Afgelopen woensdag ben ik bevallen van Tim, een erg snelle bevalling: Ik heb geen tekenen gehad dat de bevalling snel zou beginnen en ik ging er dan ook vanuit dat ik weer tot 41 wkn zou blijven lopen. Dinsdag op woensdagnacht braken om 1.50 uur de vliezen.. ik was helemaal verbaast dat het dan toch al ging gebeuren. Om 2.15 uur hebben we Lisa wakker gemaakt en heeft mijn man haar naar oma gebracht. (ik had nog geen weeen dus vandaar) Toen mijn man na een uurtje thuiskwam, lag ik al op bed mijn weeen weg te puffen die toen al om de 3 tot 5 min. kwamen!! Dus meteen maar de vk gebeld. Die was er om 3.45 uur. Omdat de weeen al erg heftig waren besloot ze te blijven. De ontsluiting was toen al meteen 4 cm! Ik heb de weeen op verschillende manieren opgevangen en toen ze toch wel erg snel op elkaar volgden (er zat nog maar een 1/2 minuut tussen de meeste weeen en ik al wat druk voelde werd er weer gekeken hoeveel ontsluiting ik had. (dit was 1 uur nadat de vk de laatste keer had gecontroleerd) Ik had toen al volledige ontsluiting... Ben toen op de baarkruk gaan zitten. Na 2x persen stond het hoofdje al helemaal maar was mijn perswee weg, waardoor ik moest blijven puffen om niet in te scheuren. Dit lukte gelukkig goed. Ik wilde in eerste instantie hem zelf onder me uitpakken , maar "op het moment van " lukte me dat niet meer. Met de 3de perswee is Tim geboren . Dit alles in 3 uurtjes van breken vliezen tot geboorte van de placenta. Helaas heb ik er aambeien aan overhouden die erg pijnlijk zijn, maar als ik naar ons kereltje kijk is het dat allemaal waard!!
Helemaal geweldig! En wat snel. Ik dacht dat ik het al snel had gedaan, met 8 uurtjes Geniet lekker van je kleine Tim!
wow wat een superbevalling zeg susanne..nog sneller dan bij eva drie en half uur en dat vond ik al snel hihihi...jammer van die aambeien erg vervelend is dat...maar wat je zegt zo'n mooi kereltje maakt het allemaal weer goed..