Bevallen uit het niets?

Discussion in 'De bevalling' started by Lilly, Mar 1, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lilly

Lilly Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Wat ik me afvraag, heb je altijd voortekenen vlak voor je gaat bevallen?

Dus, slijnprop verliezen, of veel voorweeen of iets dergelijks?

Of kan het ook zo zijn dat alles gewoon doorgaat zoals het al weken gaat en dat dan de weeen als het ware uit het niets beginnen?

De maart mama's om mij heen zijn namelijk nogal aan het 'rommelen' met van alles, sommigen zijn een stuk korter zwanger maar hebben al van alles. Ik word daar soms een beetje onzeker van want ik ben al bijna uitgerkend en heb nog niets :confused:

Behalve een steek af en toe en toenemende bekkenpijn en opgezwollen voeten voel ik me hetzelfde als al weken. Ja af en toe een harde buik en zo maar ja, dat zegt ook niks.....

Zou dit betekenen dat mijn kindje waarschijnlijk wel wat langer blijft zitten of kan een bevalling ook 'uit het niets' beginnen?

Ben benieuwd of jullie al ruim van te voren 'voelden' dat het er aan ging komen of niet!

2. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Nou Lilly, ik wil het ook wel weten, want ik heb ook behalve harde buiken nergens last van... Begon ook al te twijfelen hoelang het dan wel nog niet zou duren door al die rommelende verhalen! ;)

3. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

Nov 25, 2005
    1,096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Nou ik kan alleen uit ervaring spreken dat ik van mijn eerste zwangerschap erg ben overvallen dat ik in eens in de bevalling zat.

De dag ervoor nergens last van ik had zoals de gewoonlijke kwaaltjes.
    Harde buiken en was s,avonds aan de diaree, maar dat had ik al mijn hele zwanerschap en heb het nu ook weer.

Snacht om half 3 nog naar de wc geweest en om half 5 werd ik dus wakker met wat nattigheid van onderen en dat bleek toen ook alleen nog maar de slijmprop te wezen.
    En die kun je al optijd verliezen dus zegt nog niks dat de bevaling zou beginnen.
    Maar kreeg snel ruggenweeen die ook heel vlot op elkaar volgden dus toen de vk maar gebeld en zij was er tegen uur of 6.
    Die keek met hele grote ogen en erg verbaast aan toen ze aan het toucheren was dat ik al 8 cm ontsluiting had.
    De vliezen waren nog heel dus die door geprikt en werd gelijk in de persweeen vlaag gegooid en in die tussen tijd ben ik ook nog naar het ziekenhuis gegaan. ( Gelukkig heel dicht bij).
    Daar was ik rond kwart over 6 en om kwart voor 7 is mijn oudste dochter geboren.
    Dus eigenlijk was het zo,n vogelvlucht bevalling, waar ik nu toch ook weer een beetje op hoop. ;)

Groetjes Anna

4. Lilly

Lilly Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,842
    0
    36
    Bussum
    DAt klinkt zeker goed Anna ;)

Zo een wil ook wel :thumup:
    Bedankt voor je antwoord!

@minimuis, jij ook al?
    Kijk ik heb ook wel krampjes en pijntjes en af en toe een zeurderig gevoel her en der maar niet dat ik denk van goh het begint!

5. Niet meer actief

ik heb ook nog helemaal nergens last van en idd het viel mij ook al op dat bij de maart mama's bijna iedereen aan het rommelen is.. maar dat hoeft idd niks te zeggen!

6. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

Dec 31, 2006
    1,052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Bij mij begon het ook ineens met weeën (Wat ik op dat moment niet in de gaten had), maar ben wel 4 weken te vroeg bevallen. Achteraf bleek dat ik die dagen ervoor wel veel vocht vast hield, maar dat hadden wij zelf niet in de gaten.

7. Emmaatje

Emmaatje Actief lid

Jul 12, 2006
    426
    0
    0
    Secretaresse
    Emmen
    Bij mijn eerste zwangerschap, 9 jaar geleden, heb ik geen voortekenen gehad..om 0.30 begonnen de weeën (geloof me, je weet het als het zover is), een uur later getoucheerd, had ik al 7 cm...om 5.30 is mijn zoon geboren!

Niets vernomen, niet op gelet, en nu ben ik 36 weken zwanger en voel al vanalles!Misschien omdat ik er nu veel bewuster mee bezig ben hoor, of dat je lichaam een tweede x anders reageert, ik weet het niet. Ook ik heb ongipijnen af en toe, soms een hele dag en iedere dag harde buiken (zonder regelmaat).

Ben benieuwd!

Liefs Emma

8. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

May 14, 2006
    2,463
    0
    0
    Ondanks wekenlange voorweeen (dacht elke keer dat het begonnen was) kwamen de echte weeen toch nog uit het niets. Liep al overtijd en had er niet meer op gerekend :)

9. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik wil wel ruilen.. lilly, miranda of laura.... echt hoor
    pfff

nou maar even een antwoord! denk dat dat wel degelijk kan want zelfs dit rommelen zegt helemaal niks {helaas!}

10. keizerin

keizerin Niet meer actief

Nee inderdaad het zegt helemaal niets.
    Ik was weken aan het rommelen en toch ingeleid met 42 weken dus wees blij dat je geen gerommel heb,het kan gewoon elk moment van de dag opeens beginnen.

11. Lilly

Lilly Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,842
    0
    36
    Bussum
    Kan me voorstellen dat je er genoeg van hebt hoor Anniek, is ook niet leuk en vermoeiend ook lijkt me, en elke keer die hoop........

Maar ik vroeg het me gewoon af, of je altijd 'rommelt' van tevoren of dat dat niet hoeft........

Maar denk dat we goede hoop kunnen houden ;)

Weet je, we moeten het eigenlijk gewoon los laten, het komt zoals het komt. Als je verwachtingen hebt heb je grote kans teleurgesteld te worden, maar ja is moeilijk he loslaten terwijl je het zo graag wilt!

12. munt

munt Actief lid

Dec 11, 2005
    290
    0
    0
    friesland
    ik heb voor de tijd nix aangevoeld.
    mn vliezen braken en toen kreeg ik gelijk weeen en al 5 cm ontsluiting

13. Kiz

Kiz Bekend lid

Nov 21, 2005
    973
    0
    0
    2,5 weken voor de bevalling ben ik opgenomen in het ziekenhuis (pre-eclampsie). 'Heb je wel eens last van harde buiken?' was de vraag, Nee hoor, die had ik niet...Dacht ik! Tot ze verschenen op de CTG! Ik leerde ze voelen, want als ik ze niet zelf had gezien op de CTG, had ik ze niet echt opgemerkt. 2 weken voor de bevalling had ik harde buiken die een poos aanhielden. Er werd toen vaker een CTG gemaakt, maar er gebeurde niks.
    Ongeveer een week voor de bevalling weer wat harde buiken en toen waren ze zo dagelijks wel aanwezig, maar niet pijnlijk, en ik moest me er echt een beetje op concentreren om ze echt te voelen.

En ineens braken de vliezen, en 3,5 uur later was ik mama!

Dat klinkt nu ff heel kort, maar zo voelde het voor mij ook. De vliezen braken echt uit het niks. Mijn darmen rommelden wat en ik had het gevoel alsof er een luchtbel vanuit mijn darmen kwam (even plat gezegd: alsof er een scheet aan kwam die ik niet kon tegen houden), vond dat erg genant, want het was net bezoekuur. Ik voel dat aankomen, en op het moment dat ik denk, shit ik kan het echt niet tegen houden, knapt er iets en loopt mijn bed 'vol' vruchtwater. Daarna komen direct de weeen goed op gang. 2 uur later heb ik 6 cm ontsluiting en weer 1,5 uur later mag ik persen en wordt ze in 4 minuten geboren.
    Ik was op dat moment 36.4 weken zwanger.

14. erannick

erannick Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    1,356
    0
    0
    Melissant
    De bevalling kan echt uit het niets beginnen kan ik uit ervaring spreken

15. Ik ben ook een aanstaande maart-mama en ik heb ook geen last van "gerommel". Ben blij dat dit topic is geopend want ik liep ook al met het idee om het te doen...
    Naast wat steken inderdaad en gevoeligheid in mijn bekken heb ik ook nergens last van.
    Dus ik lees lekker mee :)

16. Lilly

Lilly Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,842
    0
    36
    Bussum
    Nou, vind het wel spannend hoor......... lijkt me ook wat als zomaar uit het niets je vliezen breken. Hoop er elke dag op, haha :) :)

17. bloememeisje

Nov 20, 2006
    43
    0
    0
    midden van het land
    Ik heb ook geen "voortekens" gehad, was wel mijn slijmprop verloren, maar dat zegt niets.
    Werdt 's nacht wakker van een wee en ze kwamen ook meteen om de paar minuten, als het echt begint weet je het ook meteen, geen twijfel mogelijk!

18. makey

makey Fanatiek lid

Feb 16, 2006
    1,999
    0
    0
    nou t rommelt hier al 2weken maar verder helemaal niks :rolleyes:

19. Lilly

Lilly Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,842
    0
    36
    Bussum
    Nou ben inmiddels 5 dagen 'over tijd' ........

Nog steeds geen voortekenen en ook geen gerommel :(

Hoop dus nog steeds op een bevalling uit het niets, en als het even kan van ;) daag, dan hoef ik morgen niet naar de vk!

20. Miran73

Miran73 Actief lid

Het kan je inderdaad zomaar "overvallen".Ik ken alleen maar persweeën........wordt er mee wakker......en zit dan gelijk volop in de weeën..........Eerste kindje dan wel ingeleidt,maar gelijk persweeën,binnen 5uur was hij er.Tweede kindje werd ik wakker in nat bed...en met persweeën....binnen 3uur is mijn dochter geboren......Nu bijna 34 weken zwanger van nummer 3 en ben benieuwd hoe het nu zal gaan......

Share This Page