Ik heb een vraag. Ik slaap vaak half op mijn buik ook nu ik zwanger ben. Ik zorg er sowieso voor dat ik niet helemaal op mijn buik lig, daarom half. Nu merk ik dat ik soms wakker word als ik op mijn buik lig met buikpijn. Komt dit omdat mijn darmen misschien in de verdrukking liggen? Zijn er meerdere dames die hier last van hebben?
Ik heb eerder pijn als ik op mijn rug lig omdat alles dan voor mijn gevoel naar achter zakt. Voelt helemaal beurs. En ja buik ligt ook niet lekker dus ik draai maar steeds een beetje. Slaap erg slecht. Kracht vanuit mijn buikspieren om om te draaien lijkt ook weg...
Ja ik slaap ook heel onrustig. Ik draai heel wat af op een nacht. Op mijn rug liggen deed ik eerst zelden tot echt nooit. Nu word ik soms wakker op mijn rug. Geen prettig idee aangezien ik daar in een later stadia een ader mee kan afknellen. Helaas heb ik er geen grip op als ik slaap.
die ader afknellen gebeurd niet bij iedereen.. ligt aan de ligging van de placenta e.d.. als je overigens bang bent dat het iets met je baby doet dan hoeft dat niet die krijgt toevoer vanuit een andere ader.. het is alleen vervelend voor jezelf omdat je er duizelig van kan worden en spataderen kan krijgen. Wat ik begrepen heb word je vanzelf wakker of ga je onbewust draaien als dit zou gebeuren. zelf slaap ik nog steeds alle kant op, word op alle manieren wakker in ieder geval. op mijn buik ligt het er net aan hoe ik lig want soms krijg ik dan de por. het is niet altijd prettig dus en het is dan ook de houding waar ik het minst in lig. best balen want ik ben een enorme buikslaper
Heb je al een voedingskussen?! Bij mij helpt dat goed om stabiel te liggen. Gewoon op mijn zij met een knie erop. Merk dat ik hem snachts automatisch meedraai als ik op mijn andere zij ga liggen... Verder denk ik overigens dat op je buik of rug slapen geen kwaad kan, omdat je wel wakker wordt als het niet lekker ligt. Vervelend is dat wakker worden wel!
Ik word nog steeds op mijn buik wakker... het kan allemaal niet zoveel kwaad denk ik. Je hebt er in je slaap toch geen invloed op.
Buikslapen kan geen kwaad, want de kleine heeft genoeg ruimte en is goed ingepakt. Vergelijk hetzelfde als je een ballon vult met water en met een voorwerp erin.. je kan het nooit 'pakken'.. Het ligt alleen niet zo lekker.. Ik ben ook een buikslaper maar ik kan niet anders dan links slapen.
Ik heb dat ook vaak. Dat ik in mijn slaap op mn rug ga liggen of iets teveel op mn buik. En dan wordt ik wakker met pijn. Kan voor de baby geen kwaad, is alleen voor jezelf vervelend.
Ik ben gelukkig nooit een buikslaper geweest. Ligt volgens mij wel een beetje raar met een dikke buik hihi. Ik lig nu nog steeds op mn rug,ben benieuwd hoe lang ik dit kan blijven doen.