Wie nog meer een verticaal litteken vd keizersnede?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Kiki, 7 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ik ben benieuwd wie van de ks-mama's nog meer een verticaal litteken heeft en vooral wat de reden daarvoor was.

    Bij mij loopt het litteken van mijn navel tot mijn schaambeen en ik vind 'm nogal lelijk. Bij mijn navel is de streep ca 0,5 tot 1 cm breed en dan beneden is het een groot ovaal van ca 3 cm breed en 5 cm lang. Bovendien heb ik een heel lichte huid en het weefsel van de snede is roze, daarbij heb ik niet een onderhuidse hechting gehad met oplosbare draad (kan niet bij verticaal) maar een stugge nylondraad als doorlopende hechting. Ook de dwarsstreepjes zijn nog zichtbaar.
    Direct na de bevalling was mijn huid nog opgezet, maar de wond niet dus het leek wel alsof ik ook 2 billen aan mijn onderbuik had. Nu ik weer terug ben op gewicht van voor de zwangerschappen zijn het geen billen meer maar het lijkt meer op hangtietjes :) :( (en zo noem ik het dan ook)

    Wat nu de reden is geweest dat ik 'm verticaal heb, daar heb ik eigenlijk nog nooit een bevredigend antwoord op gehad.
    Direct na de bevalling zei de gyn dat het was omdat ik een erg dikke buik had (yeah right, ik heb wel veel dikkere vrouwen gezien met een mooi klein horizontaaltje). Bij de nakontrole 6 weken later vertelde de gyn dat er spoed bij was omdat mijn dochter het anders niet gered had :confused:
    Ook daar kan ik me niet echt in vinden, ja haar hartslag viel helemaal weg, maar ik heb wel een epidurale verdoving gehad ipv narcose...

    Het zal dan wel een combinatie geweest zijn van dikke buik en spoed :-k
    Er is nu toch niet veel meer aan te veranderen en als er al een 3e komt, dan kan ik altijd nog zien of ik een buikwandcorrectie zou willen.

    Maar ik ben wel nieuwsgierig naar andere ks-mama's die het litteken ook verticaal hebben, wat er de reden voor was. Er zijn best veel ks-bevallingen hier op het forum dus ik verwacht dat er vast nog iemand de midden-buik ks heeft gehad.

    Ik wil dus liever geen reacties van: nee, ik heb geen ks gehad of nee, ik heb 'm horizontaal :oops:

    Groet van Kiki
     
  2. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Hmm, misschien ben ik ongeduldig, maar is er niemand met een middenbuik-snede?
     
  3. Fleur1

    Fleur1 VIP lid

    14 apr 2006
    5.068
    0
    0
    Daan is ook met spoed gehaald omdat hij het anders niet zou redden maar ik heb gewoon een horisontale streep. Je kan je medische doisier opvragen misschien dat daar wat mmeer duidelijkheid in staat
     
  4. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Mn dochter was ook met spoed maar wel gewoon horizontaal, wel is het litteken wat langer/groter dan bij de 2de (dat was een geplande)

    Ik zou het gewoon nogmaals vragen en een fatsoendelijk antw. eisen.
     
  5. mamalieske

    mamalieske Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ze willen nog wel eens een verticale streep zetten als de vorm van de baarmoeder afwijkend is, geen idee of dat bij jou zo was?
     
  6. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Nee, maar een afwijkende vorm baarmoeder kun je aan de buitenkant ook niet zien he ;)
    Op echo's voor de bevalling is alleen gezien dat ons kindje in een aangezichtsligging lag. Mijn baarmoeder is verder gewoon normaal.

    Groet van Kiki
     
  7. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik zou als ik jou was een officiele verklaring ervoor eisen. Als er geen goede reden was voor dit (volgens jou) lelijke litteken kun je namelijk zo een claim indienen of eisen dat ze het litteken behandelen zodat het er fatsoenlijk uitziet (heb je wel een advocaat bij nodig trouwens)
     
  8. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Haha, als ik op die manier een buikwandcorrectie eruit kan slepen ;)
    Maar eerst wil ik ons gezin compleet hebben, nog een paar jaar geduld dus.

    Groet van Kiki
     
  9. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Mijn moeder had 30 jaar geleden ook een dergelijke ks, dus litteken en ze heeft haar buik nooit meer echt in vorm kunnen krijgen (sorry voor het slechte nieuws). Bij haar was het de ligging van mijn zusje, die ook nog de navelstreng om haar nekje had en ze konden er op de andere manier niet goed genoeg bij.

    Mijn moeder heeft eens geïnformeerd naar een correctie, en daar zouden idd wel mogelijkheden voor zijn, met vergoeding op emotionele gronden.

    Succes!
     
  10. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Hoi kiki,

    Ik zou als ik jou was om een verklaring vragen. Desnoods je dossier opvragen!
    Een dikke buik of aangezichtsligging kan geen reden zijn, want dan zou ik ook beide keren een verticale moeten hebben gekregen.
    En als er echt spoed is dan zou je idd onder narcose gaan ipv een ruggeprik.
    Hoop dat je duidelijkheid krijgt meid, al vrees ik van niet.
    Heb ook vragen gesteld nav m'n laatste kz, maar helaas zonder duidelijk antwoord.

    *weet dat je geen antwoord wilde met die heb ik niet etc .... sorry*
     
  11. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Haha, geeft niet Diddl.
    Ik wordt af en toe moedeloos van iedereen die dan weer vraagt van Oh, heb jij 'm zo? waarom?

    Als ik zeg dat ik zo dik was, dan gelooft niemand me (nu maat 38-40) en als ik zeg spoed, dan krijg ik 100 verhalen van spoed maar wel horizontaal. Af en toe kan ik wel janken, maar daar los ik het raadsel ook niet mee op :(

    Zelf weet ik het antwoord gewoonweg niet, zoeken op internet levert niet veel op. Ja, info van 10 jaar geleden, toen een verticale nog meer voorkwam.
    Langzaamaan begin ik zelfs aan de bekwaamheid van de gynaecoloog te twijfelen, maar nee, die heb ik (voorlopig) nog vrij hoog in zijn kunnen. Al kan hij niet zo mooi borduren ;)

    Maar goed, zodra ik er weer ben met controles als ik weer een kindje verwacht, dan zal ik dat toch eens proberen boven tafel te krijgen. Nu blijft het gissen.

    Groet van Kiki
     

Deel Deze Pagina