Voortekenen naderende bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Sweetpee, 13 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Hoihoi!

Ik vroeg me af of de reeds bevallen dames ook voortekenen hadden vlak voor de bevalling.

Dingen zoals bepaalde pijnen/gevoelens in de buik, veranderingen aan de (lekkende) borsten of iets anders. En als je aan het rommelen was, wanneer en hoe veranderde dat dan? 8-[

Gewoon pure nieuwsgierigheid ivm met het gerommel bij de maart-mama's. Er zijn er ook genoeg die zonder voortekenen zijn bevallen natuurlijk :D

2. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    ben ik ook wel nieuwschierig naar :D
    hier rommelt t al 2 weken maar t wordt wel erger , heb doorlopend harde buik wat erg vermoeiend en soms pijnlijk is en vervelend.
    maar verder weet ik t ook niet ik kijk mee :D

3. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    ik ben hier ook heel erg nieuwsgierig nar en kijk dus ook eventjes mee!
    kleine 2 weken geleden rommelde het bij mij ook behoorlijk en heb zelfs even gedacht dat het ging doorzetten....maar nee!
    en t lijkt nu wel steeds beter te gaan, slaap over t algemeen goed ben lekker vroeg wakker voel me niet raar ofzo, wel harde buiken ...ik zou bijna zeggen , zo lekker heb ik mij de hele zwangerschap nog niet gevoelt! :)

tiepmiep vindt dit leuk.
  4. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

8 aug 2006
    1.065
    0
    0
    bij de laatste rommelde het ruim 1 week dmv voorweeën etc etc

daar heb ik tot op heden heeeeeeeeeel weinig last van, dus ga ervan uit dan ik voorlopig ook niet zal bevallen.

5. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    mOET ER NATUURLIJK WEL IEMAND REAGEREN :(

Ik ben vannacht een deel van mijn prop met bloed verloren trouwens en heb al sinds vannacht last van krampen, ze komen nu om de 6-8 min.....en doen PIJN :evil:

6. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    owjeee zou het gaan gebeuren:)

Spannend!

Succes er mee

7. Niet meer actief

ja kom maar op met antwoorden! Ik rommel ook sinds 3 dagen met voorweeën en ongi pijntjes.. Hoelang hebben jullie dat gehad van te voren? En is er iets hoe je het kan versnellen hihi

8. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    die ongipijn en voorweeen had ik al 2 weken voor de uitgerekende datum last van.
    ja op dat antwoordt wacht ik ook lauraatje , of je t kunt versnellen ,ben t echt zat kan zowat niet mee rlopen van d erugpijn en verveel me nu dood.

9. Biancaaa

Biancaaa Fanatiek lid

22 mei 2006
    1.852
    0
    0
    Flevoland
    Ben ook erg benieuwd, Ben vanmorgen denk ik mn slijmprop verloren (zat iig een dikke laag slijm in mn inlegkruisje) en sochtends last van ongi krampen en steken. Heb alleen nu sinds vanmorgen ook last van mn rug beetje int midden van mn rug die komt en gaat

10. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Hoi, bij mij rommelde het al weken.
    Bij week 35 zo erg dat ik zelfs moest overgeven, maar er kwam geen ontsluiting ( gelukkig ).
    Ik was 8 januari uitgerekent en voor die tijd rommelde het ook.
    Op een bepaald moment zei ik tegen mijn man dat het "deze week ging gebeuren" en dit baseerde ik op onze kat!
    Ze wilde niks meer van me weten en viel me zelfs aan :confused: , terwijl er geen grotere kroeldoos is als haar.
    Op 8 januari rommelde het weer, maar ik dacht weer aan voorweeen.
    Uiteindelijk rommelde het wel wat vaak achter elkaar, dus toch voor de zekerheid de vk gebeld ( ook omdat mijn man dat wilde, die ik eerst nog gewoon naar zijn werk had laten gaan, haha ).
    De vk kwam om 11.00 en toen had ik dus al 3cm!
    Ze brak mijn vliezen en zou terug komen om 13.00 en we zouden dan kijken of ik nog naar het ziekenhuis wilde gaan.
    Nou die keus had ik dus niet meer, want het rommelen ging binnen no time over in een weeenstorm ( persdrang ).
    We belde weer en om om 12.45 was de vk er weer, en zei dat ik 9cm en een randje had :confused: .
    Om 13.05 mocht ik persen en om 13.23 is Jorrit geboren :D

Dus het enige voorteken waar ik het aan zag was de kat.
    Toen mijn vliezen gebroken waren deed ze trouwens weer normaal.

Misschien heb ik nog wel een voorteken gehad.
    We aten die avond bloemkool, en ik zat met mijn moeder aan de telefoon te geinen dat zij bij mijn broer ook bloemkool had gegeten en hij die nacht geboren is.
    Ik zei nog dat ik erg zou lachen als bij mij ook de bevalling in gang zou komen na het eten van bloemkool.
    Nou ja, hij is dus wel geboren de dag erna :rolleyes: ;)
    Maar dit zal wel meer toeval zijn, haha.

Groetjes MB2005.

( ben benieuwd naar jullie voortekenen, strakjes voor de bevalling ).

11. rianne23

rianne23 Actief lid

1 feb 2007
    401
    0
    0
    ergens in friesland
    hoi hoi

bij mij begon het een week van te voren met voorweeen op zondag die erg pijnlijk en onregelmatig waren en de hele week doorgingen. vervolgens verloor ik halverwege de week mijn slijmprop op woensdag. vrijdagavond had ik weeen die om de 5 minuten kwamen. heb toen de verloskundige gebeld en die zei dat het ging beginnen. die nacht tot 4 uur met weeen gezeten. de volgende dag helemaal niks meer! balen. zaterdagnacht is ze geboren. dus dat waren de voortekenen bij mij.

ALLE DAMES DIE BIJNA ZOVER ZIJN EN OP HET LAATST LOPEN VEEL SUCCES VOOR ALS HET ZOVER IS EN GENIET VAN DE KLEINE!

liefs rianne

12. manuela6

manuela6 Actief lid

12 dec 2005
    490
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb echt helemaal geen voortekenen gehad. ik werd wakker door de weeen. Ik had dus nergens last van en dacht daardoor ook dat het voorlopig niet zo beginnen maar niets was minder waar..

groetjes

13. Pam

Pam Actief lid

14 aug 2006
    275
    0
    0
    Bij mij begon de bevalling op de dag dat ik het totaal niet verwachte!
    Ik had al weken slecht geslapen en veel last van kwaaltjes, maar op die donderdag voelde ik me super goed!

Ik had uitgebreid gekookt en s'avonds nog lang buiten gezeten.. Ik zei tegen mijn vriend, dit gaat nog een paar weken duren, ik voel me super!

Diezelfde avond dat ik dat zei begonnen de weeen (39 weken zwangerschap) en de volgende ochtend was onze dòchter geboren!

Je kunt er echt niks van opaan!

Succes met afwachten allemaal!

Groetjes pam

14. Pam

Pam Actief lid

14 aug 2006
    275
    0
    0
    Ohja daar moet ik nog even aan toevoegen dat ik de week ervoor 2 keer last heb gehad van voorweeen.. maar dat was niet heftig en duurde ook niet lang..

15. Niet meer actief

niemand nog een voorteken?

16. Cynthia85

Cynthia85 Bekend lid

4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Ik heb nu al een paar dagen last van voorweeen en moest ineens vreselijk huilen vandaag. zomaar eigenlijk....ook voel ik het hoofdje als ware drukken op mijn botten....erg pijnlijk.

17. twijfelaartje

twijfelaartje Actief lid

6 jun 2006
    220
    0
    0
    Jeetje zeg! Ik voel nog steeds helemaalniets! Nog geen harde buik helemaal niks :cry: Ik ben nu ook zo bang dat ik nog wel effe doorloop! IK ben het zo beu! Laat me op zijn minst wat oefenweeen krijgen dan heb ik in iedergeval het idee dat er iets te gebeurenn staat. Vrouwen die al heel lang voorweeen hebben verklaren me waarschijnlijk voor gek!

18. Biancaaa

Biancaaa Fanatiek lid

22 mei 2006
    1.852
    0
    0
    Flevoland
    Kan nu ook niet meer wachten.
    Snachts erg slecht slapen en gister nacht hele erge steken en gevoel dat k moest overgeven.
    Uiteindelijk was ik aan de diarree en toen was het ook wel over.
    Vandaag last van mn rug en ribben en de hele tijd beetje licht in mn hoofd.
    Kan nu dus echt niet meer wachten zoals jullie hopelijk begrijpen

19. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Het viel andere op dat mn buik helemaal naar beneden was gezakt.
    En natuurlijk de weeen he die herken je wel meteen vind ik.

20. meisje2000

meisje2000 Actief lid

18 mrt 2007
    199
    0
    0
    glastuinbouw
    friesland
    Mijn vriendin is 8 maart bevallen van een dochter en die werd om half vier s'nachts wakker omdat haar vliezen braken. Helemaal nergens geen last van gehad.Nadat haar vliezen braken is ze naar het ziekenhuis gebracht omdat ze vier weken te vroeg was en om half acht de zelfde ochtend had ze een kerngezonde dchter op de wereld gezet.Vier uurtjes dus en zaterdags mochten ze naar huis.

Deel Deze Pagina