Hoi dames, Ik ben benieuwd naar jullie voortekenen van de bevalling. Zoals: krampen, verlies slijmprop, honger, chagrijnig, duizeligheid, etc.
2 dagen voor m'n vliezen braken had ik ineens een (bijna te) hoge bloeddruk. Verder voelde ik me de dagen ervoor ook raar, beetje onbestemd gevoel. Verloor de avond voor het breken van de vliezen ook grote propjes slijm, maar echte slijmprop kwam met bevalling pas. En het mooiste was nog wel dat ik die nacht droomde dat m'n vliezen waren gebroken; bij het wakker worden heel teleurgesteld want niks aan de hand, maar 2 uur daarna braken ze toch echt Heb jij al het gevoel dat het eraan komt?
De slijmprop verloor ik in de dagen naar de bevalling toe, verdere tekenen waren weinig eetlust terwijl ik ervoor enorme hoeveelheden kon eten. Het was ook een van de enigste dagen dat ik me niet druk maakte om de bevalling. Verder had ik geen voortekenen. Voorween had ik al weken net als menstruatie achtige krampen. De bevalling begon met het breken v.d vliezen. Bij de tweede had ik al de hele dag weeen, maar die herkende ik niet als zodanig. Ook was ik wederom heel kalm en relaxt. Beide keren wilde ik die dag ook helemaal niet naar buiten, terwijl ik de dagen ervoor niet kon wachten om naar buiten te gaan.
Ik had last van opstipatie en enorme indalingsweeën (terwijl de kleine al ingedaald was en al vast zat) deze weeën duurden steeds langer maar waren wel erg onregelmatig en vooral in de avonduren. dochtertje was altijd wel actief maar de laatste twee dagen was het vrij extreem! 1dag van te voren had ik een kloppend gevoel in mijn onderrug en dat nacht druppelde er vruchtwater, daarna vanzelfsprekend )
Ik had ook 2 dagen last van voorweeen (of hoe je ze ook mag noemen) Dit begon op donderdag en op zaterdag begon de bevalling echt. Slijmprop begon ik te verliezen op vrijdag.
Hier geen enkel teken. ging voor controle naar het zh, alles was prima... niks aan de hand. die avond uit het niets meteen heftige weeën en 4.5uur later was hij er
Bij de eerste had ik een echte merkbare aanloop - eerst toenemende harde buiken op zaterdag, dat werden voorweeen op zondagmiddag, en die avond had ik volop rugweeen en was de bevalling echt begonnen. Ook moest ik net voor de weeen heel nodig naar de wc Uiteindelijk is ze pas maandag om 17:30 geboren - bevalling duurde in totaal ruim 20 uur vanaf eerste echte wee. Bij de tweede had ik al vanaf 37 weken af en aan gerommel: avonden met veel harde buiken en dat er dan niks gebeurde. Op de dag van de bevalling stond ik op met harde buiken die wat 'branderiger' en 'anders' voelden, en diep van binnen wist ik dat dat het begin was. Die avond begonnen de echte weeen, en na een bevalling van 5 uurtjes is ze net na middernacht geboren. Bij de derde had ik vanaf 38 weken heel soms wat gerommel en met 39 weken steeds meer. Maar uiteindelijk werd ik de nacht dat ik precies 40 weken was wakker met buikpijn, moest ik weer heel nodig naar de wc, en begonnen de weeen al heel snel. Na een bevalling van 3 uurtjes is onze jongste geboren Allemaal best verschillend in aanloop, en toch wist ik het bij allemaal op het moment wel zeker, terwijl ik bij het 'gerommel' altijd onzeker was.
Slijmprop verliezen, en het breken van de vliezen. Verder niet veel eigenlijk... tot de weeën begonnen. bij mijn tweede trouwens maar 1 uur heftige weeën gehad en toen was ze er al. eerst ingeleid en dat duurde 11 uur.
Ik had 's avonds in bed wat krampen. Toen droomde ik raar, dat er een waterballon in mijn buik zat.. Ik werd wakker en dacht dat ik heel nodig moest poepen of gewoon iets kwijt moest toen braken mijn vliezen toen ik net in de badkamer stond, met een grote plons viel het vruchtwater op de grond.
Geen voortekenen. Vk gebeld omdat ik een beetje bloedverlies had en wat last van mijn rug. Voor zekerheid kwam ze langs en toen zat ik al op 7 cm.
Enkele dagen voor mijn bevalling ben ik mijn slijmprop verloren, maar dit wil niks zeggen... Mijn vliezen zijn spontaan gebroken. Dus dat was wel een voorteken dat het begonnen was
Ik ben met 34 weken mijn slijmprop verloren (maar die groeit opnieuw aan) en heb 6 weken voorweeen gehad bijna elke nacht voorweeen waar ik wakker van werd en met 39,4 zijn m'n vliezen spontaan gebroken zonder voorteken, niet misselijk geen kramp, geen snelle stoelgang, helemaal niks dus het hoeft niet altijd zo te zijn dat er voorwerk is
Ik heb geen slijmprop gezien of voorweeën gehad. Ik zei tegen mijn schoonmoeder de dag voor de bevalling: misschien kan ik morgen niet met je lunchen want mijn buik rommelt wat. De volgende dag kreeg ik last van krampjes welke naar een paar uur over ging in echte weeën. Mijn vliezen hebben ze in het ziekenhuis gebroken. Succes met de laatste weken of dagen
Ik ben ook wel benieuwd hoe het dit keer zal gaan. Bij mijn eerste verloor ik de slijmprop toen ik 39 weken was. Die hele dag wat lichte krampen gehad en 20:30 begonnen de echte weeën. 01:20 was onze zoon geboren. Nu ben ik 40 weken zwanger en heb echt totaal nog niet het idee dat het gaat beginnen! Ga ook gewoon nog de deur uit. Ik had vandaag wel last van ontzettende schoonmaakwoede. Hele huis is van boven tot beneden gesopt. Zal dat een voorteken zijn? Haha.. We zullen het zien...
Ik heb sinds voroge maandag al behoorlijk wat gerommel de laatste 2 dagen wel wat meer en vanaf vanmorgen ook wel pijnlijk. Zo tussendoor wat propjes slijm en zojuist moest ik poepen en spugen tegelijk en nu heb ik laag in mijn onderbuik steeds kramp... het is de tweede maar o wat ben ik onzeker of 'dit' het begin is. Ik ben nu 37+2.
Zeurend gevoel in m'n rug Hogere bloeddruk aantal dagen eerder Bevaing begon s'nachts en overdag en savonds wat spanningen
Bij mijn eerste geen voortekenen. Ik was nog fit. Sochtends nog boodschappen wezen doen, ik was net 5 minuten thuis en opeens braken de vliezen in 1 grote plons. Ik was toen 38.2 Nu heb ik al een paar weken harde buiken, krampen in buik en rug. Ben vandaag 37 weken dus benieuwd wanneer her nu doorzet.
Bij de eerste de slijmprop verloren..rommelde het wat.. dat ging over in regelmatige weeën.. De tweede begon eigenlijk net zo.. ben daarom ook erg benieuwd of het weer zo zal gaan deze keer.. heb al wel de laatste 2 weken last van meer afscheiding.. en last s'nachts van voorweeën, vooral mijn bekken doen erg zeer.. ik draai veel om en om s'nachts..van de ene naar de andere zij.. Plus gisteren was ik bij de Vk en zei dat ons mannetje eindelijk vast was ingedaald, en dit voel ik ook echt.. er zit echt iets "in de weg" . Raar fietsen met de benen wijd