ik zou het niet fijn vinden. Maar als je zwangerschap vlot verloopt en jullie beiden het prima vinden, kun je het best doen. Maar dan zou ik last-minute meegaan. Niet nu al inschrijven.. Ik geloof dat mijn man vanaf 37 weken niet veel alcohol meer heeft gehad, eigen keuze trouwens. Als hij dronk, dan max 2 biertjes ofzo.
Wij hielden eigenlijk met dat soort dingen geen rekening, omdat je het toch nooit precies weet... Zo ben ik 3 maart nog een dag met vriendinnen op stap geweest 3 dagen later was J geboren. Ook had mijn man precies op de uitgerekende datum 17 maart een dagje zandvoort gepland om mee te racen met een coureur omdat dit een bon was en niet anders afgesproken kon worden. Ik beviel 2 weken te vroeg, dus mijn man is gewoon de 17e naar zandvoort gegaan. Zo zie je maar weer dat je het toch niet kunt plannen... Maar als jij je er niet prettig bij voelt dat hij zo ver weg zit moet je dat zeggen, het kan namelijk zijn als de bevalling begint dat hij dan niet op tijd terug is....
Hier houden we ongeveer een maand voor de uitgerekende datum rekening meer een vroegtijdige bevalling. Dit houd voor vriend lief in dat hij ten alle tijden moet kunnen rijden, dus niet meer drinken en zorgen dat hij telefonisch bereikbaar is en redelijk in de buurt blijft. Zelf zou ik er echt niet blij mee zijn als hij zo dicht op de uitgerekende datum zo ver weg zou gaan. Zelf zou hij dat overigens ook niet willen hoor!
ik was eind januari (2011) uitgerekend. Mijn man had in december nog een kerstborrel van zijn werk, van mij mocht hij gaan zolang hij het maar niet te bont maakt (dan komen de kerstboodschappen geheid volledig op mij neer als hij zijn kater de volgende dag moet wegwerken ) ik wilde echt niet alleen die boodschappen doen. maar hij is niet eens naar die kerstborrel gegaan, het weer was veels te slecht veel sneeuwval en gladde donkere wegen, en hij had er ook niet eens zin in ik vind het lastig te zeggen wanneer je je er op moet voorbereiden, mijn schoonzusje is 2 weken te vroeg bevallen, dat kwam voor hun ook als een verrassing, gelukkig hadden ze niks belangrijks op de planning.
Mijn vriend drinkt geen alcohol. We gingen tot op het laatste overal naartoe in NL. Had wel vanaf 35 weken een plastiek hoes over de autostoel voor evt breken van de vliezen en een speciaal broekje aan (inco broekje ) Ik had met 35 weken harde buiken elke 5 minuten en de vk zei dat ik blij mocht zijn als ik de 37 zou halen... Ik vind het persoonlijk wel aan de late kant om nog weg te gaan naar het buitenland..
Je moet doen waar jij je goed bij voelt. Ik zou het op zich wel aandurven. Polen is ver, maar de kans dat je gaat bevallen is klein. Denk dat het voor je vriend wel leuk is om nog even weg te gaan voor z'n leven straks op z'n kop staat Waar een wil is is een weg denk ik altijd maar. Maar als jij je er niet prettig bij voelt moet je het niet doen. Mijn vriend mocht van mij zo'n 4 weken van te voren niet meer drinken
Ik ging zelf vier weken van tevoren nog een weekendje naar zee zonder mijn vriend. Dat vond ik prima kunnen. Maar Polen is wel ver weg... Ik zou me er toch niet heel prettig bij voelen, ook al is de kans heel klein dat je net dat weekend gaat bevallen. Het zou je maar gebeuren... Wat betreft alcohol, mijn vriend drinkt eigenlijk nooit dus wij hebben hier helemaal geen afspraken over gemaakt. Maar ik zou vanaf week 36 ook hier echt rekening mee gaan houden.
(1ste zw)Wij gingen vanaf week 32 niet meer ver van huis logeren, wel dagje weg, maar langer niet. Omdat ik er niet goed bij voelde. De auto moest rond de geboorte dag toen gekeurd worden, en ook dat hebben we eerder gedaan. (denk je dan alles gehad te hebben, krijg je een grote schade aan de auto en op de uitgerekende datum moest ie naar de garage, leenuto kunnen lenen en snachts begonnen de weeen) Me man drinkt niet, maar als hij zou drinken, zou hij er rekening mee houden. Hij zal ook rekening houden met oud & nieuw. er is een kans dat de baby dan wilt komen.. geen idee.(nu 2de zw) Op het werk kreeg hij klusje wat dichterbij huis was en in de provincie.. niet dat hij eerst uur of 2 moest rijden als ik hem belde dat hij moet komen. Nu, deze zwangerschap, gaan we niet meer ver weg, vorige week nog een week tussenuit geweest. de auto (nieuwe) moet weer rond uitgerekende data gekeurd worden. Komende week gaat man naar een collega die vroeger apk keurmeester is geweest, de auto bekijken en zo nodig fixen en dan naar de garage. Verder houd ik nu wel rekening mee met de feestdagen, man heeft oproepdienst en ik wil niet alleen op pad. Dus we blijven nu met de hele familie bij me ouders thuis kerstvieren, ook omdat man de bus nodig heeft als hij opgeroepen wordt. We blijven zoveel mogelijk bij huis...omdat ik dat fijner vind..ook omdat de eerst snel is geboren, zie ik het nu wel gebeuren dat deze ook snel komt..
Wij hielden er vrij weinig rekening mee, ik zou ook geen moeite hebben als mijn man 5 weken vantevoren nog een weekendje weg zou gaan. We gingen nog samen op vakantie met 38 weken. Toen had ik wel mijn ziekenhuistas en de maxicosi meegenomen, dat dan weer wel. Alcoholgebruik hebben we echt nooit over nagedacht, maar mijn man drinkt eigenlijk nooit zoveel dat hij niet meer kan rijden. Deze keer gaat hij de dag voor de uitgerekende datum nog mee op schoolreis naar de Efteling, ca 1,5 uur rijden bij ons vandaan. Aangezien ik heel snel beval, zou ik dan wel graag zien dat hij met eigen auto gaat ipv mee met de bus.
Vanaf week 37 zal ik deze keer niet meer verder dan 60 minuten van huis gaan denk ik. Onze eerste dochter was heel erg snel ter wereld gekomen voor een eerste kindje en wil niet riskeren dat ik in een ander ziekenhuis ergens in de middel of nowhere moet gaan bevallen. Bij mijn eerste was ik er wat laxer in. Volgensmij maakte ik toen nog met 40 weken ritjes van 3uur heen en terug, lol.. Ik had wel altijd mijn ziekenhuistas bij me met alles erin voor mij en de baby. Mijn man drinkt geen alcohol, dus daar kan ik verder niks over zeggen.
Ik zou hem gewoon laten gaan hoor, mijn man ging nog naar Turkije met 36 weken en kwam met 37 weken weer terug.
Ik geloof hier ook met iets van 36 weken, dat mijn vriend nog naar het buitenland ging. Nog later vond ik het niet okee meer, ik wilde wel dat hij binnen 1-2 uur thuis zou kunnen zijn. Alcohol drinkt hij sowieso al heel zelden, maar ik heb hem nooit tegengehouden om een glas wijn of bier te nemen, ook niet toen ik hoogzwanger was. Toen mijn bevalling begonnen was heeft hij niets gedronken (het kondigde zich beide keren overdag wel aan, en ben 's nachts bevallen), maar wij hebben het er nooit over gehad of hij nou wel of niet iets kon drinken toen ik hoogzwanger was. Bij de eerste zaten we een paar dagen voor de uitgerekende datum nog op een verjaardag, en omdat ik toch niet dronk was ik de Bob en heeft hij wel een paar glazen genomen. Er waren totaal geen tekenen dat er iets ging beginnen (heeft toen ook nog zeker een week geduurd), en als we toch op stel en sprong naar een zkh hadden gemoeten hadden we een lift van iemand geregeld.
Ik ben trouwens nog wel samen met mijn man op pad geweest. Bij de eerst nog met 39 weken naar de verjaardag van mijn schoonmoeder, incl nachtje logeren. Dat was op 200 km van huis. Vluchttas en MC lagen in de kofferbak, maar niet nodig gehad. Bij de jongste met 38 weken nog naar mijn ouders voor een begrafenis. Ook 200 km. Weer alles in de kofferbak, maar niks nodig gehad. Ik heb wel beide keren met de VK overlegd wat te doen als me daar iets zou gebeuren. Ook omdat de eerste niet was ingedaald.
Mijn vriend kwam met 37 weken terug uit het buitenland en we gingen er toen vanuit dat het ruim op tijd zou zijn...3 dagen later beviel ik!
Eigenlijk denk ik dat het wel kan, maar begon toch even te twijfelen toen die collega mij dat vertelde . Maar, nu besloten dat hij gewoon moet gaan tenzij er tegen die tijd complicaties of tekenen zijn dat er iets te gebeuren valt!
Ik denk dat het best wel kan hoor (voor hem). Als vrouw zijnde zou ik dan niet meer naar Polen gaan. Wij zijn vorig weekend nog 2 daagjes weggeweest in NL, je moet doen waar je je goed bij voelt. Zou het persoonlijk nu niet meer zo snel doen, omdat mijn gevoel zegt dat onze kleine zich eerder meldt... (al moet het dan nog eerst draaien!!! :S) Wat betreft alcohol... manlief houdt er hier vanaf 36 weken rekening mee, zeker met feestdagen in het vooruitzicht en wij naar het ziekenhuis gaan...
Vanaf 37 weken gingen wij er een beetje rekening mee houden! Ik was er eigenlijk niet zo heel erg mee bezig. Mijn man dronk vanaf dat punt geen alcohol meer en als ik ver weg ging dan had ik mijn man vaak bij me. Ik dacht altijd; hij zal er echt niet binnen een uur uitzijn. Ik zou het geen probleem vinden als hij met 35 weken nog naar Polen zou gaan. Maar jij moet er wel een goed gevoel bij hebben en zo ook je man!