Voetreflexmassage met 39 weken

Discussie in 'De bevalling' gestart door Angebvt, 12 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi dames,

Een aantal vraagjes…

* Wat zijn jullie ervaringen met voetreflexmassage?
    * Hoever zat je in je zwangerschap toen je er aan begon?
    * Hoeveel behandelingen heb je gehad?
    * Was je baarmoederhals al helemaal verstreken toen je begon met de therapie?
    * En had je al ontsluiting?

Zo… Een hoop vraagjes… Maar ik hoop een beetje duidelijkheid te krijgen.

Ik heb vanavond mn eerste behandeling.
    Ik ben 39 weken en 1 dag zwanger.
    Mijn baarmoederhals is al helemaal week, maar nog maar half verstreken en 0cm ontsluiting.
    En mn meisje ligt wel ingedaald, maar nog niet helemaal vast.
    Dus als mn vliezen breken, moet ik plat liggen.

2. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ik heb geen antwoord op je vragen maar lees wel mee, ben erg benieuwd. Ik ben vandaag 39 wk zwanger, dus bijna gelijk met jou.
    Ik vraag me altijd af hoe je weet dat je baarmoederhals week is en hoeveel ontsluiting je hebt. Mijn vk kijkt daar niet naar. Alleen of ie is ingedaald

3. Ik had het gevraagd aan de vk.
    Omdat ik graag gestript wilde worden, omdat ik erg veel last van mn bekken heb.
    Daar kreeg ik gelijk deze informatie bij.

4. Sneeuwvlokjes

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Aha. Bedankt voor je antwoord!
    Ik ben er ook klaar mee.... Ik wil mijn baby zien! Maarja, ik ben "pas" 39 wk en heb totaal nergens last van. Dus bij mij is er nog geen sprake van strippen oid. Ga wel even wat info zoeken over die voetreflexmassage!

5. Ja ik ben ook 39 weken zwanger.
    Ik ben, nadat de vk was geweest, gelijk gaan googlen voor een voetreflexmassage :D

6. Gisterenavond voetreflexmassage gehad en vannacht kleine sliertjes oud bloed verloren in oud bloedslijm.
    Zou dit een beetje van de slijmprop kunnen zijn?
    Het was hem in elk geval niet helemaal (de slijmprop)

7. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    Hier een succes-story:

Bij 37w6d verloor ik de slijmprop. Zegt natuurlijk niks, kan nog hele tijd duren. Bij 38w had ik 's avonds een afspraak voor zwangerschapsvoetreflexbehandeling, met name voor het vocht. Ze heeft toen ook wat opwekkende dingen gedaan op mijn verzoek, omdat ik toch al wat lichte menstruatiepijntjes had.

38w1d 's Ochtends half 6: buikpijn! Half uur later weeën. Om 11.07 is Mees geboren. Geen idee of voetreflexbehandeling hiervoor heeft gezorgd (rommelde tenslotte daarvoor al) maar het zou kunnen 😉

8. Kijk…. Hier word ik nou blij van hahaha.
    Maar ik moet wel realistisch blijven ;)

Ik hoop dat mijn massage ook wat teweeg heeft gebracht.
    Bruine afscheiding met sliertjes had ik iig nog niet eerder gehad, dus zou er mee te maken kunnen hebben….
    Nu heb ik het overigens niet meer gehad sinds vannacht.

9. Sneeuwvlokjes

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Maar waarschijnlijk heeft die massage wel iets gedaan, gezien je bloedsliertjes. Ohhh ben benieuwd joh! Hou ons op de hoogte!

10. Hoek

Hoek Actief lid

11 dec 2013
    442
    0
    0
    Ik doe sinds ik 6 mnd zwanger ben voet reflexie. Hoe mn baarmoeder is weet ik niet, zit op 35 wkn. Ik ga maandag voor de 3de keer. (1x per maand). Als ik t goed heb ga ik na maandag vaker langs. Ik merk nog niet veel, wat niet betekend day mijn lijf niet goed voorbereid wordt. Ik ervaar het ook als zeer ontspannen. Precies de plekjes op mn voet die pijn doen als ze hiet komt, komen overeen met kwaaltjes. (Bekken, blaas ontstekingen)
    Naast de behandeling voor mn voeten ben ik vorige maand ook begonnen met pro biotica. Dit om een goede bacterieflora in mijn vagina te krijgen, zodat de kleine ook al beschermd is als hij naar buiten komt.
    Ik ben geen zweverig typen en ben dit alleen gaan doen omdat de tante van mijn partner dit doet en het aanbood.

11. Is dat niet wat vroeg? …
    Kan dat geen kwaad?

Ik kan niet zeggen dat ik de behandeling zeer ontspannen vond.
    Er wordt af en toe toe wel flink hard gedrukt.

12. Hoek

Hoek Actief lid

11 dec 2013
    442
    0
    0
    Nee kan geen kwaad. Kleine zit er nog steeds. Ze is gediplomeerd en heeft haar eigen praktijk.
    Misschien komt t geruk richting t einde. Soms heb ik wel een auwie moment hoor, maar dat komt dan overeen met bv mijn blaas.

13. Heel de dag geen gekleurde afscheiding meer gehad, tot gisterenavond 22.30. Toen had ik oudroze/bruinige afscheiding. Maar geen sliertjes.
    Had ook veel voorweeen die avond.
    Dus ik had flink wat hoop.
    Heel de nacht niks gebeurd. En nu ook niks meer. Weer geen gekleurde afscheiding meer en weer geen voorweeen meer.
    Irritant zeg! :( :(

Deel Deze Pagina