hoelang van te voren voorweeën..?

Discussie in 'De bevalling' gestart door shirley125, 22 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shirley125

11 sep 2008
    91
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi,

ik had gister de hele dag last van telkens harde buiken en een soort menstruatiepijn, maar het kwam niet heel regelmatig, soms om de 4 minuten, en dan zaten er weer 10 minuten tussen, en het heeft ook niet doorgezet.

Nou is mijn vraag, hoelang voor het echt begon hadden jullie last van voorweeën? Of kan dit echt al weken van te voren zijn?

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

helaas zegt het niets. bij de een worden het snel echte weeen en de ander heeft er 5 week last van..

Is niet wat je wilt horen waarschijnlijk.. maar is wel zo..
    ;)

3. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik had er rond 30-32 weken erg veel last van. Nachtenlang wakker gelegen met regelmatige weeën, om de 5-10 minuten, maar ze hielden niet erg lang aan (30 sec of zo). Ging elke keer weer over.
    Nu heb ik er de laatste dagen ook weer last van. Weer onregelmatig en niet al te lang durend. Heb het idee dat het bij mij samenhangt met stress, omdat ik daar toen en nu erg veel last van heb.

4. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    ik heb het van week 37 tot de bevalling gehad, ik was 2 dagen overtijd.

Dus 3 weken, elke dag voorweeën, soms zelfs heel regelmatig

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

Weet je wel zeker dat het weeen waren en niet gewoon harde buiken? Ik had het namelijk ook, ze kwamen ook regelmatig en duurden ook vrij lang, maar ik had gewoon onwijs veel last van harde buiken. Nog beter gezegd, mijn buik ontspande sowieso vrijwel niet.

Ik dus veel harde buiken gehad, maar toen mijn vliezen braken kwamen er geen weeen! Dus uiteindelijk ingeleid. Geen peil op te trekken dus.

6. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Bij week 37 begonnen de voorweeen. Eerst zorgde deze ervoor dat mijn baarmoedermond week werd, de week erna had ik 1 cm ontsluiting door de voorweeen, maar vervolgens gebeurde er weer niets... bij week 40 weer voorweeen maar die zette helaas ook niet door en uiteindelijk ben ik bevallen met 40w6d. Het zegt dus helemaal niets. Kan echt weken duren.

Het is heel frusterend. Elke keer dacht ik weer: yes, nu gaat het beginnen, maar na ongeveer twee uur zwakte het weer af....

7. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Échte voorweeen (dus die pijnlijk waren en in een golf kwamen, met een duidelijke piek) begonnen anderhalve dag van te voren en stopten toen weer.

Vanaf week 35/36 had ik indalingskrampen en vooral 's nachts meer harde buiken en ongipijn.

De week voor de bevalling had ik ook erg veel harde buiken, pijnlijke krampen en ongipijn, vooral 's avonds, maar niet herkenbaar zoals weeen moeten zijn.

8. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Precies wat mimi zegt... geen peil op te trekken.
    De een heeft het weken en ook echt heftig, bij de ander zijn het harde buiken. En bij weer anderen is het omdat je baarmoeder reageert op de bewegingen van ukkie die lekker druk doet als jij ligt te rusten.

Hier helaas last van zeer serieuze voorweeen dat je echt denkt 'dit is het' en het zwakt ook niet af in bad of onder de douche. Maar opeens na heel wat uren is het weer voorbij.

Voordeel is wel dat ik al met heel wat cm's ontsluiting loop, maar zou graag zien dat het een keer doorzet i.p.v. al die slapeloze nachten.

9. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    3 weken voor de uitgerekende datum begon het. Dacht elke keer dat de bevalling begon, erg vervelend :)

10. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    heb geen voor weeen gehad.

snachts braken mijn vliezen, savonds laat begonnen de weeen en snachts was ze er al

11. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    op zaterdag had ik voorweeen en de zaterdag ernaar ben ik bevallen.

12. shirley125

11 sep 2008
    91
    0
    0
    Amsterdam
    Bedankt voor de reacties!

Maar het zegt dus niks, jammer, ik had gehoopt dat het een teken was dat het heel snel begint! ;)

13. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Ow, dat is ook wel zo...
    Binnen nu en 4 weken begin jij wel! ;)
    Met of zonder hulp van een verloskundige of ziekenhuis.
    En wat is nou 4 weken op die 40 weken ;)

14. Jewel

Jewel Bekend lid

9 jun 2008
    553
    0
    0
    Heb hier een week of 4 voorweeen gehad...maar die zetten elke keer niet door...Ik elke keer tegen mijn vriend als dit nu doorzet dan gaat het goed, maar nee helaas...ben uiteindelijk bevallen met 40 week en 6 dagen... ;) Die avond dat het begon trouwens niks geen voorweeen gehad, alleen beetje rugpijn en ineens rond een uur of 11 mijn eerste echte wee.

15. shirley125

11 sep 2008
    91
    0
    0
    Amsterdam
    Ja dat is waar ja! maar nu het dichterbij komt kan ik bijna niet meer wachten :)

16. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Het is ook een geintje hoor Shirley! Begrijp me niet verkeerd.
    Ik heb zelf vreselijke last van voorweeen en echte valse starts.
    Dus ik weet hoe frustrerend het is en hoe slopend. Slecht slapen, hopen etc. etc.

Sterkte ermee!

17. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Ik heb met 36 weken 1 x 4 uren voorweeen gehad. Heeft niet doorgezet.

De dag van de bevalling (met 38 weken) Heb ik van 3 tot 4 uur 's nachts een soort menstruatiepijn gevoeld daarna niks meer. Daarna in slaap gevallen. Om 9 uur 's ochtends werd ik wakker met echte weeen die om de minuut kwamen. Heb dus helemaal geen voorweeen gehad.

Deel Deze Pagina