Gisteren testte ik tot mijn grote verbazing positief (we wilden vanaf volgende maand voor het 'echie' gaan ) maar ik heb al een paar dagen krampen in mijn buik en in mijn rug, dacht zelf dat ik ieder ogenblik ongesteld moest worden maar toen ik een paar dagen overtijd was heb ik toch maar getest. (Ik woon in Zweden dus het systeem is hier wat anders btw). Omdat ik zo'n kramp bleef houden, vooral aan 1 kant maar voor de rest eigenlijk helemaal nergens last van had toch maar even de huisarts gebelt die me aanraadde om langs de 'spoedgyniocoloog' te gaan op de eerste hulp van het ziekenhuis. Nou ben ik natuurlijk heel vroeg maar op de echo was niets dan goeds te zien zo ver en ik heb ook geen infectie. Over 2 weken moet ik terug komen voor een volgende test...Iemand meer die hier last van had? Drukkende, menstruatieachtige pijn die uitstraalt naar de rug en zich nu vooral verplaatst heeft naar het midden en de linkerkant... Volgende de gyniocoloog moet ik alleen meteen terugkomen als het erger wordt en is het verder niet iets om me vreselijk druk om te maken... Maar dat doe je natuurlijk wel!
Iedereen in omgeving is me aan het vertellen dat ik mezelf niet zo druk moet maken maar dit is mijn eerste zwangerschap en 1 van de eerste uit mijn vriendengroep die zwanger raakt en het gaat hoewel ik goed Zweeds spreek ook natuurlijk allemaal in een andere taal... Bedankt voor je reactie!
Hoi Marieke Als je in het begin echt hele scherpe steken aan 1 kant heb beetje tegen je lies aan kun je een buitenbaarmoedelijke zwangerschap hebben. Misschien dat je daarom wel snel moest komen om er naar te laten kijken. Ik wil je niet bang maken hoor, je syptomen die je verder hebt lijken niet eens op een bb zwangerschap. Bij was er de vorige zwangerschap ook paniek omdat ik steken aan 1 kant had, bleek achteraf niets te zijn als de baarmoeder die aan het oprekken was.Gefeliciteerd trouwens met je zwangerschap Groetjes
Hoi Nienke! Dat is precies waarom ik vermoed dat ze me ook naar de acuut gestuurd hebben en tegelijk een bloedproef ed. genomen hebben. Maar ik ben natuurlijk nog erg vroeg en daarom kijken ze over 2 weken nog een keer met een echo. Echte steken zijn het niet, meer een rottig gevoel en gespannen. Verder heb ik vooralsnog geen koorts, geen bloedverlies, is mijn bloeddruk normaal en voel ik me afgezien van mijn krampen prima. Alleen die menstruatie achtig krampen in het midden en aan de zijkant.... Jij ook gefeliciteerd trouwens!
Heb ik ook gehad hoor maar word nu gelukkig wat minder. Ook krijg ik erg last van mijn darmen en echt het gevoel dat er vanbinnen van alles in de verdrukking zit. Ik maakte me ook heel erg zorgen om de buikpijn maar als je hier en op andere forums leest zie je dat heel veel vrouwen daar last van hebben. Niet druk over maken zolang het niet erger word en je geen bloed verliest. In ieder geval wel heel erg gefeliciteerd.
Dankje! Het begint nu pas eindelijk een beetje in te zinken bij ons dat ik echt zwanger ben! Het was zo onverwacht snel dat ik bang ben dat ik nou al mijn geluk opgebruikt heb.. stom he? Durf er nog niet helemaal van te genieten...
Ik werd net gebeld door het ziekenhuis... ze denken nu te weten waarom ik meer buikpijn dan 'normaal' heb. Schijn een urineweg infectie te hebben en ben gelijk aan de antibiotica gezet... ben best wel opgelucht want ik wist gewoon dat er iets niet helemaal goed zat en met medicijnen ben ik er nu hopenlijk snel vanaf!
Ja dat dacht ik ook maar deze is mij door dezelfde gyn voorgeschreven als die me gisteren onderzocht... ze zei dat het prima kon en ik wil natuurlijk heel graag van die onsteking af. Heb net ook ff op de bijsluiter gekeken en daar staat dat deze antibiotica alleen niet gebruikt mag worden in de laatste maand van de zwangerschap...
Dat gevoel heb ik precies hetzelfde. Net of er ieder moment iemand kan komen om te zeggen "joh het is een grapje je bent niet zwanger". Dat zal denk ik vanzelf wel komen.
Ja inderdaad, zo suf! Toen ze me belde vanwege het feit dat ik die infectie heb heb ik zelfs nog gevragen: maar ik ben toch wel zwanger he? Die test kan toch niet verkeerd beinvloed worden door die urine infectie? Maar nee... in mijn bloed zijn zwangerschapshormonen te vinden... en die test was echt goed...
Het maakt me wel erg onzeker. We hebben besloten dat we het onze ouders dit weekend gaan vertellen, maar ben bang dat het mis gaat of nog stommer dat ik me heb vergist. Heb al 4 testen gedaan en zijn allemaal zeer overtuigend, maar toch doe ik nog een test voor we het vertellen gewoon voor de zekerheid.
probeer je maar niet te veel zorgen te maken. ik ben bijna 7weken zwanger en heb met 5weken een bloeding gehad maar gelukkig zag de huisarts op de echo dat het goed zat.
Ik heb elke dag krampen soms moet ik gewoon gaan liggen en denk ik dat ik flauw ga vallen zo heftig zijn de krampen dan.
Ik heb ook in het begin ongie achtige krampen gehad! En mijn darmen zijn helemaal van streek! Het zal er allemaal wel bij horen GEFELICITEERDDD.. ! :-D -x-