Hi dames, Ik lees vaak dat je op moet passen met teveel caffeine. De eerste drie maanden dronk ik sowiezo geen koffie/thee ivm misselijkheid, maar sinds de tweede trimester ben ik per dag weer 1 kopje koffie (latte machiato) gaan drinken. Verder drink ik alleen rooibosthee en qua frisdranken Cristal Clear. Nu las ik in een artikel dat je juist het laatste trimester je kopje koffie moet laten staan. Zijn er dames die ook nog steeds een kopje koffie drinken of zijn jullie daar mee gestopt? Gr!
Ik drink nooit koffie.. behalve als ik zwanger ben hahahah. Ik drink er nooit meer dan 1 of 2 per dag en probeer ook niet dagelijks een kopje te pakken.
Ik drink geen koffie (lust ik niet) maar wel cola waar ook cafeïne in zit. Ik drink bijna een glas per dag en VK heeft hier geen problemen mee, mede omdat ik veel spuug en weinig binnen hou (cola wel en helpt tegen het spugen).
Ik drink al de hele zwangerschap lang niets met cafeine (of theine) erin. Mijn gynaecoloog heeft aangegeven dat ze dit beter vindt. Er staat weliswaar dat je een kopje koffie per dag moet kunnen drinken, maar het passeert wel de placenta en bereikt dus je kindje. Dat vind ik geen fijn idee. Bovendien is cafeinevrije koffie ook prima te drinken.
Ik dronk altijd heel veel koffie. Inderdaad in de eerste maanden ook echt geen trek dus geen moeite om het niet te nemen.. Nu steeds meer trek en drink af en toe kopje decaf. Laatst op werk dronk ik gewone koffie en ik ging direct trillen. Geen cafeïne meer gewend terwijl ik voorheen echt 5 koppen dronk in de ochtend. (schaam) Maar zo zie ik dus dat het wel degelijk iets doet met je lichaam en kan ik me voorstellen dat het niet zo goed is. Ik merk wel dat ik wat makkelijker word naarmate ik verder ben in de zwangerschap. De eerste maanden was ik altijd verpakkingen aan het lezen en nam ik zelfs geen salade of dingen in een restaurant.. Nu ben ik wat makkelijker erin.. Af en toe kopje koffie, handje dropjes, zoethoutthee (heb redelijk lage bloeddruk dus het kan helemaal geen kwaad die dingen) ik ben wel bewust maar niet meer zo paniekerig als toen ik net wist dat ik zwanger was.
Ik drink afentoe een tas latté macchiato van de Senseo, kan weinig kwaad als je 't niet teveel doet denk ik Als ik het op café ofzo drink, vraag ik of ze het met déca klaarmaken Cola drink ik dan wel de light- en cafeïnevrije versie
ik drink het alleen als ik op visite ga bij iemand. en dat is 1 x per 3 weken ofzo. en ik drink cafeïne vrije cola.
Ik ben verslaafd aan redbull probeer niet dagelijkz te drinken Maar kom toch wel uut op 3x pet week soms 4 Koffie drink ik soms bakje latte matiato
Ik drink ook steeds deca sinds ik zwanger ben. 1 of 2 maal per week drink ik een latte met cafeïne koffie. Om de zoveel tijd een koffietje kan geen kwaad. Ik drink ook geen ganse blik cola meer alleen eens een slokje van mijn man. Het beste doe je waar je jezelf goed bij voelt. Groetjes
Ik ben overgegaan op cafeïnevrije koffie en normale thee omdat ik, voor mijn zwangerschap, zeker 8 tot 10 kopen koffie per dag dronk. Nespresso heeft erg goede cafeïnevrije koffie. Buiten de deur dronk ik gewone koffie en ook cola heb ik regelmatig gedronken. Dochter is nu 14 dagen oud, supereigenwijs en vooralsnog helemaal gezond. Zegt niet alles, maar als jij je kopje koffie nodig hebt, gewin lekker doen, maar wel met mate.
Ik drink sinds ong week 12 meestal 1 a 2 kopjes koffie per dag. Soms een dag niks, soms wel eens 3. Volgens mijn verloskundige kan dat geen kwaad.
Ik drink zo'n 3-4 kopjes koffie per dag. Probeer het wel zoveel mogelijk bij niet meer dan 3 te houden. Cafeïne vrij is voor mij geen optie krijg barstende koppijn als ik geen koffie drink. Bij de vorige zwangerschap ook gewoon met mate koffie gedronken. Wist toen niet eens dat teveel koffie niet goed zou zijn.
Ik drink ook max drie kopjes koffie per dag. Vooral op de dagen dat ik een hele dag werk, heb ik dat wel nodig hoor. In het weekend drink ik dan alleen een paar kopjes thee en geen koffie.
Ik ben gek op koffie maar tijdens m'n zwangerschappen helaas niet. Ik mis het best wel. Dus af en toe ben ik eigenwijs en bestel ergens een decaf latte om vervolgens weer heel misselijk te zijn met alle gevolgen van dien
Ik drink meestal 2 koppen heel soms 3. Heb 's morgens echt koffie nodig, zeker als ik om 4 uur al naast me bed staat. Anders ben ik de hele dag zo duf als een konijn. verder drink ik 1 glas cola per dag en de rest van de dag fristi en water.
Ik hou het op twee espresso per dag. Zit minder caffeine in dan in gewone koffie en is natuurlijk veel lekkerder. Caffeinevrije espresso vind ik niet te rammen dus dan kan ik beter niks nemen. Mijn grootste verandering is dat ik geen gewone thee meer drink maar rooibos en van die groene en witte zooi. Gaat niet altijd van harte, maar het went wel.
Hier elke dag 2 kopjes koffie (cappuccino's) en drink 1 of 2 koppen groene thee. Af en toe klein glaasje cola.
Ik drink meestal zo'n 3 bakken koffie per dag. Vorige zwangerschappen ook gedaan en toen ook geen problemen ondervonden.