Goedemorgen, Ik twijfel best met een aantal lichamelijke veranderingen die ik ervaar, en wilde dit graag even voorleggen: Sinds 2 dagen heb ik de hele dag erg oedemateuze voeten/benen. Dit heb ik eerder in de zwangerschap gehad maar dat was dan na een nachtje liggen afgenomen, nu echter niet.. Hoofdpijnklachten heb ik gisteren kort even gehad maar na inname van 1 gram paracetamol is het overgegaan en nu ook niet meer aanwezig.. Ik heb geen bandgevoel bovenin mijn buik maar eergisternacht wel flink last gehad van steken tussen mijn schouderbladen wat ook weer is afgezakt. Ik ben snel misselijk en meer vermoeid. Ik hoop dat dit beschreven beeld past bij een naderende bevalling maar wil eventuele tekenen die kunnen wijzen op pre-eclampsie niet bagataliseren! Ik ben momenteel 38 weken en 2 dagen zwanger.. Mijn laatste bloeddruk van 2 weken geleden was 120/70, altijd zo gemiddeld gebleven tijdens de zwangerschap, en een periode wat lager geweest, rond de 30 weken zat ik een tijdje op gemiddeld 100/65 Vriendelijke groeten, Candle
Goedenavond, de klachten die je hebt, komen vaker voor aan het einde van de zwangerschap (zoals vocht vasthouden), maar het vasthouden van vocht, hoofdpijn en de steken die je gevoeld hebt, kunnen ook duiden op een hoge bloeddruk. Ik zou je aanraden toch contact op te nemen met je eigen verloskundige of gynaecoloog voor verder onderzoek. Succes met de laatste loodjes! Groetjes Monique
Goedemiddag, Ik ben gisteren weer op controle geweest bij mijn eigen verloskundige en mijn bloeddruk was netjes, zelfs ietsje lager. Het kindje ligt met haar voeten en billen nog erg tegen mijn maag en ribben aan ondanks dat ze ingedaald is (lang kindje) dus dat zou de misselijkheid verklaren. Het oedeem wordt een kwestie van uitzingen, maar ben uiteraard dankbaar dat het 'normale' kwaaltjes zijn! Bedankt voor uw antwoord eerder!