Geplande keizersnede

Discussie in 'De bevalling' gestart door Rizzoli, 10 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Dames,
    ik heb een aantal vragen over een geplande keizersnede:
    * met hoeveel weken wordt deze over het algemeen gepland?
    * hoe lang blijf je daarna in het ziekenhuis?
    * Wellicht een stomme vraag, maar; wie zorgt er voor je als de kraamzorg niet meer komt?

2. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Wanneer: meestal als je 39 weken zwanger bent, i.v.m. de rijping van de longen. Ik had 'm met 39+3.

Verblijf ziekenhuis: dat verschilt per ziekenhuis. Ik moest twee nachten blijven, dat is volgens mij niet zo lang. Maar ik vond het niet erg om naar huis te gaan, ik lag op een drukke vierpersoonskamer en de verpleging had vaak maar weinig tijd voor me. Thuis was de kraamzorg er en uiteraard mijn man.

Kraamzorg: je kan in aanmerking komen voor een 9e en 10e dag kraamzorg. Die heb ik wel gekregen, wat toch wel prettig was. Daarna zal je het zelf moeten oplossen. Dus of je partner neemt wat meer vrij, of je vraagt hulp aan familie of vrienden. Want het is voor je herstel wel goed om de eerste zes weken rustig aan te doen. Dus ga niet alles zelf doen, is mijn advies.
    Ik zorgde er die eerste weken voor (toen mijn man inmiddels aan het werk was, hij had twee weken vrij genomen) dat ik zoveel mogelijk beneden kon doen. Dus een aankleedkussen op de keukentafel en de baby sliep beneden in de wandelwagen. Dat scheelde traplopen, wat best pittig is. En als ik erg moe was, gingen we samen boven slapen, baby in de wieg en ik in bed.

3. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113

Goeie tip van dat traplopen, ga ik onthouden!

Deel Deze Pagina