Had jij nesteldrang voor de bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mirro, 2 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Had jij nesteldrang voor de bevalling?

1. Ja, een paar dagen voor de bevalling

2. Ja, gedurende lange tijd in de zwangerschap

3. Nee, totaal geen last van gehad

4. Geen last van gehad om medische redenen

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Hoi!

Ik vroeg me af of iedere zwangere last heeft van nesteldrang.
    Uiteraard heb ik wel het idee dat alles af moet, en dat is het nu ook.
    Maar dat gaat vooral om de praktische dingen.
    Ik heb totaal geen behoefte om de badkamer extra schoon te maken, ramen te zemen etc.

Moet dit nog komen (en laat de kleine nog héél lang op zich wachten...) :(

Hoe is/was dat bij jou?

Ben benieuwd...

2. roosje1201

roosje1201 Actief lid

20 aug 2007
    327
    0
    0
    hoi hoi

ik heb wel zoiets van het moet allemaal schoon.
    maar ik heb er niet echt veel zin in eigenlijk ben deze week eigenlijk liever lui dan moe haha lang in bed blijven liggen heb ook al beetje grieperig gevoel gehad 2 dagen geleden.
    dus ik weet het allemaal niet meer.
    denk niet dat iedereen nesteldrang op een andere manier krijgt.
    ik kan bijvoorbeeld geen kruimeltjes op de vloer zien liggen of dingen die scheef staan slaat echt nergens op.

liefs mij

3. moorske

moorske Actief lid

4 jan 2008
    479
    0
    0
    nee, totaal geen last van gehad! de oma's des te meer :)
    ging dan maar helpen uit verveligheid of voor de afleiding!
    wilde wel alles klaar hebben, wat nieuwe handdoeken enz. gekocht en nu alles wat bijhouden!
    kan ook niet zoveel door mijn bekken klachten en als ik teveel doe heb ik meteen veel last!
    laat de oma's maar komen helpen als ze dat zo graag willen haha..

groetjes sandy

4. Rups

Rups Actief lid

29 jun 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Nee niet echt last van, ik heb wel zoiets van de babykamer moet af zijn. En koffertjes moeten klaar staan maar ik heb geen behoefte om een grote schoonmaakbeurt te geven ik hou gewoon alles netjes bij.

5. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Ja hier 2 dagen voor de bevalling.
    Of eigenlijk 1.
    Op zondag had ik een enorme drang dat alles maar dan ook echt alles schoon moest.
    Heb de ramen staan zemen en de keuken schoongemaakt.
    Daarna heb ik de hele nacht met weeen gelopen maar dat stopte maandags smorgens om 6 uur.
    Maandagavond braken mijn vliezen en om kwart over 7 begonnen de weeen.
    Dinsdagochtend om 02:41 is onze dochter geboren.

6. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Ja heb bij beide dochters nesteldrang gehad, het huis hoefde niet bling-bling te zijn maar me slaapkamer en badkamer wel. Heb beide keren 2 dgn voor me bevalling obsessief het bad, tegels en douchecabine staan/zitten schrobben!

Me vriend heeft overigens beide keren smakelijk staan lachen, daar zit je dan hoogzwanger op je handen en knieën.... nu ik eraan terug denk... kan ik me indenken dat het er grappig uitzag

7. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Ik wacht nu nog steeds op mijn nesteldrang. ;)

8. Sneeuwwitje

Sneeuwwitje Actief lid

12 aug 2008
    308
    0
    0
    Ja hoor, hier ook nesteldrang.

Eerst eigenlijk helemaal niet. Maar op de dag van de bevalling had ik ineens zoiets van alles nog even een sopje geven en ook nog de hedera klimop in de tuin gesnoeid.
    Om half 3 was ik begonnen met soppen en om 5 uur kwam de verloskundige , toen had ik al 5 cm ontsluiting.
    Dus wel echt een vorm van nesteldrang volgens mij ;)

9. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ook :).

10. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Geen last van gehad. Ik wilde wel de boel opgeruimd hebben maar dat was meer omdat ik wist dat er na de bevalling kraamvisite enzo zou komen en dan is het toch wel lekker als het er netjes uitziet ;)
    Geen obsessief gepoets in ieder geval ;)

11. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ja, precies. Heeft oma in geholpen ;).

12. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik heb er heel erg veel last gehad. Vanaf week 20 in mijn zwangerschap zo ongeveer... Kheb zelfs de bloempotten afgewassen en de planten opnieuw gepot... :rolleyes: :)

13. valhalla

valhalla Niet meer actief

Neuh, ik kon nog redelijk vooruit en heb gewoon alles netjes bijgehouden... maar niet in het extreme. Mijn ma had er meer last van ;) Heb wel nog veel geverfd en geschuurd maar dat was omdat ik van de muren opvloog van verveling die laatste weken.

ff offtopic: @ Minyaweth, succes (zag je banner, vandaar ;))

14. wendyp

wendyp Niet meer actief

Nee helemaal geen last van gehad.... Hij moet inderdaad nu nog komen. Soms met Sasha pffff, geen moment rust om even het huishouden te doen......

15. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Bij de eerste in het zwangerschapsverlof wel nog het hele huis gepoetst, maar toch wel een flinke tijd voor de bevalling.
    Bij de tweede de avond van te voren nog snel wat dingen gedaan. Gezogen en de nachtkastjes schoongemakkt en gestreken. 's Morgens om 9.35 uur is ze geboren na een bevalling van 2 uur.
    Ik heb nu wel weer het gevoel dat alles klaar moet zijn. De babykamer is schoon het tasje is gepakt (bij de tweede helemaal niet).
    Alleen nog wachten tot de baby komt.

16. Chris81

Chris81 Actief lid

29 okt 2007
    252
    0
    0
    nesteldrang hier ook nog ver te zoeken, mn hubbie heeft er meer last van haha... :D

17. mijn hubbie heeft juist last van mijn nesteldrang hahaha dan krijgt hij zo'n hele opsomming van dingen die hij nog moet doen omdat ik het niet meer kan :) :)

18. kyara

kyara Actief lid

21 jul 2008
    151
    155
    43
    Vrouw
    Ik had toch wel extreem last van nesteldrang, in mijn verlof heb ik werkelijk alles wat er was in huis schoongemaakt.
    Babykamer blonk en vluchttas stond al weeeeken klaar.
    Niewe dekbedovertrekken en pyama's gekocht voor in de kraamtijd.
    Ik had zelfs een oud dekbedovertrek op mijn bed liggen de laatste weken, die ging steeds de was en de droger weer in, zodat ik mijn mooie overtrekken in de kraamtijd kon gebruiken.
    Oja en op de dag van de bevalling heb ik de kerstboom en alle kerstspullen nog opgeruimd en de dozen op zolder gezet, heb zelf nog met een dikke buik op het aanrecht gestaan om alle lichtjes van de ramen te halen.
    En ik baalde dat ik niet meer kon stofzuigen omdat op dat moment mijn vliezen braken, 2,5 uur later was ze er

19. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    's Avonds na het eten, was ik aan het opruimen, en opeens vond ik dat de koelkast schoon moest.
    Als een bezetene heb ik dat ding lopen schrobben en poetsen.
    3 uur later braken mijn vliezen.

20. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Deze zwangerschap heel erg (vriend is er erg blij mee), bij de vorige zwangerschap helemaal niet.

Deel Deze Pagina