Hoeft idd niks te betekenen dat ik nog geen voorweeen heb. Ben benieuwd we wachten af : ) Ik ben wel erg nieuwsgierig naar hoe een wee voelt..
Een wee vanaf de 6 cm ontsluiting voelt ongeveer als heet prikkeldraad wat om je buik heen zit en wordt aangetrokken met daarbij een soort druk op je kont zeg maar. Zo voelde ik het beide keren. @nurhan: hier braken de vliezen en daarna lichte krampjes en na 45 min werden dit echt behoorlijk weeën. Een perswee voelt als een ontsluitingswee alleen dan 10 keer heftiger en je kan ook absoluut die drang NIET tegenhouden. De gynaecoloog zei dat zelfs vrouwen die persweeen moeten wegzuchten gewoon bevalen omdat het lichaam zelf dan de baby eruit drukt. Zo sterk zijn de weeën. Het meepersen met een perswee is pijnlijk maar enorm opluchtend. Ik heb dit keer de weeën staand opgevangen omdat de ontsluiting dan sneller vorderd, zeker bij een tweede, doordat de zwaartekracht meewerkt. Ik heb 0.0 geluid gemaakt de hele bevalling. Elke keer als ik een wee voelde opkomen (soort heet gevoel) dan ogen dicht, oren dichtstukken met duimen en handen om mijn hoofd. Inademen door neus en uitademen door mond. Ging perfect. Tot de 7 cm kwam en ik in 2 min van 7-10 cm ging, die waren erg heftig en meteen persdrang.
@Devilschase, erg knap hoe je de bevalling hebt aangepakt. Ik wil het ook ongeveer zo aanpakken kijken of het gaat lukken. Gewoon heel rustig blijven, letten op een juiste ademhaling, meegaan met de weeen.
Wil ook rustig blijven bij mn bevalling. Heb altijd wel snel hyperventilatie bij spannende situaties.. hoop dat ik dan toch in een soort roes kom en dat ik gewoon rustig blijf.. Kom bij de vk vandaan. Ze lag wel ingedaald mooi maar, niet dieper dan de vorige keer.. ik gaf aan veel harde buiken te hebben en toen zei ze: daar heb ik je vaker over gehoord, dat hoort gewoon bij jou denk ik.. dus k dacht okeeee.. ze zei over de menstruatiepijn dat dat komt vanuit de harde buiken.. en helaas was mn bloeddruk weer wat aan de hoge kant voor mijn doen dus woensdag krijg ik extra controle thuis. Strippen doen ze pas vanaf 41 weken.. dus dat duurt nog sowieso 10 dagen! Ze zei ook dat de meeste eerste zwangerschappen over de 40 weken lopen en de meeste bevallen rond de 41e week.. ben dus bang dat ik inderdaad nog wel even moet wachten! Zit niks anders op! Maar heb echt amper geduld
Meiden ik ben het ineens ZOOOOOOOOOOOOOOO ZAT ik heb echt tot gister alle geduld van de wereld gehad en gedacht blijf maar lekker zitten (want zo dicht na de feest dagen jarig zijn is niet leuk) maar sinds gister zijn mijn hormonen echt compleet op hol! Ik kan niets hebben wordt snel kwaad en moet zo maar huilen zonder dat ik weet waarom. Lichamelijk voel ik me eigen nog super fit maar geestelijk zit ik er ineens helemaal door heen! Wil echt zo graag dat hij komt! Ik heb ook totaal geen voortekenen, dat vind ik best frustrerend want niets lijkt er op te wijzen dat hij een dezer dagen van plan is te gaan komen......... wordt er gek van !
Oh DDara hier precies hetzelfde gevoel als jij omschrijft. Idd ook heel veel huilen huilen huilen.. vreselijk. Hopenlijk melden de kleintjes zich snel
Ik heb het niet zozeer mentaal zwaar maar lichamelijk begint het me echt op te breken. Kan niets meer maar wil nog zoveel. En dat doet niet goed.
Dat herken ik ook sweety. Soms denk ik ook dat k gewoon te veel wil doen en eerder wat moet rusten. Maar jaah kangs de andere kant zijn het mijn laatste weken met 1 kleintje.
Hmm rusten heeft ook weinig nut haha ik voer echt weinig tot niks uit.. Je moet wel ontspannen zijn zeggen ze dus niet gestrest.. Hmm of dat echt waar is geloof ik ook niet meer.. Ik had zo gehoopt op 4 januari stiekem😢 Nu ga ik voor 6 of 8 januari. Mocht dat niet gebeuren geef ik het op en wacht ik gewoon af.😅 Ik was gisterochtend en vanmorgen ook heel emotioneel.. Heb het ook helemaal gehad hoor, maar we doen d'r helaas niks aan😭😭 Baby's zijn lekker eigenwijs..😁
Nou vandaag zijn d'r al 5 jarig.. Dus wil deze dag graag overslaan Morgen is 6-1-16😋 Geloof niet dat ie precies op de uitgerekende datum komt.😅 En 8januari was mijn oma jarig die inmiddels al 19jaar geleden is overleden helaas😢
Heeee meiden, nog effe volhouden! Jullie zijn er BIJNA! Ik begrijp jullie volledig want ik ben het ook al spuugzat en nog lang niet zo ver als jullie... Ik duim dat het vandaag bij jullie begint! Dikke knuffel
Hey meiden, lees al een poosje mee en elke keer ben ik benieuwd of er al iemand bevallen is . Ik heb zelf ook nog helemaal geen voortekenen. Het begint nu wel spannender te worden nu ik steeds dichterbij de uitgerekende datum kom. Eigenlijk voel ik me best goed nog, alleen snel moe. Bij mij zei de VK ook dat het helemaal niets hoeft te betekenen als je geen voortekenen hebt, dus afwachten maar.. Iedereen sterkte hier met wachten!
Hier vandaag uitgerekend maar er gebeurt nog niets. Niet meer dan de afgelopen week tot 2 weken. We wachten rustig af.
Ohh van mij mag ze vandaag wel komen hoor poehh... Emotioneel zit ik er wel wat doorheen en het wandelen wordt ook zwaar! 8 januari wil ik echt niet.. Dan is mn zus jarig, dus liever ervoor of erna! Heb ook helemaal nog geen voortekenen meer.. Behalve die menstruatiekrampjes soms en soms wat pijn steken onder en krampen, maar dat heb ik al zolang! Dus nee denk dat ze lekker nog blijft zitten. Word ook gek van de hoofdpijn.. Iemand ook last van veel hoofdpijn? Mammabs jij bent niet veel later! Haha misschien beval je ook wel eerder! Hoe gaat het hier met iedereen? Ik ben ook echt zo benieuwd wie hier straks als eerste gaat zijn! Ik denk zomaar nurhan hahaha! Geen idee waarom. Gewoon zo'n idee!
Ik wacht af wat de vk en zkh gaan bespreken. Vrijdag heb ik weer een afspraak bij de vk. Als hij er dan nog niet is wordt er overleg gepleegd. Zoals met de echo's werd aangegeven zou deze knul mijn jongste dochter qua groei volgen en zou dus nu al op een ruime 8 pond zitten. Mijn jongste dochter is met 39 weken geboren en woog toen al 4100 gram. Dus ben benieuwd. Daarnaast moet ik ook medisch bevallen. Dit door groot bloedverlies bij mijn eerste zwangerschap en dit hebben ze onder controle gehouden bij de 2e zwangerschap.
Wie weet bloempje6 Heb je trouwens al lang hoofdpijn? Ik wil je niet ongerust maken, maar mijn VK zei dat ik haar moest laten weten als ik last van hoofdpijn kreeg. Dan ben ik benieuwd wat de VK zegt Sweety30. Ik ben eigenlijk wel een beetje bang voor een grote baby. Bij de groeiecho lag het buikje wat voor in groei.
Mamabs heb aangegeven al een paar x hoofdpijn te hebben maar, ze doen er weinig mee.. heb nu wel hogere bloeddruk dus daar kan t natuurlijk mee te maken hebben. Morgen krijg ik extra controle thuis. Zal het dan nog een keer aangeven. Heb wel t idee dat het ook van de vermoeidheid komt. Slaap heel licht en vannacht heel onrustig geslapen.