Voortgezet onderwijs

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door twinkle star, 10 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Inmiddels hebben we alle drie de scholen bezocht. De tweede school was groot, erg groot maar het kwam erg gestructureerd over. Doen leuke dingen, werken met Magister en hebben leuke uitjes. Heb diverse ouders gesproken met een kind op deze school en deze waren er allemaal erg tevreden over. Zoon kwam heel blij de aula in na de informatie avond en zei meteen dit wordt hem mam. Mijn man was hier niet echt over te spreken. We hebben hem dus gezegd dat we ook echt serieus naar school drie gingen kijken en dan pas zouden beslissen. School drie was klein en knus maar een grote chaos. De sportklas bleek 2x 2 uur extra sport te zijn en alleen de eerste en tweede. Ook zitten ze dan in een gewone klas maar blijven alleen twee uur langer. De school staat in een andere stad en het sporten vindt ook plaats in die stad wat inhoudt dat hij smiddags nog een heel eind terug moet.
    Zoon was ook niet erg tevreden dus het wordt school 2. Nu zijn Cito afwachten. Ze hebben gecombineerde HAVO/VWO brugklassen maar ook VWO+ klassen. Hierin krijgen ze extra vakken in blokken aangeboden (Spaans, verdiepende talen, drama en onderzoek&ontwikkeling) na het eerste jaar kun je kiezen taal of onderzoek&ontwikkeling en dat trekt hem enorm. Is gek van apparaten uit elkaar halen, in elkaar zetten, proefjes doen en theorieën bedenken (kijkt ook wie is de mol op uitzending gemist) en wil later bij de forensische opsporingendienst. Dit zou dus ook goed bij hem passenmaar dan moet je een bepaalde score op je Cito halen. Met zijn entree toets red hij het wel maar ze zijn er erg strikt in dus ben benieuwd.

2. cosdy

cosdy Fanatiek lid

21 jun 2012
    1.905
    2.067
    113
    WAt fijn en snel dat jullie een passende school hebben gevonden! Hier beginnen vanaf volgende week pas de open dagen en informatie avonden. Ik kan mijn dochter vanaf vandaag al aanmelden op de school die we in december hebben bezocht. Dat ga ik ook doen, ze nemen maar 80 kinderen aan. Als ze niet wordt aangenomen daar hebben we nog tijd genoeg om te beslissen welke school het dan wel wordt. Nog even en dan is de CITO. Spannend hoor!!

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Hier zijn de opendagen in januari, in februari nog open avonden en en begin maart (meteen na de uitslag cito) inschrijven.

Maar voor jullie ook spannend, 80 kinderen.... Hopelijk zit ze er bij. Niks vervelenders dan dat je gevoel bij een school ligt en je ineens met omschakelen. Ik merk dat naarmate de Cito nadert hij het spannender begint te vinden en eerlijk....ik eigenlijk ook wel een beetje al laat ik hem dat niet merken. Nog anderhalve week.....

4. cosdy

cosdy Fanatiek lid

21 jun 2012
    1.905
    2.067
    113
    Dochter is nu snipverkouden en niet lekker. In overleg met de juf laat ik haar nu lekker thuis opknappen. Beter nu ziek dan volgende week. We kregen ook een lijst met tips opgestuurd om je kind zo goed mogelijk te steunen bij de CITO-toets, maar dat waren gelukkig allemaal dingen die ik toch al deed:p.

Deel Deze Pagina