Hoi, Ik had nooit gedacht hier nog eens een topic over te openen maar stiekem ben ik best trots op mezelf. Afgelopen maandag had ik heel de dag al voorweeen, niks regelmatigs te bekennen. Rond 21:00 werden ze regelmatig en heftiger, dus toch de verloskundige maar gebeld. Rond 22:15 zat ik met ruim 4,5 cm ontsluiting in het ziekenhuis, want ik zou weer voor pijnbestrijding gaan en wilde daarnaast ook graag in het ziekenhuis bevallen i.v.m eerste bevalling door vacuumpomp en knip. Eerst zou ik een half uur aan de CTG moeten, wat ik echt niet zag zitten maar goed. De verpleegkundige zou intussen een infuus klaarmaken.. Om 23:15 zat ik al op 9 cm en mocht ik (toen helaas) geen pijnbestrijding meer krijgen.. Oh nee, dacht ik nog, dit kan ik helemaal niet en dit doet veelste veel pijn. Om 23:30 mocht ik gaan persen en 8 minuten later is onze dochter geboren. Achteraf ben ik toch best trots, ook al heb ik niks tegen pijnbestrijding. Ik ken nu beide kanten van een bevalling, en als ik het over mocht doen zou ik het precies hetzelfde als de 2de bevalling wensen. Ook al deed het zeer, alles staat me nog bij, en dit keer meer emotie gevoeld bij de geboorte (niks ten nadele van onze eerste dochter). Nooit had ik gedacht dat ik zonder pijnbestrijding zou bevallen, en al helemaal niet dat ik er achteraf geen spijt van heb. Ik had er verder niks aan kunnen veranderen, maar wauw dat mijn lichaam en ik op dat moment zo 1 waren, en dat ik dit op eigen kracht heb gedaan maken dat ik er enorm positief en trots op terugkijk! Ik moest het gewoon even kwijt! Alsnog denk ik dat pijnbestrijding in sommige gevallen een heleboel schelen, maar nu ik geen keus had moest ik wel zonder. Als ik van tevoren had geweten dat het zo zou lopen zou ik niet nagedacht hebben over pijnbestrijding. Waarom ik bij de eerste er wel voor koos? Ik dacht dat ik het niet zonder zou redden/kunnen. Maar nu weet ik dat ik dat wel kan en ben ik blij dat ik ook die kant van mezelf heb leren kennen/mogen zien. Groetjes!
Knap van je! Je mag zeker trots zijn op jezelf! Gefeliciteerd en geniet van jullie kindje! Hier vorige week bevallen van onze eerste ook met vacuüm en knip en zonder pijnbestrijding waar het te laat voor was. Hoop dat mijn tweede bevalling ooit ook zo gaat verlopen
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je kindje! En natuurlijk super dat je het zonder pijnbestrijding hebt gedaan! Top!!!
Gefeliciteerd! Wat een fijn, positief verhaal om te lezen! Geeft hoop voor de toekomst haha, hier de eerste ook met pomp en knip, met pethidinespuit. Hoop dat de tweede bij mij ook soepel gaat!
Wat een oer gevoel is dat he, die trots! Gefeliciteerd met je kleintje! Ik heb het vergelijkbaar, maar ik hoopte wel zonder pijnstilling te bevallen. Ik ben ook zo trots dat dit is gelukt. Ik dacht nooit te kunnen zeggen trots te zijn op mijn bevalling, vond het echt een noodzakelijk kwaad. Eerst 22 uur over gedaan, wee opwekkers nodig en gegaan voor ruggenprik. Vond het prima te doen, maar voelde ook niet of ik er echt moeite voor heb gedaan (dat is voor mijzelf dan he, niets ten nadele van anderen!). En tweede, 1,5 maand geleden, om half 2 's nachts weeën gekregen, half 5 was ik in het geboortehuis en om kwart voor 8 is mijn meisje geboren, in 8 minuten persen. Ik zat echt in mijn eigen cocon en kon volledig mijn lijf volgen. En met een top vk, dat wel Geniet van het gevoel en van je kindje!
Gefeliciteerd!! En heel knap van je!! Ik ben nu 37,4 weken zwanger en weet niet zo goed wat ik straks wil, in elk geval geen ruggenprik. Zit te denken aan het pompje.. maar ow ow.. zonder is echt knap!
Gefeliciteerd!! En wat een mooi gevoel he? Ik heb het de eerste keer ook zonder pijnbestrijding gedaan en hoop het dit keer ook zonder te kunnen redden. Maar eerlijk is eerlijk, ik ben wel blij dat ik de optie heb mocht ik van gedachten te veranderen
Ik ken het gevoel! Bij de eerste wel een ruggenprik bij de tweede niet, ging veelste snel daar voor. Ooh ik hou van allebei even veel hoor, maar deze bevalling was zo veel rustiger en puurder.
Heerlijk dat gevoel he! Je mag zeker trots op jezelf zijn! Herken het helemaal Hier ook zonder gedaan bij de eerste. Heel zwaar maar was gewoon te bang voor een ruggenprik dus het was gewoon geen optie. Maar wat een oergevoel inderdaad En je weet; je bent de enige niet. Je lijf moet dit kunnen. Duizenden vrouwen bevallen elke dag thuis zonder (of in de rimboe waar ze de keus niet eens hebben). Heerlijk dat je dit zo positief hebt mogen ervaren! Gefeliciteerd met je dochter!
Zo zie je maar een 2e bevalling kan zo anders zijn Had t volgens mij ook gezegd een tijdje terug. Dus chapeau !! Gefeliciteerd
Fijn dat je zo'n goede ervaring hebt gehad. Ik heb 3 thuisbevallingen zonder pijnstilling gehad, dus kan niet vergelijken, maar ik heb er ook niet heel veel behoefte aan gehad. Op het moment dat je denkt: oh nee, dit kan ik echt niet, is het alweer zowat voorbij.
Heel fijn, zo'n ongecompliceerde en redelijk snelle bevalling! Gefeliciteerd!! Ik hoop het ook zonder pijnbestrijding te kunnen doen deze keer, maar het feit dat je ervoor kiest hoeft ook niet te betekenen dat je niet je best doet of een watje bent. tijdens de eerste geboorte heb ik op gegeven moment toch voor gekozen omdat ik al helemaal uitgeput was van de pijn en nog maar op 4,5 cm zat! Ik werd ingeleid en het wilde maar niet vorderen. We waren al uren verder en ik voelde, datzelfde trek ik gewoon niet meer voor de andere 5,5cm. Met die ruggeprik was ik dan ook heel blij, meteen een reep Snickers binnen gewerkt weet ik nog, energie bijtanken. Het duurde dan nog wel 5,5 uur tot onze dochter werd geboren, inclusief 2 uur persweeen, maar in ieder geval was het draagbaar. Ze zeggen dat de tweede geboorte sneller en makkelijker gaat, dus daar hoop ik nu maar op 😊 Kleine tegenvaller nog wel dat onze meid nog in stuit ligt, dus een ks kan je natuurlijk ook nog gebeuren.... en dan is het toch jiet je eigen keuze.