Hoi, Ik pas iedere week op mijn neefje van 7 jaar oud. Ik vroeg laatst wat hij thuis zoal doet en zijn antwoord was: Ohh een beetje mensen kapot schieten, door hun hoofd knallen en dan zie je alle hersenen eruit spatten (sorry, een beetje onsmakelijk). Nou ik wist niet wat ik hoorde. Nu blijkt dat een spel te zijn voor 18 jaar en ouder. Gekregen van zijn ouders. Die blijken niet eens te weten wat ze nu eigenlijk gegeven hebben. Maar sinds hij dat spel heeft praat hij nergens anders meer over. Ik heb het hier met mijn moeder over gehad. Haar antwoord was: Ja dat heb je in deze tijd, daar kun je niets aan doen. Nou ik zeg die spellen komen er hier niet in hoor. Ja maar zegt ze, als hij het bij een vriendje speelt kun je er niets aan doen. Ik zeg, als ik daar achter kom dan ga ik het er met de moeder van dat vriendje over hebben dat ik dat gewoon niet wil hebben. Ik vind het veel te gewelddadig. Maar dan wordt ik neergezet als een overbezorgde moeder. Hoe zouden jullie dit doen? Mogen jullie kinderen wel zulke gewelddadige games spelen?
Nee hoor echt niet! Ik hou dus ook goed in de gaten wat voor spelletjes mijn zoon op zijn tablet speelt want geweld etc. Mag hij van mij niet.
Bezopen. Mijn neefje is 12 en had iets die aard op zijn verlanglijst voor kerst gezet.. ik heb hem gevraagd of hij echt dacht dat hij dat van ons, zijn eigen moeder of oma zou krijgen... Nee... dat wist hij eigenlijk ook wel. En bij vriendjes? Ik zou me eerlijk gezegd veel zorgen maken om het type mensen waar het kind thuis komt...
Heel herkenbaar allemaal. Onze zoon is 10 jaar en is aan het sparen voor een play station.Hij praat ook over allerlei spellen.Nu was mijn man gisteren met hem bij de Media Markt en hij liet zo'n spel zien en dat is dus gewoon een 18+ spel. No way dat het hier in huis komt.Ik heb al een enorme weerstand tegen zo'n playstation en dit wil ik gewoon niet in mijn huis hebben. Maar dit soort spellen speelt hij dus wel bij andere kinderen thuis van dezelfde leeftijd en dat zijn toch echt normale gezinnen zoals ik ze ken. Welkom in de wereld van het games en andere rotzooi.Het wordt er allemaal niet leuker en beter op dat weet ik wel. Als die playstation komt komen er echt vaste afspraken van hoeveel en wat spelen per dag want ik zie teveel kinderen om me heen die volledig game verslaafd zijn,gatver.
Zou hier ook echt niet in huis komen, en vriendjes die dat wel mogen zijn hier welkom maar daar wordt dan niet gespeeld. Hopelijk kom je er dan wel achter dat vriendjes het wel hebben/mogen.
ik ben in ieder geval blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. Mijn zoontje is pas 6 maanden dus het duurt nog een tijdje voordat hij echt gaat gamen. Maar wie weet wat ze tegen die tijd allemaal weer hebben, pffffff.
absoluut niet en mochten mijn kinderen ooit bij iemand thuis komen waar zoiets wel normaal is, dan komen ze daar verder nooit meer.
Die spellen zijn echt heel geweldig en roepen veel agressie op. Het wordt dus heel normaal om grof taalgebruik te gebruiken en rare opmerkingen te maken door dit soort "spellen". En wat betreft een 7 jarige (?!?) dat is heel slecht voor zijn gewetensontwikkeling dit soort dingen. Pfff, wat een rare ouders dat ze dit hun kind toestaan. Heb je dit met hen zelf besproken? Ik hoop maar dat ze niet weten wat ze hebben gedaan (onwetendheid)
Uhm nee, en die van mij is 17 Hij speelt natuurlijk wel geweldadiger spelen dan een kind van 7, maar 18+ spellen heeft hij nog steeds niet. Maar hij is een van de weinigen van zijn leeftijd, het merendeel mag van de ouders vanaf een jaar of 14 18+ spellen spelen, ik vind dat niet normaal, het staat er nl niet voor niets op.
Ik heb dit inderdaad aangegeven. Ze zeiden dat ze niet wisten wat voor spel het was. Maar nu hij het eenmaal speeld was het leed toch al geleden zeiden ze (hoe stom kun je zijn). Ook zit hij helemaal boven op zolder waar hij tv kan kijken en gamen dus ze kunnen ook nooit goed in de gaten houden wat hij daar allemaal speeld en welke films hij kijkt.
Ze kunnen toch perfect dat spel afnemen en zeggen dat hij het "over een paar jaar" terug krijgt? Of desnoods stiekem laten verdwijnen 's avonds en dat het ding "gewoon zoek" is? Op hun 15 zal je hen niet echt meer kunnen tegenhouden met zulke spelletjes (dan kopen ze die desnoods wel zelf van hun zakgeld), maar met 7 jaar kan je toch echt nog wel zelf bepalen wat ze cadeau krijgen! Maar ja, dan moeten de ouders natuurlijk zelf ook nog willen en kijken wat ze kopen ...
Voornaamste wat ik niet snap in dit verhaal... Is dat ze niet eens hebben gekeken wat ze kochten. Ik vermoed dat het gaat over GTA V want dat is nou eenmaal erg hot op het moment. Maar als je kind 7 is kijk je toch even wat je koopt? Als je het bewust laat spelen dan kan ik nog denken... "Tja, dat is hun keuze". Maar gewoon uberhaupt niet kijken wat je koopt vind ik toch echt een beetje vreemd
Leuk dat ze hun zakgeld daar misschien aan uit willen geven maar dat betekent nog nietmdat het in huismhoeft te komen...
Tja, ik weet er het fijne ook niet van. Het is niet aan mij om aan mij om aan de ouders te vertellen wat ze wel en niet moeten doen. Het is niet mijn kind. Ze hebben mij verteld dat ze het niet in de gaten hadden. Wie ben ik om daar tegen in te gaan. Hun kind is niet mijn verantwoordelijkheid.
@creamams: mijn idee hoor! Maar nu vraag je zelf om een mening... Dus dan mag ik het wel zeggen Mijn kind is 6 en bij ons komt er iets dergelijks niet in huis. Althans.. Papa speelt het graag. Dus vandaar dat ik prim weet dat zulke spellen echt niet kinderproof zijn. (En ze zijn dus stiekem wel in huis maar dochterlief mag er gewoon niet aankomen.) De tijd dat je computerspelletjes kon kopen zonder te kijken of het kiddieproof is... Is wel voorbij. Hoop games richten zich echt puur op volwassenen.
Hier komt het er ook niet in. Nu hebben wij 'alleen maar' een DS, en daar mogen van mij alleen race- en hindernisspelletjes op a la Mario etc. Mijn oudste mag soms op friv.nl een spelletje spelen, maar ook daar wil ik geen geschiet, hoewel het volgens mij nog wel redelijk onschuldig is allemaal. Maar gewoon 1 lijn: geen geschiet hier in huis.
Belachelijk! En de uitspraak dat "het leed nu toch al geleden is" is zo mogelijk nog erger. Hier geen geschiet in huis. Papa speelt wel zulke spelletjes maar nooit of te nimmer in het bijzijn van onze zoon.
jeetje, wat erg! Ik heb op mijn computer een leeftijdsbegrenzer zitten voor mn stiefkids, en verder heb ik alleen maar nintendo's en daar heb je toch meer keus in kinderlijke spellen dan bij playstation...
Hmm is dat dan ook echt zo? Kan me niet herinneren dat ik ooit iemand zoiets heb zien controleren aan de kassa.