Hallo allemaal! Tijdens een echo was te zien dat het onderste gedeelte van de baarmoedermond een stukje openstaat. Ongeveer 2 cm. De andere 2 cm is tot mijn baarmoeder gewoon gesloten. Omdat dit 3 weken geleden ook al het geval was en er geen verandering in is gekomen hoort het volgens de verloskundige gewoon bij mij en heb ik dit waarschijnlijk altijd al gehad. Toch vraag ik mij af of meerdere hier ervaring mee hebben? Ik ben 23 wekem zwanger van ons eerste kindje. Alvast bedankt!
Wat jammer voor je dat er nog niemand gereageerd heeft. Ik heb er geen ervaring mee dus kan je ik niet helpen. Goede zwangerschap toegewenst!
Hoe gaat het op dit moment met je? Ik lees in een ander topic dat je ook last hebt van een verkorte baarmoederhals. Bij dit alleen al zou ik eisen doorverwezen te worden naar een gynaecoloog. En al helemaal met 2 cm opening. Zelf heb ik een extreme vroeggeboorte gehad nadat mijn baarmoederhals ineens binnen een week heel veel korter werd. En een gedeeltelijke opening kan ook een aanwijzing zijn voor funneling. Echt meid, kom voor jezelf op en zorg dat je bij een goede gynaecoloog terecht komt.