Voortgezet Onderwijs & kolfrecht

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Sunine, 30 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunine

Sunine Lid

13 mei 2014
    30
    1
    0
    Midden
    Ik = moeder van kindje van 6 maanden, geef nog fulltime borstvoeding & groente- en fruithapjes, heb last van hyperlactatie: kolven duurt bij mij daardoor 50 minuten incl alles opruimen en weg zetten. Werk drie dagen in de week: 0,6 fte, de andere 0,4 is ouderschapsverlof.

Mijn lessen zijn op:
    Twee dagen van 8.30 tot 15.30 (heb tussendoor 1 tussenuur om te kolven)
    Een dag van 8.30 tot 17.00 (heb tussendoor 2 tussenuren om te kolven)
    Na mijn lessen moet ik om 15.30 naar huis racen om mijn kind te voeden. Daarna kan ik thuis weer verder met mijn werk, hierdoor ben ik thuis op deze drie dagen tot 's avonds laat mijn voorbereidingswerk (of nawerk) te doen, meestal ook nog op de dagen dat ik ouderschapsverlof heb (met naast me een baby die om aandacht vraagt).

Ik heb bij mijn werkgever aangegeven dat ik dit niet volhoudt op deze manier. Ik moet namelijk in mijn 'voorbereidingstijd' kolven, terwijl ik wel alle voorbereidingen en al het nawerk moet doen. Ik zit dus op mijn werk dus eigenlijk in mijn eigen tijd te kolven, terwijl ik dit wettelijk gezien vergoed zou moeten krijgen.
    Volgens mijn baas zou ik (aanvankelijk) recht hebben op het maximum van 120 uur, maar daar is hij nu van terug gekomen met het argument dat er ook afgeweken mag worden van het kolfrecht indien er flexibel gewerkt kan worden, ik krijg niet 120 uur maar 30 uur vergoed.

Wie is ervaringsdeskundige of zit ongeveer in hetzelfde schuitje en kan me een beetje op weg helpen met alle regeltjes er rondom heen?

2. Sunine

Sunine Lid

13 mei 2014
    30
    1
    0
    Midden
    PS: reageer even privé: blijft toch werk hè...

3. Hupje

Hupje Actief lid

15 jun 2015
    281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier staat wat over de wettelijke bepaling.
    Verder is het een beetje geven en nemen, denk ik. Ik sla soms vergaderingen over omdat ik ga kolven, maar verder blijft de voorbereiding toch op je eigen bordje liggen. Je kunt moeilijk lesgeven zonder voorbereiding. Misschien kun je minder jaartaken krijgen ter compensatie (of hebben jullie die niet in het VO?)?

Deel Deze Pagina