Voortekenen bevalling?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Elektraxx, 4 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elektraxx

Elektraxx Actief lid

26 jul 2013
    105
    0
    0
    Achterhoek
    Beste,

Sinds 2dagen veel harde buiken (35+5 vandaag en onder controle bij het ziekenhuis vanwege de baby veel te klein is.. Iedere dag komen ze thuismonitor voor ctg, en dit was hun ook opgevallen. Om de 2min, maar niet pijnlijk, iets gevoelig en geen vocht/bloed verlies)
    Echter ren ik sinds vanmiddag op en neer naar de wc voor ontlasting..
    Nu had ik dit bij mijn vorige zwangerschap (zonder complicaties) ook, paar uur voordat de weeën begonnen..
    Is dit een voorteken op de bevalling, moet ik me hierop voorbereiden, of is het maar iets onschuldigs?

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

Het zou kunnen dat dit een voorbode is, maar ik hoop het eigenlijk niet. Het zou fijn zijn als je de 37 wk zou halen, want dan verwacht je minder kans op problemen na de bevalling. Als het kindje nu geboren wordt is het prematuur en te klein en moet het kindje vaak wat langer in het ziekenhuis blijven.
    Maar als de bevalling toch doorzet, dan wordt de bevalling niet meer geremd. Vanaf 34 wk wordt dit niet meer gedaan, omdat men verwacht dat de longrijping na 34 wk goed is. Wel is het belangrijk dat je op tijd aan de bel trekt, indien het door gaat zetten. Je bent te vroeg en het kindje is klein, dus de conditie van de baby moet dan goed in de gaten worden gehouden tijdens de bevalling. Ik ben benieuwd of het doorzet. Succes met de laatste loodjes en een goede bevalling toegewenst!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina