Waar en Wanneer braken jullie vliezen?

Discussion in 'De bevalling' started by rollebolle, Oct 30, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rollebolle

rollebolle Actief lid

Dec 10, 2009
    119
    1
    0
    NULL
    NULL
    hey!

In afwachting van mijn eigen bevalling ben ik toch nieuwsgierig waar en wanneer (hoeveel weken, dagen) jullie vliezen braken?
    Met waar bedoel ik niet stationstraat 54:) gewoon , waar, op toilet, wc, in de auto. Kwestie dat we een beetje weten waaraan ons te verwachten!
    Of braken de vliezen helemaal niet?
    groetjes

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik had eerst een hoge vliesscheur, 's nachts in bed. Daarna overdag (+- 12u later) braken de vliezen goed door. Toen zat ik toevallig aan de keukentafel even op ZP te loeren tussen het timen van de weeën door :D

3. Fem

Fem VIP lid

Dec 28, 2006
    5,292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hier ook een scheur in de vliezen, zou de volgende dag ingeleid worden ivm infectiegevaar (24 uur 'gebroken' vliezen). 's avonds om kwart voor 8 stond ik op van tafel en toen 'plop!' braken ze en begon de bevalling......

4. elmo82

elmo82 Actief lid

Jul 16, 2010
    196
    0
    0
    gastouder
    friesland
    Bij mij zijn de vliezen na 41+2 gebroken toen ik 's morgens uit bed stapte om half 8. We hadden die dag een afspraak in het zh om te kijken of er nog genoeg vruchtwater was.
    Dit hoefde dus niet meer.
    's avonds om 21.45 is onze zoon geboren.

5. macaaney

macaaney Lid

Feb 6, 2010
    93
    0
    0
    NoordBrabant
    bij mij werden ze gebroken bij 1 a 2 cm ontsluiting.. dus ik lag op een ziekenhuis bed ;)

6. quschke

quschke VIP lid

Jun 12, 2010
    6,029
    0
    0
    limburg
    Hier braken de vliezen toen ik door de woonkamer aan het wandelen was tijdens het opvangen van een wee. Dat was met 40+1.

7. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

hier beide keren met 36 weken, beide in bed, en bij de eerste om 3 uur in de nacht en de 2e om 2 uur in de nacht.

8. lauraatje

lauraatje Actief lid

Feb 9, 2009
    255
    0
    16
    almere
    bij mij niet, pas in het ziekenhuis met 5 cm heeft de vk het doorgeprikt. 10 minuten later kon ik gaan persen

9. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    3,300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Bij mij zijn ze in het ziekenhuis gebroken geworden bij 4 cm ontsluiting (inleiding).. Ze zijn meer dan 10 min bezig geweest om de vliezen te breken, mijn vliezen waren te stug en er is heel wat gereedschap aan te pas moeten komen ;)..

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

In het ziekenhuis, ik had al 6 cm ontsluiting en de verloskundige wilde alleen maar toucheren, maar doordat Irem heel erg lag te draaien braken de vliezen

11. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    vliezen zijn alleen bij 1e spontaan gebroken.. en dat gebeurde smorgens in bed

12. Mickys

Mickys Actief lid

Oct 30, 2005
    339
    0
    0
    Bij 34+6 midden in mijn klaslokaal (ben juf op bsisschool). De kinderen waren net 15 min. naar huis. Ik had dus nog geen verlof.

13. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    1,608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    met 10 cm zijn ze gebroken in het ziekenhuis op bed.
    jaja het wachten was op mijn man:$! het ging zo snel :D.

14. Rammelaar

Rammelaar Lid

Oct 31, 2010
    55
    0
    0
    Ik lag op de bank in de woonkamer mijn weeen weg te puffen toen ik voelde dat mijn vliezen braken.

15. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    1,409
    0
    0
    Met 34 weken in het ziekenhuis. Ze werden gebroken door de verloskundige.

16. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Bij mijn eerste en derde bevalling braken mijn vliezen neit spontaan. De weeen waren al een tijd goe dopgang toen de verloskundige voor mij heeft gebroken. Bij de eerste om de bevalling beter op gang te brengen en bij d ederde omdat het kindje er uit moest en ik al 10 cm ontsluiting had. Alleen bij nummer 2 braken mijn vliezen spontaan. Ik lag op bed tv te kijken en voelde ineens iets scheuren. Er was nog absoluut geen activiteit. 2 uur later begonnen de weeen pas.

17. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

Apr 17, 2010
    1,946
    54
    48
    ik liep naar boven had al 2 dagen woor weeen maar ik voelde dat dit anders was... s,nachts om 4uur wilde ik gaan douchen omdat ik ergere kramp had...en toen braken ze....

18. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

Sep 15, 2007
    1,409
    0
    0
    Bij de eerste niet, vliezen doorgeprikt.

Bij de tweede stond ik in de keuken (11 dagen voor de uitgerekende datum) de vaatwasser uit te ruimen. Manlief riep nog: kan het vandaag nog want ik morgen k*twerk. Toen zei ik nog: Nou maak je daar maar niet druk om, Tygo was ook 4 dagen te laat.
    En toen voelde ik een plopje, dacht eerst dat het een druppel plas was. Nog een bord weggezet en toen dacht: ga toch maar even naar de wc voordat ik in m'n broek plas. En toen kwam er iets meer ipv plas...:D

19. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Op 40+1 zijn mijn vliezen gebroken. Zat thuis op de bank met mijn schoonouders op bezoek :D Heb het voor mij gehouden tot dat ze weggingen omdat ik bang was dat ze anders zouden blijven hangen tot de bevalling. Het viel hen niet op dat ik in tien min 25 keer naar het toilet ging haha. Gelukkig waren ze dus ong na 10 min weg en toen vertelde ik het tegen mijn man. Op dat moment belde schoonvader weer op dat ie terugkwam omdat hij zijn jas was vergeten. Heb manlief snel met jas de deur uit gestuurd zodat ik met een gerust hart de bevalling in kon gaan:D Ong 17 uur later was ze geboren.

20. Adorable

Adorable Fanatiek lid

Dec 20, 2008
    2,601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Met 40+4 braken mijn vliezen spontaan om 3uur snachts. Ik werd 7uur wakker met pijnlijke weeen en om 13.43 werd onze zoon geboren

Share This Page