Ik word binnenkort ingeleid op 37.5 of 37.6 wk. Nu is dat bij mijn eerste kindje ook gebeurd, en ik heb er erg nare herinneringen aan. De bevalling ging heel erg snel en mijn kindje was er niet klaar voor. Ik zal de details besparen, maar heb absoluut geen fijne kraamtijd gehad, aangezien de kleine te zwak / te vroeg was. Nu dus weer hetzelfde verhaal. Ik slik medicatie voor hoge bloeddruk (geen zwangerschapshypertensie) en mijn bloeddruk is prima onder controle en al een hele tijd stabiel. Alle uitslagen van bloed en urine zijn perfekt. Net als de vorige keer. Toch wil de gyn gaan inleiden vanwege de richtlijn die tegenwoordig geldt. Natuurlijk wil ik geen enkel risico lopen, maar als alles gewoon onder controle blijft, waarom kan niet gewacht worden tot mijn kindje wat sterker wordt. 39 weken zou ik al heel fijn vinden. Wat moet ik hiermee? Zijn er personen met soortgelijke ervaringen? Ik kan er al nachten niet van slapen....
Ik heb geen ervaring hiermee, maar ik kan me voorstellen dat je je hierbij niet prettig voelt. Het beste lijkt me om deze zorgen met je gyn. of vk te bespreken. mischien dat ze je toch gerust kunnen stellen. Sterkte
Ik vind het vreemd dat ze je al willen inleiden hoor Ik ben ook ingeleid, maar dat was omdat ik ook pillen slikte tegen hoge bloeddruk, en op het moment dat ze mij controleerden, was mijn bloeddruk idd veels te hoog.Toen hebben ze besloten dat ze me gingen inleiden.Dat was in het ziekenhuis blijven dus, was er ook niet op voorbereid. Ook ik heb er nare ervaringen aan. Het gaat veels te snel. Ik snap echt niet waarom ze je nu willen gaan inleiden al zo vroeg als je bloeddruk stabiel is. Heel raar vind ik dat, en misschien dat je kindje vanzelf wel gewoon komt een paar weekjes later.... Misschien kun je eens met een andere gyn overleggen? Want meestal zijn ze toch juist van hoe langer het blijft zitten hoe beter :S zeker als je stabiel bent??
Ik zou ook mijn zorgen uitspreken over de situatie. Het is jouw lijf, ik denk niet dat ze zullen inleiden als jij aangeeft dat je dat niet wil, zolang er geen gevaar is voor jou of je baby. Ik vind het ook raar dat ze niet flexibel genoeg zijn om de richtlijnen aan de patient aan te passen, ipv andersom.
Bedankt voor jullie reacties. Dus het is niet gek dat ik er zo over denk. Je wilt toch het beste voor je kind, zonder risico's te lopen. Het gaat dus puur om de nieuwe richtlijn die is voortgekomen uit een onderzoek. Inleiden vanaf 37/38 weken is beter dan afwachten.... En natuurlijk willen ze geen enkel risico nemen, maar ik vind het niet zo patient vriendelijk. Maar wat moet je ermee? Het is lastig om tegen het advies in te gaan lijkt me. Ik zit er zo mee en dat is nou juist niet goed voor mijn bloeddruk.....